Gjest loseweight Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Dere som prøver å holde på eller oppnå den slanke linje.. Hva spiser dere når dere skal kose dere litt ekstra? Jeg koser meg med kaffe latte og en rute sjokolade med 86% kakao, noen ganger noen få yoghurtnøtter og ganske ofte lager jeg smoothies. Flere tips? 0 Siter
flisa Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Alle slags nøtter, tørkede aprikos, dip'er med grønnsaker. 0 Siter
Gjest ikke peil Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Alle slags nøtter, tørkede aprikos, dip'er med grønnsaker. Men nøtter er da stort sett bare fett? Hvordan kan det være slankemat? 0 Siter
flisa Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Men nøtter er da stort sett bare fett? Hvordan kan det være slankemat? Det er riktig fett - du trenger det for hjernen. Det er sukker du legger på deg av. Og animalsk fett. 0 Siter
Gjest ikke peil Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Det er riktig fett - du trenger det for hjernen. Det er sukker du legger på deg av. Og animalsk fett. Hjernen trenger ikke fett da, men sukker... Og man legger vel også på seg av vegetabilsk fett?? 0 Siter
flisa Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hjernen trenger ikke fett da, men sukker... Og man legger vel også på seg av vegetabilsk fett?? Nei - hjernen trenger ikke NOE sukker -hvor har du det fra? - Fettsyrer er helt vesentlig for at du skal fungere skikkelig. 0 Siter
Gjest koooooos Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 6 valnøtter. seks valnøtter, ja det er kos! 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 seks valnøtter, ja det er kos! Jeppz, ta for all del ikke 7:) 0 Siter
Gjest ikke peil Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Nei - hjernen trenger ikke NOE sukker -hvor har du det fra? - Fettsyrer er helt vesentlig for at du skal fungere skikkelig. *kremt* Hjernen lever av sukker ja, ikke fett, men fett kan omdannes til sukker når det er mangel på sukker i kroppen. Men det tar litt tid, og derfor skjer det som skjer med diabetikere, de blir sløve og blir borte og man må få i dem sukker, raskt. Virker som du har "lært" det samme som bestemora mi. Hun trodde man ble dum om man ikke drakk hel-melk for hjernen trengte fettet... *S* 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 *kremt* Hjernen lever av sukker ja, ikke fett, men fett kan omdannes til sukker når det er mangel på sukker i kroppen. Men det tar litt tid, og derfor skjer det som skjer med diabetikere, de blir sløve og blir borte og man må få i dem sukker, raskt. Virker som du har "lært" det samme som bestemora mi. Hun trodde man ble dum om man ikke drakk hel-melk for hjernen trengte fettet... *S* *Kremt tilbake* Sitat fra «Din mirakelhjerne» av Jean Carper: "Du trenger sukker, men for mye sukker er uheldig for hjernen. Overdrevne mengder kan utløse insulinresistens, noe som i sin tur påfører hjernecellene skade." og "Det fettet hjernen har størst behov for, er omega-3, som finnes i fiskeolje. En bestanddel av fiskeoljen som kalles DHA, styrker hjernens funksjonsevne, hukommelse og læringsevne. Spiser du feit fisk et par ganger i uka, hjelper det til å holde hjernen i form." og "NØTTER OG BELGFRUKTER: Det er opprinnelig matvarer med fettstoffer som er tilpasset menneskets gener. Det er en god kilde til vegetabilsk protein, som det var mye av i steinalderen." 0 Siter
Gjest koooooos Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 *kremt* Hjernen lever av sukker ja, ikke fett, men fett kan omdannes til sukker når det er mangel på sukker i kroppen. Men det tar litt tid, og derfor skjer det som skjer med diabetikere, de blir sløve og blir borte og man må få i dem sukker, raskt. Virker som du har "lært" det samme som bestemora mi. Hun trodde man ble dum om man ikke drakk hel-melk for hjernen trengte fettet... *S* Skjønner ikke hva du vil fram til? At vi _trenger _ sukker? Ja, fruktsukker fra frukt og bær, men vi trenger ikke menneskeprodusert sukker. Vi trenger sundt fett på samme måte som vi trenger andre sunne næringsstoffer. Melkefett er til for å sikre oppvekst, men ikke ment for å holde hjerne i gang. Skummet melk bidrar med kalsium og proteiner som er det voksne mennesker trenger 0 Siter
Gjest ikke peil Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 *Kremt tilbake* Sitat fra «Din mirakelhjerne» av Jean Carper: "Du trenger sukker, men for mye sukker er uheldig for hjernen. Overdrevne mengder kan utløse insulinresistens, noe som i sin tur påfører hjernecellene skade." og "Det fettet hjernen har størst behov for, er omega-3, som finnes i fiskeolje. En bestanddel av fiskeoljen som kalles DHA, styrker hjernens funksjonsevne, hukommelse og læringsevne. Spiser du feit fisk et par ganger i uka, hjelper det til å holde hjernen i form." og "NØTTER OG BELGFRUKTER: Det er opprinnelig matvarer med fettstoffer som er tilpasset menneskets gener. Det er en god kilde til vegetabilsk protein, som det var mye av i steinalderen." hehe.. ja FOR mye ja, men hjernen bruker sukker som næring, og fettsyrer blir som kjent omdannet til sukker i kroppen. Ikke noe er bra i FOR store doser. Lærer man ingenting på skolen mer?? Gjør et søk til men ikke velg en anti-sukker side, de er ikke helt eh.. etter boka. 0 Siter
Gjest koooooos Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Men nøtter er da stort sett bare fett? Hvordan kan det være slankemat? Nå er det ikke snakk om å bøtte nedpå med en hel pose. For min del synes jeg ikke fem nøtter er noe særlig kos. Jeg tar heller en frukt. 0 Siter
flisa Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 hehe.. ja FOR mye ja, men hjernen bruker sukker som næring, og fettsyrer blir som kjent omdannet til sukker i kroppen. Ikke noe er bra i FOR store doser. Lærer man ingenting på skolen mer?? Gjør et søk til men ikke velg en anti-sukker side, de er ikke helt eh.. etter boka. Du tar feil, så bare innrøm det 0 Siter
Gjest ikke peil Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Skjønner ikke hva du vil fram til? At vi _trenger _ sukker? Ja, fruktsukker fra frukt og bær, men vi trenger ikke menneskeprodusert sukker. Vi trenger sundt fett på samme måte som vi trenger andre sunne næringsstoffer. Melkefett er til for å sikre oppvekst, men ikke ment for å holde hjerne i gang. Skummet melk bidrar med kalsium og proteiner som er det voksne mennesker trenger Det jeg vil frem til er at hjernen tross alt lever på sukker. flisa hevdet at hjernen ikke trengte sukker, men da hadde vi nok dødd. Fettet trenger hjernen for å "smøre" den, gjøre så nerveimpulsene får optimale vilkår, men energien hjernen bruker er sukker. Så selvsagt trenger vi sukker, men ikke i så store mengder som det er blitt vanlig å få i seg i dag. 0 Siter
flisa Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Det jeg vil frem til er at hjernen tross alt lever på sukker. flisa hevdet at hjernen ikke trengte sukker, men da hadde vi nok dødd. Fettet trenger hjernen for å "smøre" den, gjøre så nerveimpulsene får optimale vilkår, men energien hjernen bruker er sukker. Så selvsagt trenger vi sukker, men ikke i så store mengder som det er blitt vanlig å få i seg i dag. Hjerne trenger ikke SUKKER i "slankekos" som denne tråden handler om. Hjernen trenger kun det blodsukkeret som kroppen selv produserer av næringsrik mat. Vi trenger ikke tilsatt sukker i NOE mat. Les fra Rikshospitalets sider, om du er så redd for at det kan være en slankeguru som står bak. (og det står i overksriften om opererte folk -men det gjelder alle mennesker) http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=2931&department=Kirurgisk%20avdeling 0 Siter
Gjest ikke peil Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Du tar feil, så bare innrøm det Hehe.. nei, det her vet jeg. Søk bittelitt på google så ser du det du og. Hva tror du diabetes er da? Kan du ingenting om sykdommen? du mener ikke SERIØST at hjernen ikke trenger sukker, du bare erter sant? 0 Siter
flisa Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hehe.. nei, det her vet jeg. Søk bittelitt på google så ser du det du og. Hva tror du diabetes er da? Kan du ingenting om sykdommen? du mener ikke SERIØST at hjernen ikke trenger sukker, du bare erter sant? Jeg erter ikke - det er forskjell på SUKKER i "slankekos" som denne tråden handler om - og blodsukker som kroppen selv produserer. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Jeg erter ikke - det er forskjell på SUKKER i "slankekos" som denne tråden handler om - og blodsukker som kroppen selv produserer. Den tiden jeg var flink og holdt meg til Fedon's lære (og ja, jeg skal snart begynne igjen), inntok jeg ikke _noe_ sukker i den vanlige formen, bare det som var i frukt, grønnskaer osv osv. Har aldri følt meg bedre. Både fysisk og psykisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.