Gå til innhold

Israel og Palestina i gamle dager

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk
Skrevet

Nå mangler du bare ord som "marxistisk analyseverktøy", et par referanser til Sovjet, og litt om Mao og Stalin.

For å beskrive deg?

Nei,da holder det med litt saftig bannskap.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• sheba

13

• MsSophie

12

• Prozak

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest MrPimmel
Skrevet

Unnskyld meg, men nå tror jeg du burde finne senga, ingen små barn bør være oppe så sent, selv ikke en sommernatt.

OK, mommy.

Gjest Morsk
Skrevet

En fhv kibbutz-fanatiker befinner seg bare noen få titalls meter unna og fjotta seg både arm og fattig på det. Hele opplegget gikk konk, og de sulta.

Mange år sida.

Ja, det er ingen dans på roser i mange av dem..Andre går riktig godt.

Skrevet

Du stilte et spørsmål om noe som angivelig ikke finnes på DOL, men som finnes, og jeg ga et svar på hvorfor det finnes.

Men det er ikke deg det er snakk om, og du trenger ikke forklare det.

I know.

Men med unntak av Grip, Pimmel, MrKahn og kanskje deg (?), som bestemt mener vi skal blåse alle muslimer til helvete, så ser jeg ingen på dol som støtter terror.

Så det eneste jeg tror vi to kan enes om her, er at vi begge er enige i at det kommer helt an på tolking. Og der stopper nok all enighet også.

Skrevet

nei, terrorisme er forkastelig uansett... godt vi er enige der.

definisjoner er verre, men der kommer synspunkter inn. man forsvarer seg som best man kan, men i de senere tider synes jeg "ytterliggående muslimer" utmerker seg særdeles negativt...

Hei,

"Ytterliggående" har en tendens til å utmerke seg i negativ retning, enten det er snakk om muslimer, hinduer, tamiler, kristne, jøder, eller andre.

Det sagt - hvem er det som dreper flest sivile? "Vi" har drept titusenvis av irakere - noen anslag ligger på over 100000. USAs militære "teller ikke sivile dødsfall" (!).

Med vennlig hilsen

Gjest MrPimmel
Skrevet

I know.

Men med unntak av Grip, Pimmel, MrKahn og kanskje deg (?), som bestemt mener vi skal blåse alle muslimer til helvete, så ser jeg ingen på dol som støtter terror.

Så det eneste jeg tror vi to kan enes om her, er at vi begge er enige i at det kommer helt an på tolking. Og der stopper nok all enighet også.

Jeg har aldri skrevet at noen skal blåse noen noe sted, så det er å ilegge meg holdninger jeg ikke har. Dermed har du forspilt din seriøse rolle.

Skrevet

Hei,

"Ytterliggående" har en tendens til å utmerke seg i negativ retning, enten det er snakk om muslimer, hinduer, tamiler, kristne, jøder, eller andre.

Det sagt - hvem er det som dreper flest sivile? "Vi" har drept titusenvis av irakere - noen anslag ligger på over 100000. USAs militære "teller ikke sivile dødsfall" (!).

Med vennlig hilsen

ser du sånn på det så er det klart at uskyldige mennesker blir drept.. jeg personlig synes dette er grusomt.. hva jeg ikke forstår er at enkelte grupper synes å hate motparten så grenseløst at de ikke brr seg om barn blir drept feks... det de gjør er å bruke det i propaganda til senere bruk... en ting er sikkerk, real life sucks!

Gjest Morsk
Skrevet

I know.

Grei men i og med at det fyren skriver ikke KAN tolkes annerledes, og at du ikke engang gir din eventuelle alternative tolkning, mistenke jeg deg for å ikke være interresert i noe svar på ditt spørsmål, men bare ute etter å bråke med MrPimmel.

At jeg skal ha ytret noe ønske om å drepe hundretalls millioner mennesker slik du antyder, fjerner deg for alvor fra listen over folk det er noen henskt i å ta seriøst, i den grad du noengang har vært på den.

Skrevet

Jeg har aldri skrevet at noen skal blåse noen noe sted, så det er å ilegge meg holdninger jeg ikke har. Dermed har du forspilt din seriøse rolle.

Hahahahahaha.....

Du er vel neppe den rette til å definere ordet seriøs.

Selvinnsikt er en god ting å ha, du burde vurdere å lete etter din for du har tydeligvis mistet den.

Skrevet

ser du sånn på det så er det klart at uskyldige mennesker blir drept.. jeg personlig synes dette er grusomt.. hva jeg ikke forstår er at enkelte grupper synes å hate motparten så grenseløst at de ikke brr seg om barn blir drept feks... det de gjør er å bruke det i propaganda til senere bruk... en ting er sikkerk, real life sucks!

En del terrorister dreper barn med vilje (enten det er palestinske terrorister i Israel, eller kristne terrorister i Nord Irland).

Andre utfører aksjoner som dreper så mange sivile at man må konkludere at de neppe bryr seg så mye med sivilbefolkningen. Da er det også terrorisme, fordi de dreper for fote.

Og for de som blir drept/skadet og pårørenede er det lite relevant om piloten i F16 jagerflyet "mente" å bombe akkurat dem.

Med vennlig hilsen

Gjest Morsk
Skrevet

Hahahahahaha.....

Selvinnsikt er en god ting å ha, du burde vurdere å lete etter din for du har tydeligvis mistet den.

Herre min hatt! Hvor mye har du drukket i natt? eller er mer riktig å si røyka?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hahahahahaha.....

Sorry mac. Thats it.

Skrevet

Grei men i og med at det fyren skriver ikke KAN tolkes annerledes, og at du ikke engang gir din eventuelle alternative tolkning, mistenke jeg deg for å ikke være interresert i noe svar på ditt spørsmål, men bare ute etter å bråke med MrPimmel.

At jeg skal ha ytret noe ønske om å drepe hundretalls millioner mennesker slik du antyder, fjerner deg for alvor fra listen over folk det er noen henskt i å ta seriøst, i den grad du noengang har vært på den.

MrPimmel klarer å lage nok bråk for seg selv, han trenger ingen hjelp.

Og jeg har vel aldri vært på lista di over folk du tar seriøst Morsk, og det tror jeg egentlig jeg er veldig glad for:-)

Natta!

Skrevet

Ser igjen at du ikke evner å gi seriøse svar.

Hva med deg?

Fordømmer du Israels terrorisme mot den palestinske sivilbefolkningen, eller ser du gjennom fingrene med den?

Vennligst svar på spørsmålet, istedet for dine vanlige bortforklaringer og snakk om "røde horder" og "Pol Pot".

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hahahahahaha.....

:-)

Skrevet

En del terrorister dreper barn med vilje (enten det er palestinske terrorister i Israel, eller kristne terrorister i Nord Irland).

Andre utfører aksjoner som dreper så mange sivile at man må konkludere at de neppe bryr seg så mye med sivilbefolkningen. Da er det også terrorisme, fordi de dreper for fote.

Og for de som blir drept/skadet og pårørenede er det lite relevant om piloten i F16 jagerflyet "mente" å bombe akkurat dem.

Med vennlig hilsen

samme sak med andre ord? om man snakker om terrorisme og regelrett uanstendig krigføring?..

da er vi enige kanskje? :-) forhåpentligvis... selvfølgelig mange ytterliggående grupper å ta tak i men da kunne vi sitte her til neste århundre:-)

Hyggelig med en diskusjon sør, som alltid:-)

Skrevet

Sorry mac. Thats it.

Før du tar hatten din og går, burde du kanskje svare på spørsmålene?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Herre min hatt! Hvor mye har du drukket i natt? eller er mer riktig å si røyka?

:-)

Gjest MrPimmel
Skrevet

Før du tar hatten din og går, burde du kanskje svare på spørsmålene?

Ingen svarer på mine, men den retten har jeg vel ikke?

Gjest Morsk
Skrevet

Ser igjen at du ikke evner å gi seriøse svar.

Hva med deg?

Fordømmer du Israels terrorisme mot den palestinske sivilbefolkningen, eller ser du gjennom fingrene med den?

Vennligst svar på spørsmålet, istedet for dine vanlige bortforklaringer og snakk om "røde horder" og "Pol Pot".

Israel driver ikke med terrorisme. Derfor er ditt spørsmål i utgangspunket absurd.

Er det Pol-Pot du har fått på hjernen etter at flere ba deg slutte å hitle hele DOL?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...