Gå til innhold

Slankekos

Anbefalte innlegg

Gjest ikke peil
Skrevet

Hjerne trenger ikke SUKKER i "slankekos" som denne tråden handler om. Hjernen trenger kun det blodsukkeret som kroppen selv produserer av næringsrik mat. Vi trenger ikke tilsatt sukker i NOE mat.

Les fra Rikshospitalets sider, om du er så redd for at det kan være en slankeguru som står bak. (og det står i overksriften om opererte folk -men det gjelder alle mennesker)

http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=2931&department=Kirurgisk%20avdeling

Nå vrir du deg unna det du sa da. Du sa at hjernen ikke trengte NOE sukker, men nå er du med på at det er det den lever av.. hehe... dret deg litt ut der ja..

Selvsagt trenger vi ikke spise raffinert sukker i brus osv, men sukker eller diverse sukkerarter (teskje) må vi ha. Gudskjelov at du greide å få slått det opp og lært det.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

10

• Katt-ja

5

• Lillemus

1

• Osiris

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den tiden jeg var flink og holdt meg til Fedon's lære (og ja, jeg skal snart begynne igjen), inntok jeg ikke _noe_ sukker i den vanlige formen, bare det som var i frukt, grønnskaer osv osv.

Har aldri følt meg bedre. Både fysisk og psykisk.

samme her - det er som om "tåka letter" :-)

En blir jo rett og slett deprimert og uggen etter å ha spist smågodt fra Sverige. Man "trutner" nærmest.

Tirsdag starter jeg opp igjen :)

Gjest ikke peil
Skrevet

Jeg erter ikke - det er forskjell på SUKKER i "slankekos" som denne tråden handler om - og blodsukker som kroppen selv produserer.

Ja, men du sa hjernen ikke trengte NOE sukker, jeg vet ikke hva alle andre her har skrevet, jeg bare slo ned på at det du sa i det innlegget jeg svarte på var veldig veldig feil.

Det var ikke snakk om tilsatt sukker i vår diskusjon, og det trodde jeg faktisk du skjønte.

Gjest kverrulanten
Skrevet

Det er riktig fett - du trenger det for hjernen. Det er sukker du legger på deg av. Og animalsk fett.

trodde hjernen kun brukte glukose som drivstoff jeg,

men så feil kan jeg ta:-)

Skrevet

Hehe.. nei, det her vet jeg. Søk bittelitt på google så ser du det du og. Hva tror du diabetes er da? Kan du ingenting om sykdommen?

du mener ikke SERIØST at hjernen ikke trenger sukker, du bare erter sant?

Flisa har nok helt rett her.

Gjest ikke peil
Skrevet

Flisa har nok helt rett her.

hehe.. nei, hjernen trenger sukker for å funke, men selvsagt ikke tilsatt sukker, men det var heller ikke det vi to diskuterte.

Men hun har innsett blamma nå.

Gjest ikke peil
Skrevet

trodde hjernen kun brukte glukose som drivstoff jeg,

men så feil kan jeg ta:-)

Det er helt rett. Fettet smører hjernen og optimaliserer nervesignalene.

men litt eldre folk vet ikke det her, tydeligvis

Gjest ikke peil
Skrevet

Den tiden jeg var flink og holdt meg til Fedon's lære (og ja, jeg skal snart begynne igjen), inntok jeg ikke _noe_ sukker i den vanlige formen, bare det som var i frukt, grønnskaer osv osv.

Men det er jo sukker, uten hadde du dødd. Bare Flisa som greier seg uten;)

Skrevet

samme her - det er som om "tåka letter" :-)

En blir jo rett og slett deprimert og uggen etter å ha spist smågodt fra Sverige. Man "trutner" nærmest.

Tirsdag starter jeg opp igjen :)

Tirsdag? Hmmm. Original start-dag :)

Får prøve snart, men det er jo så mye enkel fy-mat om sommeren.

Skrevet

Men det er jo sukker, uten hadde du dødd. Bare Flisa som greier seg uten;)

Nå var dette en tråd om slankekos. Når man snakker om sukker i en tråd om slankekos, da tror jeg at de fleste skjønner at man mener vanlig sukker. Ikke sukker som kroppen danner selv av diverse andre stoffer (stivelse f.eks.)

Du fornekter deg ikke. Testet noen pølser i det siste?

Gjest ikke peil
Skrevet

Nå var dette en tråd om slankekos. Når man snakker om sukker i en tråd om slankekos, da tror jeg at de fleste skjønner at man mener vanlig sukker. Ikke sukker som kroppen danner selv av diverse andre stoffer (stivelse f.eks.)

Men det flisa sa var at hjernen ikke trenger sukker, og det er feil. Såpass grier vel hun og innrømme også.

Problemet ditt er vel at du ikke vet hva som er rett engang, tydeligvis.

Gjest billemus
Skrevet

Hvem snakker du til nå da? Gamle inntørka kjerring.

Skrevet

Nå vrir du deg unna det du sa da. Du sa at hjernen ikke trengte NOE sukker, men nå er du med på at det er det den lever av.. hehe... dret deg litt ut der ja..

Selvsagt trenger vi ikke spise raffinert sukker i brus osv, men sukker eller diverse sukkerarter (teskje) må vi ha. Gudskjelov at du greide å få slått det opp og lært det.

vrir meg ikke unna jeg -

Gjest ikke peil
Skrevet

vrir meg ikke unna jeg -

hehe.. du gjorde vel igrunne det, eller hentet deg inn igjen da...

Skrevet

Tirsdag? Hmmm. Original start-dag :)

Får prøve snart, men det er jo så mye enkel fy-mat om sommeren.

Tirsdag får datteren penger og skal kjøpe seg staver :)

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Det er sikkert lurt. Men hvordan klarer du det? Det er jo tilsatt sukker i veldig mange typer matvarer som man kjøper, også de man ikke tenker på som sukkerholdige, f.eks. leverpostei eller ketchup.

lalala1365380457
Skrevet

oppskjært gullerot og agurk med dip laget av lettkesam og dipmix/ev eget kryddermix :) NAM =D

Skrevet

Det er sikkert lurt. Men hvordan klarer du det? Det er jo tilsatt sukker i veldig mange typer matvarer som man kjøper, også de man ikke tenker på som sukkerholdige, f.eks. leverpostei eller ketchup.

Det går ut på å bruke veldig lite slike ferdiglagde ting. Så, ketchup, posesupper etc. ble ikke brukt.

Skrevet

jeg brukte sennep i stedet for ketchup, man har jo lister over matvarer som er greier etc. - jeg har en liten bok - - -strev i starten, men til slutt kan man den nesten utenatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...