Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 27 som har fått rødt utslett på penishodet og under forhuden etter samleiemed tidligere sex partner. Har hadt det ca 3 mnd nå.Prøvd med Hydrokortison men det forsvinner ikke men blir kanskje litt mildere.Uslettet er kun på venste side av penis hodet/forhuden,har en antydning av å være rød glinsende, men ingen sår dannelse.

Er lettere øm på utslettet med lettere kløe.

Blir også verre etter samleie eller ved onanering.Får også et gult/hvitt belegg under forhuden der utslettet er hvis jeg ikke vasker det på 24 t.Etter en del søking på forumet fant jeg ut at min tidligere partner mulig har gardnerella-bakterier men ikke 100%sikker.Har du noe formening hva dette kan være og hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190893-utslett-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sopp? Sopp trives utmerket i fuktig miljø og gir rødt "utslett" som klør. Kureres med Klotrimazol krem (Canesten). Ettersom det ikke sprer seg, tviler jeg egentlig på at det er sopp, men det er jo verdt et forsøk. Hvis det er mulighet for garderella-infeksjon, trenger du salve med antibiotika. Hvorfor lar du ikke legen ta en titt? Tre mnd. er lang tid....

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke så godt å stille noen sikker diagnose via internett. Jeg kan tenke meg at du har kanskje fått en liten infeksjon, men noen av de vanlige bakterier eller sopp som ble godt gnikket inn i en irritert slimhinne. De vanligste infeksjoner er soppen Candida eller noen b akterier, som stafylokokker eller streptokokker. Hydrocortison er kansskje ikke den mest egnede midlet mot slike infeksjoner. Den demper betennelsen, men samtidig svekker den lokale infeksjonsmotstanden. Det klokeste er sannsynligvis å få tatt en prøve for å påvise hvilke mokroorganisme® som er der og som forårsaker infeksjonen. På grunnlag av dette kan man så velge det riktige antisopp eller entibakteriemiddelet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...