Gå til innhold

Ekstra hud etter slanking

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en kar på 26 som i det siste halvåret har gjennomgått en drastisk forandring kroppslig. Siden Januar 2005 til Juli nå har jeg gått ned fra 130 kg til 85 kg, altså 45 kg på 7 måneder. Har alltid vært en stor kar, tror ikke jeg har vært under 100 kg de siste 8-10 årene. I dag er jeg fornøyd med min vekt, men sitter igjen med en del løs hud. Er dette normalt, kommer huden til å trekke seg tilbake? Er det noen mulighet for å få fjernet huden ved operasjon og hva vil noe slikt koste, evt hvor man kan få det gjort. Har hørt at man får dekket en del av slike operasjoner, er det sant? Finnes det noen midler man kan bruke for å få fjernet løshuden?

Håper på et snarlig svar, på forhånd takk.

Hilsen

Løs Hud

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190941-ekstra-hud-etter-slanking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan få dekket plastisk operasjon (fjerning av overflødig hud) i slike tilfeller.

Bare gå til fastlegen din, så får du henvisning til sykehuset. Det er sikkert noe ventetid. Men sjekk også andre sykehus, ventetiden er nok varierende, og det er jo fritt sykehusvalg.

Per Helsing, hudspesialist

Hei og gratulerer, god jobb!

Det er ikke sannsynlig at huden greier å følge med en såpass dramatisk reduksjon i størrelse, og det er lite av "midler" man har glede av.

Jeg synes du skal snakke med fastlegen din, og be ham om en henvisning til nærmeste plastikkirurgiske avdeling. Plastikkirurgen kan fjerne dette hudo9verskuddet. Det er mulig du må vente litt, men uten å kjenne dette i detalj, vil jeg tro du vil få dette dekket ved behandling i offentlig helsevesen. Det fortjener du.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...