Gjest "ferie" liksom..... Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hvor mye tåler dere av slekt og venner i sommerferien...? Nå har vi hatt tre dager alene sammen som en familie siden 17. juni. To uker hos familie, tre dager alene, så kommer familie og venner hit og er og er og er. Huset fullt, har ikke vært alene i huset _mitt_ på 9 dager, Og ingen bedring i sikte, nå får vi _kanskje_ to dager alene på hytta før svigermor dukker opp og blir over en uke, mens resten av svigerfamilien fortsatt okkuperer huset mitt. Jeg går på veggen allerede, jeg er ikke så innmari sosial fra før, men en sånn overdose gjør at nervene ligger utenpå huden snart! Jeg _vet_ at man _bør_ ha tid for seg selv, og at "det er jo bare å si nei"... men det er ikke det når hele svigerfamilien er vant til at alle er hos alle i alle ferier. Når jeg plutselig får så veldig nok og blir sur, blir det urettferdig, for de er jo hyggelige. Og hvis jeg ett år skulle sette ned foten og si at jeg vil ha en uke fred, kommer sikkert alle til å syns jeg er ennå særere enn de syns allerede... Og det er bare svigerfamilien som er sånn. Min familie er ikke vant til å omgås på den måten. Jeg aner ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg er sliiiiiiten. I kveld skal jeg i hvertfall sitte lenge oppe, etter at de andre har lagt seg, og drikke rødvin og spise ost mens gubben er på jobb og jeg er barnevakt og har huset fullt av gjester! Jadda. 0 Siter
flisa Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 KLart det kan bli vel mye - - men en får nesten ta som at de vil være sammen med en.... Vi er nå 6 i huset - eldste datteren bor her i 2 månedne med barnebarnet - til leiligheten hennes blir ledig 1.august -vi har møbler og ting overalt - og snart kommer fetteren min med 3 gutter på overnatting noen dager - heldigvis er det folk jeg liker veldig godt og som tar det for det det er. Vi blir jo da 10 stk. her noen dager.....mellomsten reiser til syden med faren sin. Tenk så lang og ensom vinteren er! Og det går an å planlegge å reise et sted - bare familien også. 0 Siter
Gjest levelenge Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hei! Skjønner deg meget godt.. har vært i samme situasjon mye før. Bedre nå. Det viktigste er kanskje at du ikke skal være "vertinne" hele tiden... håper folket bidrar selv, tenker på mat(handling og tilberedning) - ordner overnatting/ senger/plass, rydder etc. hvis ikke blir det jo HELT uutholdelig. Men likevel, bare å ha andre rundt seg så lange perioder er slitsomt nok i seg selv. Selv om det er hyggelige mennesker. Pass på deg selv! - og diriger de andre litt! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Jeg hadde nok ikke tålt for mye, men jeg misunner deg likevel. Jeg får nesten aldri besøk av familien og har sjelden overnattingsgjester. Kunne godt tenkt meg en liten dose av det, spesielt om sommeren. Når det er sagt så er jeg ikke veldig glad i for mye husmorplikter fra før så det er greit at det ikke er en overdose. 0 Siter
Gjest "ferie" liksom..... Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Jeg hadde nok ikke tålt for mye, men jeg misunner deg likevel. Jeg får nesten aldri besøk av familien og har sjelden overnattingsgjester. Kunne godt tenkt meg en liten dose av det, spesielt om sommeren. Når det er sagt så er jeg ikke veldig glad i for mye husmorplikter fra før så det er greit at det ikke er en overdose. Takk for den, det er jo forsåvidt et luksusproblem ja.... Men jeg blir likevel litt sliten bare av å måtte ha på meg "maska" og være høflig og forekommende hele tiden, og at vi ikke har noe tid bare oss to. Jeg er ikke vant til det hjemmefra, så det har vel litt å si. Jeg skal ta meg sammen,og prøve å slappe av :-) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Takk for den, det er jo forsåvidt et luksusproblem ja.... Men jeg blir likevel litt sliten bare av å måtte ha på meg "maska" og være høflig og forekommende hele tiden, og at vi ikke har noe tid bare oss to. Jeg er ikke vant til det hjemmefra, så det har vel litt å si. Jeg skal ta meg sammen,og prøve å slappe av :-) Jeg har ingen problemer med å forstå poenget ditt;) Misunner deg likevel en del. 0 Siter
Gjest amparro Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Jeg hadde ALDRI orket å hatt ferien min på den måten. Det er ikke ferie for meg! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.