Gå til innhold

Israel og Palestina i gamle dager

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk
Skrevet

Mange som støtter terrorisme....? Jeg har ikke sett en doler som støtter terror enda...hvor tar du det egentlig fra....?

Og så du da,som til stadighet påpeker at andre ilegger deg meninger du ikke har, og så sitter du er å tyter over av det samme selv.

Djizeeez!

Vel, nå spørs det jo på tolkninger.

Men det er faktisk en her som har gjentatte ganger har sammenlignet Hamas virksomhet der de sprenger armer, hoder og bein av jødiske skolebarn med Heimevernet og Milorg under WW2.

Dette KAN tolkes som om vedkommende tar avstand fra antinazistisk arbeid, men ut fra hva vedkommende ellers skriver om den ideologien er det nok lite som tyder på det.

Særlig mer utilslørt støtte for terror kan det vel neppe bli, og ekstra kvalmede er det når norske hedersmenn svines til med en slik sammenligning.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• sheba

13

• MsSophie

12

• Prozak

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest MrPimmel
Skrevet

Likevel klarer du ikke å svare på spørsmålet mitt.

Jeg skal svare, men ingen andre?

Skrevet

men du er vel enig at terror er det samme uansett??

Helt enig. Terrorisme er terrorisme, og skal selvsagt fordømmes.

Poenget var mer at det kan være like mye terrorisme selv om en stat utfører det. (Og med en stat er det en klart definert person som har ansvaret.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

1) Fordømmer du også israelsk terrorisme mot den palestinske sivilbefolkningen (bombing av boligstrøk med F16, osv.)?

2) Hvem er det som ikke fordømmer terrorisme? Konkret.

Venter i spenning på det svaret jeg også.., men jeg tror neppe vi får et.

Du vet - det kan være problematisk for enklete å besvare spørsmål de ikke finner svar på i partiprogrammet sitt:-)

Skrevet

Jeg skal svare, men ingen andre?

All den tid du kom med påstanden, føler jeg det mest riktig å spør deg.

Gjest MrPimmel
Skrevet

1) Fordømmer du også israelsk terrorisme mot den palestinske sivilbefolkningen (bombing av boligstrøk med F16, osv.)?

2) Hvem er det som ikke fordømmer terrorisme? Konkret.

S k ledende spørsmål.

Skrevet

Helt enig. Terrorisme er terrorisme, og skal selvsagt fordømmes.

Poenget var mer at det kan være like mye terrorisme selv om en stat utfører det. (Og med en stat er det en klart definert person som har ansvaret.)

Med vennlig hilsen

hva med okkupasjon da? er ikke det galt også?, men selvfølgelig kan grenser diskuteres... mener bare at drap er feil når det kommer til begge parter..

forøvrig er jeg enig med deg, kanksje etter også:-)

Gjest MrPimmel
Skrevet

All den tid du kom med påstanden, føler jeg det mest riktig å spør deg.

"Det var en tid da "alle" på Blindern skulle jobbe i kibbutz i Israel. De samme som senere gikk med palestinaskjerf og nå hater Israel og jøder.

Kan noen forklare meg dette fenomenet?"

Ingen har besvart dette, hvorfor skal jeg besvare andre spørsmål?

Skrevet

hva med okkupasjon da? er ikke det galt også?, men selvfølgelig kan grenser diskuteres... mener bare at drap er feil når det kommer til begge parter..

forøvrig er jeg enig med deg, kanksje etter også:-)

Hei,

Selvsagt er okkupasjonen også feil, fordømt av FN flere ganger, og selvsagt meget ulovlig.

All den tid Israel står utenfor sine egne grenser så kan de palestinske gruppene påberope seg selvforsvar. (Hvilket fremdeles ikke unnskylder/legitimiserer terrorisme på noen måte.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Det var en tid da "alle" på Blindern skulle jobbe i kibbutz i Israel. De samme som senere gikk med palestinaskjerf og nå hater Israel og jøder.

Hvorfor kan ikke du besvare andre spørsmål likevel?

Uansett, spørsmålet ditt er besvart, så du har ingen unnskyldning.

Skrevet

Vel, nå spørs det jo på tolkninger.

Men det er faktisk en her som har gjentatte ganger har sammenlignet Hamas virksomhet der de sprenger armer, hoder og bein av jødiske skolebarn med Heimevernet og Milorg under WW2.

Dette KAN tolkes som om vedkommende tar avstand fra antinazistisk arbeid, men ut fra hva vedkommende ellers skriver om den ideologien er det nok lite som tyder på det.

Særlig mer utilslørt støtte for terror kan det vel neppe bli, og ekstra kvalmede er det når norske hedersmenn svines til med en slik sammenligning.

Ja, det var din tolking, og som du selv sier - det kommer helt an på tolkingen.

Du skjønner det at for meg er det ingen forskjell på ihjelsprengte jødiske barn eller palestinske barn ihjelkjørt av israelske tanks - det er like tragisk begge deler.

Og jeg tar selvfølgelig avstand fra all terror uansett hvem som utfører den, i tilfelle du var i tvil.

Skrevet

S k ledende spørsmål.

Spørsmålene er helt kurrante. Du ba andre fordømme all terrorisme, men vil ikke gjøre det selv.

Du kan heller ikke nevne hvem det er (andre enn deg selv!) som ikke fordømmer terrorisme.

Gjest Morsk
Skrevet

Interressant spørsmål. Men jeg er ikke HELT siker på om det du skriver er riktig.

Raddisene og den røde horde har vel heller dratt på "studiereiser" til Albania eller for å håndhilse på Pol-Pot, samt "arbeidsbrigader" til støtte for despoten Castro på Cuba, noe enkelte fortsatt gjør.

Merkelig egentlig. For Kibbuzene i Israel og måten de drives på og fungerer er vel det nærmeste man kommer sosialisme som faktisk fungerer i praksis.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hvorfor kan ikke du besvare andre spørsmål likevel?

Uansett, spørsmålet ditt er besvart, så du har ingen unnskyldning.

Når jeg lager et startinnlegg, så er det for å få svar.

Skrevet

Unnskyld meg, men nå tror jeg du burde finne senga, ingen små barn bør være oppe så sent, selv ikke en sommernatt.

Skrevet

Når jeg lager et startinnlegg, så er det for å få svar.

Greit, men det endrer ikke på at du kan svare på det MsSophie spør om.

Gjest Morsk
Skrevet

Ja, det var din tolking, og som du selv sier - det kommer helt an på tolkingen.

Du skjønner det at for meg er det ingen forskjell på ihjelsprengte jødiske barn eller palestinske barn ihjelkjørt av israelske tanks - det er like tragisk begge deler.

Og jeg tar selvfølgelig avstand fra all terror uansett hvem som utfører den, i tilfelle du var i tvil.

Du stilte et spørsmål om noe som angivelig ikke finnes på DOL, men som finnes, og jeg ga et svar på hvorfor det finnes.

Men det er ikke deg det er snakk om, og du trenger ikke forklare det.

Skrevet

Hei,

Selvsagt er okkupasjonen også feil, fordømt av FN flere ganger, og selvsagt meget ulovlig.

All den tid Israel står utenfor sine egne grenser så kan de palestinske gruppene påberope seg selvforsvar. (Hvilket fremdeles ikke unnskylder/legitimiserer terrorisme på noen måte.)

Med vennlig hilsen

nei, terrorisme er forkastelig uansett... godt vi er enige der.

definisjoner er verre, men der kommer synspunkter inn. man forsvarer seg som best man kan, men i de senere tider synes jeg "ytterliggående muslimer" utmerker seg særdeles negativt...

Skrevet

Interressant spørsmål. Men jeg er ikke HELT siker på om det du skriver er riktig.

Raddisene og den røde horde har vel heller dratt på "studiereiser" til Albania eller for å håndhilse på Pol-Pot, samt "arbeidsbrigader" til støtte for despoten Castro på Cuba, noe enkelte fortsatt gjør.

Merkelig egentlig. For Kibbuzene i Israel og måten de drives på og fungerer er vel det nærmeste man kommer sosialisme som faktisk fungerer i praksis.

Nå mangler du bare ord som "marxistisk analyseverktøy", et par referanser til Sovjet, og litt om Mao og Stalin.

Gjest MrPimmel
Skrevet

En fhv kibbutz-fanatiker befinner seg bare noen få titalls meter unna og fjotta seg både arm og fattig på det. Hele opplegget gikk konk, og de sulta.

Mange år sida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...