Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sommer og sol er kjempedeilig, men en av bakdelene er alle insektene!

Veps, bier, klegg, knott og mygg er selvfølgelig irriterende. Fordi de stikker og fordi de bråker og lager irriterende lyd og dunker borti taket der de flyr på sin meningsløse ferd rundt i huset.

Men jeg tror jeg kårer fluer til vinnere av "mest irriterende insekt" - prisen.

Ikke bare fordi de er ekle, og går i maten vår og lager små ekle prikker rundt forbi der de har vært. Heller ikke bare fordi de flyr rundt i soveværelse - når man prøver å sove en varm sommernatt - og spaserer på ryggen og ansiktet og bena våre.

Men kanskje mest fordi de er så _mange_! Man kommer inn på badet og smekker 30 fluer før man går på do. Og når man er tilfreds med arbeidet og setter seg på do - så dukker det plutselig opp en på gardina, en på vaskemaskina, tre på speilet, to i taket og fem på gulvet!

Jeg er i hvert fall utstyrt med fluesmekker i hvert rom - og målet mitt er å utrydde fluerasen (ja, man må sette seg høye mål).

*rive seg i håret*

Og forresten, INGENTING er så irriterende som fluer som _parrer seg_! Det vekker morderinstinktet i meg og fluesmekkeren er raskt på plass! Jeg gleder meg over fluene som brått blir adskilt og den ekle flueinnmaten som tyter ut når fluene er redusert til en flekk med gris på gulvet.

Før _dasket_ jeg bare fluene lett, slik at det skulle bli minst mulig søl og jeg enkelt kunne frakte flueliket til nærmeste søppelpose (eller blomsterpotte). Nå derimot, "schmekker" jeg fluene! og det er tilfredsstillende!

Hva er deres flue-sommer-tips?

Skrevet

Katt!

Katten her er helt vill etter å jakte på fluer, så det blir ikke mange fluer å se innendørs. :)

Skrevet

Katt!

Katten her er helt vill etter å jakte på fluer, så det blir ikke mange fluer å se innendørs. :)

Ååå! Hvis ikke jeg hadde vært allergisk hadde jeg øyeblikkelig skaffet meg et større antall katter!

*sukker og griper fluesmekkeren igjen*

Gjest MrPimmel
Skrevet

Gammeldags fluepapir er fint, henges opp midt i rommet.

Ikke hvis du har katt(er).

*dårlig erfaringer med lattervekkende eterdønniger*

De fastlimte og surrende fluene virker som fluepapir på katter.

Skrevet

Ååå! Hvis ikke jeg hadde vært allergisk hadde jeg øyeblikkelig skaffet meg et større antall katter!

*sukker og griper fluesmekkeren igjen*

Du får veie for og mot da - hva er verst, allergi eller fluer? ;)

Skrevet

Du får veie for og mot da - hva er verst, allergi eller fluer? ;)

Ja, det var det...

*tenke*

FLUER er verst!

*skaffe 30 katter*

:D

Skrevet

Ja, det var det...

*tenke*

FLUER er verst!

*skaffe 30 katter*

:D

Tror heller jeg ville hatt noen fluer i huset enn 30 katter! En katt holder i massevis for meg. :)

Skrevet

Tror heller jeg ville hatt noen fluer i huset enn 30 katter! En katt holder i massevis for meg. :)

Ja, det er kanskje litt vel heftig, hehe!

30 katter er jo egentlig nesten like ekkelt som 30 fluer...

Vi får begynne med et par, tenker jeg :)

Skrevet

Ja, det er kanskje litt vel heftig, hehe!

30 katter er jo egentlig nesten like ekkelt som 30 fluer...

Vi får begynne med et par, tenker jeg :)

En kollega av meg har 6 katter, synes det er ganske drøyt også jeg. En, maks to puser er absolutt nok. :)

*koseklør katta som ligger på egen stol ved databordet* :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...