Gå til innhold

Altså....engelsk- trøbbel!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Dette er helt teit, her har jeg bodd i USA og greier men nå klarer jeg ikke for bare livet å finne ut hvordan jeg skal formulere noe over temaet : "Hei, tusen takk for mail, det var super hyggelig å høre fra deg.."

Jeg ble brått usikker på dette med "takk"..Takker man for brev og mail og sånn på samme vis som her, eller er det en helt annen frase?

Jeg syntes plutselig alle tenkelige varianter over temaet fikk det tilå se ut som om jeg var hardt rammet av både dysleksi og idioti.

Det er visst TIDLIG for meg!:-o

Skrevet

Hello!

Thank you very much for the mail. It was super nice to hear from you.

Legg så til norsk-engelsk uttale, og det hele blir helt rævva.

Jeg har ikke peilig.

mariaflyfly
Skrevet

Tror ikke det er noe galt i å si "thanks for your e-mail, it was great to hear from you again" eller noe i den duren. :)

laguna1365380434
Skrevet

Tror ikke det er noe galt i å si "thanks for your e-mail, it was great to hear from you again" eller noe i den duren. :)

Takk! Jeg fikk visst bare annfall av sånn "alt høres teit ut" syken her på morgenen.

ALT ble galt, og jeg ble mere og mere usikker på hva en kunne si.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Hello!

Thank you very much for the mail. It was super nice to hear from you.

Legg så til norsk-engelsk uttale, og det hele blir helt rævva.

Jeg har ikke peilig.

Nemlig..Det høres i utgangspunktet greit ut, også blir det sånn..vent nå litt..

Dessuten dess flere varianter jeg prøvde, dess verre ble det liksom.

Sånn eskalerende språkelig paranoia..;-)

Men bor ikke du i et engelskspråkelig land da? Så du må da ha full peil?

Eller husker jeg feil nå?

:-)

Skrevet

"Thank you very much for the nice mail, it was great to hear from you again". Skulle ikke det være greit nok da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...