Gjest Helt utslitt nå Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Jeg og kjæresten har nettopp vært på en 6-dagers avslapningsferie. Det var kjempedeilig, jeg trengte virkelig å komme vekk fra jag og mas hjemme, men nå når jeg har kommet hjem igjen er jeg like sliten. Jeg irriterer meg over alt og alle. Det er så mye jeg skulle gjort, men jeg får ikke gjort noe som helst. Jeg har mest lyst til å skrike høyt. Jeg ville gjerne snakket med kjæresten om hvordan jeg har det, men jeg fant ikke rette anledning, og nå har han dratt på jobb og kommer til å være hjemmefra i to uker. Jeg skal på jobb igjen i morgen, skal også være lenge borte uten å komme hjem, og de kommende lange arbeidsdagene står foran meg som et mareritt. Det er ikke så lenge siden jeg begynte i denne jobben, og jeg føler fortsatt ikke jeg har kommet ordentlig "inn" i den. Og jeg har gjort noen skikkelig dumme tabber som en med min erfaring absulutt ikke burde gjøre. Dette tærer på kreftene, jeg er redd jeg ikke holder lenger enn prøvetiden. Jeg har dårlige gener, mamma har vært mye sykemeldt pga. utbrendthet. Jeg er så redd for at jeg ender som henne. Huff, dette ble frykelig rotete. Men er det noen som har tips til hvordan jeg skal komme meg opp fra denne avgrunnen før jeg når dypet...? 0 Siter
Aryane Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Huff, det høres ut som du er inne i en vanskelig periode ja. Du burde absolutt snakket med noen. Har du ikke en god venninne, eller familiemedlemmer du kan prate med? Ofte er det nok bare å vite at noen forstår. Kanskje trenger du litt ekstra tid til å komme til hektene. Sikkert ikke greit å gå og sykemelde seg i prøvetiden, men hvis det er det som skal til, så er jo det en mulighet, kanskje du trenger en ekstra uke fri til å bare slappe av og tenke på deg selv? Vet ikke hvilket forhold du har til arbeidsgiveren din, men du kan jo prøve å ta en prat med dem og forklare hvordan du har det, kanskje de er villig til å være litt fleksibel. Håper det ordner seg, lykke til! 0 Siter
Gjest pokemon Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Teit å skylde på dårlige gener da. Ta og ring samboeren din og snakk med han, kanskje du får tømt deg litt og føler deg bedre. Hva jobben angår så får du bare gjøre det beste ut av det. Kose deg litt på kveldstid og unne deg noe ekstra, prøve å "glemme" jobben litt på den måten. 0 Siter
Gjest Helt utslitt nå Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Teit å skylde på dårlige gener da. Ta og ring samboeren din og snakk med han, kanskje du får tømt deg litt og føler deg bedre. Hva jobben angår så får du bare gjøre det beste ut av det. Kose deg litt på kveldstid og unne deg noe ekstra, prøve å "glemme" jobben litt på den måten. Vanskelig å glemme jobben på kveldstid når jeg er på jobb 24 timer i døgnet. Jeg har først fri igjen om to uker. 0 Siter
Gjest pokemon Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Vanskelig å glemme jobben på kveldstid når jeg er på jobb 24 timer i døgnet. Jeg har først fri igjen om to uker. Kanskje du skulle finne deg en annen jobb da.. ? 0 Siter
Gjest Helt utslitt nå Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Kanskje du skulle finne deg en annen jobb da.. ? Ikke bare bare å bytte jobb... 0 Siter
Gjest pokemon Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Ikke bare bare å bytte jobb... Nei, men det er hvertfall en løsning hvis den jobben du har nå er et mareritt.. 0 Siter
Gjest Helt utslitt nå Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Nei, men det er hvertfall en løsning hvis den jobben du har nå er et mareritt.. Jeg tror ikke helt du skjønner hva jeg mener... Tanken om 14 dager på jobb står for meg som et mareritt fordi jeg er så sliten. Jeg orker ikke noe som helst-det er ikke jobben i seg selv som gjør meg sliten. 0 Siter
Gjest pokemon Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Jeg tror ikke helt du skjønner hva jeg mener... Tanken om 14 dager på jobb står for meg som et mareritt fordi jeg er så sliten. Jeg orker ikke noe som helst-det er ikke jobben i seg selv som gjør meg sliten. Men å ha en jobb hvor du må være på i 14 dager i strekk er kasnkje ikke noe for deg da? 0 Siter
Gemini Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Jeg tror ikke helt du skjønner hva jeg mener... Tanken om 14 dager på jobb står for meg som et mareritt fordi jeg er så sliten. Jeg orker ikke noe som helst-det er ikke jobben i seg selv som gjør meg sliten. Kanskje du bør ta deg en tur til legen og få utredet om det er en depresjon, eller mangel på fx jern eller andre stoffer i kroppen som er årsak til energimangelen? En så total slitenhet er jo ikke normal rett etter en ferie. 0 Siter
Gjest Helt utslitt nå Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Kanskje du bør ta deg en tur til legen og få utredet om det er en depresjon, eller mangel på fx jern eller andre stoffer i kroppen som er årsak til energimangelen? En så total slitenhet er jo ikke normal rett etter en ferie. Jeg hadde det jo fint mens jeg var på ferie, men når jeg kommer hjem og ser alt som skal gjøres.... Jeg var hos legen for et par uker siden. Ingenting i veien med meg sier han, annet enn en liten rygglidelse (men dèt kan jo ikke ha noe med det å gjøre). 0 Siter
Gjest Helt utslitt nå Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Men å ha en jobb hvor du må være på i 14 dager i strekk er kasnkje ikke noe for deg da? En sånn jobb har vært noe for meg i mange år nå (hadde lignende jobb før jeg begynte i denne), det er ikke jobben sin skyld at jeg er utslitt. Jeg hadde vært like sliten med en annen jobb. 0 Siter
Elis31 Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Tror det er litt vanlig å føle seg veldig ny, og gjøre noen tabber i begynnelsen av en ny jobb. Gi deg selv tid til å være ny. 0 Siter
Gjest Helt utslitt nå Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Tror det er litt vanlig å føle seg veldig ny, og gjøre noen tabber i begynnelsen av en ny jobb. Gi deg selv tid til å være ny. Takk for svar (godt å høre det ikke er bare meg som har det sånn i ny jobb). Jeg har klart å ta meg litt sammen i løpet av dagen og prøver å gjøre noen av de mange tingene som skal gjøres... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.