Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Thyroxinavhengig

Hei!

I juli 1999 fødte jeg en jente. Noen måneder etter fødselen fikk jeg påvist lavt stoffskifte. Jeg var konstant trøtt, hadde vektøkning, huden var som sandpapir og jeg frøs. Var også plaget med matthetsanfall som førte til at jeg måtte sitte i ro til anfallet var over. Jeg ble først satt på en dose som tilsvarer 0.025 mg i ca. en måned. Deretter ga doktoren min meg beskjed om å øke til 0.05 mg. I over ett år har jeg nå gått på samme dose, og de målinger som jeg har tatt er forsåvidt OK.

Men jeg mener at jeg plages av stoffskiftet, og lurer på hvorfor siden verdiene på målingene er OK. Jeg er fremdeles konstant trøtt, og for å "overleve" må jeg ofte legge meg klokken 20 om kvelden. Sover da til kl. 06.30. Jeg fryser fremdeles en del, og evnen min til å lære nye ting raskt er sterkt redusert i forhold til tidligere. Kan nevne at jeg jobber i 100 % stilling som konsulent i et datafirma, og det stilles store krav til kontinuerlig oppdatering av kunnskaper. Er det noe jeg kan gjøre for å få en bedre hverdag?

Her er forøvrig de siste målingene (18/12) :

TSH : 1,1

T4 : 120

FriT4 : 17

T3 : 1,7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19092-lavt-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære Thyroxinavhengig.

Det er ikke sjeldent at lavt stoffskifte debuterer under svangerskapet el.etter fødsel.Som i ditt tilfelle kan behandling bli nødvendig.Tilstanden har imidlertid en tendens til å gå tilbake.Verdiene du beskriver er som du vet normale.Kan det være en annen årsak til at du er sliten?.Annen kroppslig tilstand?.Stress/utbrenthet?.Jeg anbefaler at du igjen oppsøker legen din for en gjennomgang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19092-lavt-stoffskifte/#findComment-85494
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...