Gå til innhold

Mappeproblem i XP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hauger med forskjellige bildemapper i XP, de kan vises i ulike formater f.eks. miniatyrbilder, side ved side og filmstripe. Men hvorfor er det enkelte mapper som ikke lar seg vise som filmstripe??? Andre som ble laget samtidig og har tilnærmet samme innhold går det jo helt fint med.

Skrevet

Jeg hadde nylig samme problem i XP, men fant en løsning.

Aller først, har du alle bildemappene som undermapper i "My Pictures" el.lign.?

I såfall, klikk på mappen "My Pictures" - og velg alle undermappene i det høyre vinduet med ctrl+a. Høyreklikk - velg Properties - Customize - i "what kind of folder do you want" velger du Photo Album. Kryss også av for at undermapper skal ha samme innstilling.

Det løste problemet hos meg i alle fall.

(Alternativt kan man prøve å høyreklikke rett på "My Pictures" og velge Properties - Customizer der, men det funket ikke i akkurat denne mappen hos meg, til tross for at det funket i undermapper enkeltvis...)

Skrevet

Jeg hadde nylig samme problem i XP, men fant en løsning.

Aller først, har du alle bildemappene som undermapper i "My Pictures" el.lign.?

I såfall, klikk på mappen "My Pictures" - og velg alle undermappene i det høyre vinduet med ctrl+a. Høyreklikk - velg Properties - Customize - i "what kind of folder do you want" velger du Photo Album. Kryss også av for at undermapper skal ha samme innstilling.

Det løste problemet hos meg i alle fall.

(Alternativt kan man prøve å høyreklikke rett på "My Pictures" og velge Properties - Customizer der, men det funket ikke i akkurat denne mappen hos meg, til tross for at det funket i undermapper enkeltvis...)

Ah! Der fant jeg ut av det! Tuuuusen takk! Du er jo forsyne meg et levende data-orakel du! :o)

Skrevet

Ah! Der fant jeg ut av det! Tuuuusen takk! Du er jo forsyne meg et levende data-orakel du! :o)

Det er vel å ta litt hardt i... Men gøy når man finner ut av ting man har slitt litt med da. Som sagt så er det helt nylig at jeg fant ut av det selv, mistet filmstripe-valget for en tid tilbake, og begynte etter hvert å irritere meg over at det manglet... :-)

Men gøy å kunne være til hjelp da! Bare dumt at jeg ikke har vett på å ta betalt ;-)

Skrevet

Og jeg som trodde det sto "Manneproblem i XP" ...

*ler*

Lurte litt på hva du hadde rota deg bort i nå, Lillemus.

;)

Skrevet

*ler*

;)

Var det en så fuktig kveld på byen i går, med dertil problemer med å fokusere blikket idag? ;-)

Skrevet

Var det en så fuktig kveld på byen i går, med dertil problemer med å fokusere blikket idag? ;-)

hehe noe sånt, ja. ;)

Og når man oftest tenker i de baner så blir det gjerne at man leser på den måten ;)

Skrevet

*ler*

;)

Duh - er det du eller jeg som har vært uten mann i over 4 uker??? ;o)

Skrevet

Duh - er det du eller jeg som har vært uten mann i over 4 uker??? ;o)

Man trenger da ikke nødvendigvis være uten mann for å tenke i de baner. -

Er stort sett like gærn hele tida, jeg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...