Gå til innhold

Fjerne vond lukt

Anbefalte innlegg

Gjest Luktfjerneren
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet inn i en ferdig møblert leilighet, men har merket meg at sofaen lukter noe "spesielt". Er det noen som har noen tips til hvordan man får vekk lukt fra møbler? Sofaen er jo ikke min, så jeg kan ikke drive med -for- eksperimentelle forsøk. Den er mørk grønn, med avtagbare puter. Det setter seg liksom en lukt i hele leiligheten pga den sofaen, og det er jo kjipt, siden alt ellers er som det skal være.

Jeg har også to par sko som det har satt seg litt lukt i, som jeg gjerne skulle fjernet. Jeg har hørt at det skal hjelpe å legge svette joggesko og sånt i fryseren et par dager, men det fungerer ikke. Noen andre tips?

Skrevet

Hvis du kan ta av trekkene på sofaen så ville jeg puttet dem i vaskemaskina. Bruk et vaskemiddel som ikke tar fargen (Omo color e.l.) og vask på 40 graders finvask.

Hvis det er joggesko kan du sikkert vaske dem i maskina dem og!

Gjest Calóni
Skrevet

Hvis du kan ta av trekkene på sofaen så ville jeg puttet dem i vaskemaskina. Bruk et vaskemiddel som ikke tar fargen (Omo color e.l.) og vask på 40 graders finvask.

Hvis det er joggesko kan du sikkert vaske dem i maskina dem og!

Går ikke an å ta av trekket på sofaen, og er ikke joggesko :/

Skrevet

*fnis*

Der outa du deg selv da. Plis bruk kun ett nick i hver tråd! *streng*

Så du har flytta altså? Det har jeg ikke fått med meg.

Gjest Calóni
Skrevet

*fnis*

Der outa du deg selv da. Plis bruk kun ett nick i hver tråd! *streng*

Så du har flytta altså? Det har jeg ikke fått med meg.

Haha ;) Det var vel egentlig ikke det verste å bli outta på, var det vel? ;) Jeg gadd ikke å fortsette å skrive nytt nick i den der signaturboksen, jeg er lat :P

Gjest trultemor25
Skrevet

Hvorfor bruker du joggesko som eksempel når det ikke er joggesko det gjelder?

Skrevet

Luktfjerner på spray, Fèbréze, har funka fint på flere ulike odører her...Både på møbler og sko.

Skrevet

Haha ;) Det var vel egentlig ikke det verste å bli outta på, var det vel? ;) Jeg gadd ikke å fortsette å skrive nytt nick i den der signaturboksen, jeg er lat :P

Hihi, det er derfor det er enklest å holde seg til samme nicket :o)

Skrevet

Hihi, det er derfor det er enklest å holde seg til samme nicket :o)

Den tabben har jeg gjort noen ganger også ja. :o) Så derfor er det svæææært sjeldent jeg skriver under andre nick.

Skrevet

Den tabben har jeg gjort noen ganger også ja. :o) Så derfor er det svæææært sjeldent jeg skriver under andre nick.

Det er flaut :o)

Dessuten tror jeg at alle kjenner igjen skrivestilen min uansett om jeg prøver å skrive annerledes.

Gjest Calóni
Skrevet

Hvorfor bruker du joggesko som eksempel når det ikke er joggesko det gjelder?

Det jeg mente var at jeg har hørt at det hjelper å legge -joggesko- i fryseren for å få vekk lukten av dem, derfor prøvde jeg det også med skoene mine (som ikke er joggesko), men det funka visst ikke.

Gjest Calóni
Skrevet

Luktfjerner på spray, Fèbréze, har funka fint på flere ulike odører her...Både på møbler og sko.

Hm..skal prøve å se etter det neste gang jeg handler!

Gjest Calóni
Skrevet

Nå har jeg lett på ICA Maxi og Obs, men finner ikke den sprayboksen du snakker om. Hvor har du kjøpt din? Og hvordan ser den ut?

Skrevet

Nå har jeg lett på ICA Maxi og Obs, men finner ikke den sprayboksen du snakker om. Hvor har du kjøpt din? Og hvordan ser den ut?

Jeg husker dessverre ikke hvor den er kjøpt. Men det var i en matbutikk, mener jeg. Sprayflasken er i hvit plast. Spraytoppen og etiketten er blå (for det meste).

Men nå ser jeg på flasken at det er et nummer du kan ringe:

Procter & Gamble

Sandvika:

800 33 432. Der vet de helt sikkert hvor du får kjøpt den;-)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg husker dessverre ikke hvor den er kjøpt. Men det var i en matbutikk, mener jeg. Sprayflasken er i hvit plast. Spraytoppen og etiketten er blå (for det meste).

Men nå ser jeg på flasken at det er et nummer du kan ringe:

Procter & Gamble

Sandvika:

800 33 432. Der vet de helt sikkert hvor du får kjøpt den;-)

Okay, takk!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Okay, takk!

Stikk innom Obs og kjøp X-it. Hvit flaske, blå etikett, funker bra, spes. etter fest:D

Gjest Calóni
Skrevet

Stikk innom Obs og kjøp X-it. Hvit flaske, blå etikett, funker bra, spes. etter fest:D

Nei, det funka ikke..:/ Er liksom sånn lukt som sitter i sofaen tror jeg, en litt sånn 'gammel' lukt. Så det er liksom ikke som å spraye vekk litt røyklukt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...