Gjest Moderator Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Nyregistrerte seg 5 ganger? Men man kan da bare ha ett nick per mailadresse, så hvordan vet dere at de forskjellige mailadressene er samme person? Vedkommende var lett gjenkjennelig på skrivemåten, og kommenterte også på det selv til slutt. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Nyregistrerte seg 5 ganger? Men man kan da bare ha ett nick per mailadresse, så hvordan vet dere at de forskjellige mailadressene er samme person? IP-adressen. 0 Siter
Champagne Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 IP-adressen. IP adressen skjønner jeg jo, men hva med offentlige maskiner? 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 IP adressen skjønner jeg jo, men hva med offentlige maskiner? Du har helt rett. Man kan ikke vite hvem som fysisk sitter der, siden alle kan manipulere med indikatorene hvis de vil. Og det er alltid noen som vil, og de har alltid en tvilsom agenda. Her sitter mange bak samme IP-adresse, og alle maskiner kan fjernstyres. Trådløst nett er fjernet av sikkerhetshensyn, ikke uten grunn. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Vi sperrer brukernavn av og til. Det er effektivt i forhold til de som er knyttet til ett fast nick, men for de som skifter hele tiden ser det ikke ut til å spille noen rolle. På torsdag var det en som nyregistrerte seg fire ganger i løpet av fem minutter. Såpass mange ganger på få minutter er nesten imponerende. Sterk at det ofte er disse folka som klager og syter over andres dol-avhengighet. 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 IP-adressen. Som jeg har sagt tidligere, så benytter vi oss ikke av ip-adresser. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Som jeg har sagt tidligere, så benytter vi oss ikke av ip-adresser. Hvordan vet dere at det er samme person da? 0 Siter
Sofline Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Har man sagt A får man si B. Når det hele tiden antydes at det er en som pleier å være seriøs med et fast nick som er netttrollet, så få dere si hvem det er (dvs. alle nickene denne personen bruker), så vi kan holde oss unna innleggene skrevet av vedkommende. Uansett finnervi jo ikke ut av hvem denne personen er i real life. 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 16. juli 2005 Skrevet 16. juli 2005 Hvordan vet dere at det er samme person da? http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2670361 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Flott at dere engasjerer dere såpass i dette nå. Selv lar jeg slikt "trolleri" prelle av, og jeg må litt flau innrømme at jeg har moret meg stort i det siste. Jeg synes dog det er skikkelig trist at noen "nye" skriver inn et innlegg som for dem er viktig og så kommer det skikkelig spydige og vemmelige svar. Disse nye vet jo ikke om "trolla" vi har her inne. Jeg holder med de som mener det bør outes. Om en kaller seg Per, Pål og Pia i en tråd og lager kvalme, så bør dere gå inn og si at nickene Per, Pål og Pia er useriøse. Jeg er også enig - og der må jeg bli mye flinkere selv - at å overse skvaset til disse nickene er en grei metode å satse på. Vi faste DOLere bør holde et blikk på nye innlegg og legge inn en advarsel til innskriver som mottar spydige innlegg fra nick vi har kjennskap til. Som Lillemus sier : sarte sjeler kan få en skikkelig smell, og det er jo virkelig ille. Som du sier så kommer det jo inne noe spesielle innlegg innimellom, og er vi vant med at slike innlegg bare er sprøyt så svarer en jo også deretter, ikke bra å tenke på at det kanskje er en eller anne usikker sjel der ute som virkelig ønsker seriøse svar på spørsmålet sitt og så ender vedkommende opp med bare tullball fra oss. Så sletting og outing av nick, og at vi andre overser så godt vi kan... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.