Gå til innhold

Er Reductil opprinnelig en AD?


Gjest overvektig og deprimert

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig og deprimert

Fungerer denne antidepressivt i tillegg til og redusere apetitten, eller er den antidepressive effekten for svak til og kunne kalle den en antidepressiv medisin?

Hvor lenge kan man bruke reductil? Er det i det hele tatt mulig og bruke AD ved siden av, eller vil sannsynligvis ikke dette være nødvendig, fordi Reductil vil ta disse symptomene også?

Håper noen kan gi meg noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den antidepressive effekten er for svak. Men nok til at man ikke skal gå på SSRI/SNRI (medisiner som stimulerer serotonin-opptak) samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er utviklet som et apetittregulerende legemiddel ikke som en opprinnelig AD. I tillegg virker den slik at forbrenningen i stor grad opprettholdes tross redusert kaloriinntak.

Skal visst ikke brukes i mer enn et år.

Den virker på de samme kjemiske prosessene som en god del AD. Har også lignende bivirkninger. Kan ikke kombineres med hva som helst.

Om mye av depresjonen skyldes overvekt, kan det å kjenne at du får kontroll over dette (beveger deg i riktig retning), være vel så effektiv mot depresjonen som all verdens AD.

Jeg mener altså fra mitt ikke faglige ståsted at det i noen tilfeller vil være riktig å kutte AD til fordel for reductil om overvekt er (en) hovedårsak til psykiske plager. Har man liten effekt av reductil, bør man selvsagt finne på noe annet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...