Gå til innhold

Israel og Palestina i gamle dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

samme sak med andre ord? om man snakker om terrorisme og regelrett uanstendig krigføring?..

da er vi enige kanskje? :-) forhåpentligvis... selvfølgelig mange ytterliggående grupper å ta tak i men da kunne vi sitte her til neste århundre:-)

Hyggelig med en diskusjon sør, som alltid:-)

Selvsagt er det forskjeller - i "begge retninger".

Det "terrorgruppene" gjør er ofte verre for oss (også fordi de angriper oss), fordi de angriper mennesker som vi anser som uskyldige, og de har ofte som hensikt å drepe flest mulig.

Stater, derimot, bør ha bedre kontroll på hva de gjør. Man bør kunne forvente en høyere standard for oppførsel av en stat enn av en terrorgruppe. Å si at "vi dreper sivile fordi de gjør det" holder ikke.

===

Ja, det er fint med en diskusjon med deg! Takk!

Med vennlig hilsen

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• sheba

13

• MsSophie

12

• Prozak

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Israel driver ikke med terrorisme. Derfor er ditt spørsmål i utgangspunket absurd.

Er det Pol-Pot du har fått på hjernen etter at flere ba deg slutte å hitle hele DOL?

Du skriver: "Israel driver ikke med terrorisme."

Med andre ord - du vil ikke fordømme terrorisme så lenge det er "din" terrorisme. Du benekter til og med at å bombe sivile med F16 er terrorisme.

Skrevet

Ingen svarer på mine, men den retten har jeg vel ikke?

Du kan svare på MsSophies selv om ingen hadde svart på dine.

For øvrig, jeg har svart på dine, og du har fremdeles ikke fordømt all terrorisme.

Gjest Morsk
Skrevet

Du skriver: "Israel driver ikke med terrorisme."

Med andre ord - du vil ikke fordømme terrorisme så lenge det er "din" terrorisme. Du benekter til og med at å bombe sivile med F16 er terrorisme.

I følge deg var bombingen av Dresden også terrorisme.

Hvorfor i all verden tror du andre enn deg selv er interessert i din personlige utvanning, rasering og ramponering av språket?

Skrevet

Selvsagt er det forskjeller - i "begge retninger".

Det "terrorgruppene" gjør er ofte verre for oss (også fordi de angriper oss), fordi de angriper mennesker som vi anser som uskyldige, og de har ofte som hensikt å drepe flest mulig.

Stater, derimot, bør ha bedre kontroll på hva de gjør. Man bør kunne forvente en høyere standard for oppførsel av en stat enn av en terrorgruppe. Å si at "vi dreper sivile fordi de gjør det" holder ikke.

===

Ja, det er fint med en diskusjon med deg! Takk!

Med vennlig hilsen

Godt, da er vi nesten enige da:-) må sove nå jeg, skal opp om 5 timer... men lover å komme tilbake sterkt senere:-) hehehe liker en diskusjon! forøvrig flott og ha deg tilbake etter lang tid, selv om vi har bråka så flisene føyk til tider, hehehe

mvh Sheba..

Skrevet

I følge deg var bombingen av Dresden også terrorisme.

Hvorfor i all verden tror du andre enn deg selv er interessert i din personlige utvanning, rasering og ramponering av språket?

Hold deg til saken, istedet for preik om annet.

Fordømmer du Israels terrorisme mot den palestinske sivilbefolkningen, eller ser du gjennom fingrene med den?

Skrevet

Godt, da er vi nesten enige da:-) må sove nå jeg, skal opp om 5 timer... men lover å komme tilbake sterkt senere:-) hehehe liker en diskusjon! forøvrig flott og ha deg tilbake etter lang tid, selv om vi har bråka så flisene føyk til tider, hehehe

mvh Sheba..

De har et fint ordspråk: "Der hvor alle tenker likt, er det ingen som tenker særlig mye!"

Uenighet er viktig.

Med vennlig hilsen

Gjest MrPimmel
Skrevet

De har et fint ordspråk: "Der hvor alle tenker likt, er det ingen som tenker særlig mye!"

Uenighet er viktig.

Med vennlig hilsen

Aha!

Det er det noen som har fremmet før.

Skrevet

Uenighet er viktig.

Med vennlig hilsen

*smil*, tror aldri jeg blir klok på dette jeg;-) man synser og mener, men samtidig er det et stort "men" eller "hvorfor"!! uansett er terrorisme, krig og uvennskap noe vi alle vil utrydde, men tviler på vi noensinne kan.... jeg skal iallfall sove nå, uten tanker om dette samt andre krangler!! jeg drømmer om hvite strender, solnedganger og ei knallgod bok! orker ikke alltid disse evindelige tilbakevendene problemene..

sov godt:-)

Skrevet

Jeg lurer på fenomenet med gutter i sandkasselek. I denne tråden krangler gutta om politikk, ingen av jentene er med. De deler oppskrifter av kaker til guttene når de blir trøtte, nå ja eller lager noe til å forbinde sår, eller pynter seg til guttene blir leie av sandkasseleken og kan se i retning av dem.

Akkurat dette skjer i borettslaget hos meg nå. Ganske interessant fenomen..........og så har vi de enslige, skilte damene som er trussel for de gifte damene og for ikke å snakke om mennene i borettslaget...........hvor er disse på dol.

skilte damer en trussel??

*lete i hukommelsen* hvor kommer dette inn?

Gjest Morsk
Skrevet

Spar deg ditt preik om paranoide, osv.

Igjen kan man konstatere at du IKKE vil fordømme all terrorisme.

Igjen kan vi konstatere at du ikke bvet hva terrorisme er, like lite som du vet forskjell på legitimt motsandsarbeid og blind vold.

Skrevet

Igjen kan vi konstatere at du ikke bvet hva terrorisme er, like lite som du vet forskjell på legitimt motsandsarbeid og blind vold.

Spar deg utenomsnakket.

Du vil ikke fordømme israels bombing av boligområder med F16 fly, eller den andre terroren som de bedriver.

Med andre ord - du godtar terror.

Gjest Morsk
Skrevet

Spar deg utenomsnakket.

Du vil ikke fordømme israels bombing av boligområder med F16 fly, eller den andre terroren som de bedriver.

Med andre ord - du godtar terror.

Selvsagt godtar jeg ikke terror, like lite som jeg godtar din voldtekt av ordet.

Din blinde støtte til Hamas terror er derimot uomtvistet og godt dokumentert.

Skrevet

Selvsagt godtar jeg ikke terror, like lite som jeg godtar din voldtekt av ordet.

Din blinde støtte til Hamas terror er derimot uomtvistet og godt dokumentert.

Du fordømmer fremdeles ikke all terror, inkl. den israelske terroren mot palestinske sivile.

Skrevet

Takk for rådene, men jeg er nok den jeg er.

Det var vel ikke ment som noen råd, heller :-)

"....................................."

Skrevet

Ingen svarer på mine, men den retten har jeg vel ikke?

Vet ikke om det går an å svare på det du påstår er tilfellet. Og når du kaller all motstand mot israels politikk for "jødehat", så blir det jo like meningsløst som når sør kaller all kritikk av muslimer og arabere for "rasisme".

Jeg forsømmer enhver krigshandling mot sivile. Jeg frodømmer israels angrep på palestinske boligområder, og jeg fordømmer palestinske selvmordsbombere som sprenger busser. Jeg hater ingen - hat er et tegn på svakhet, og har aldri noensinne ført noe bra med seg.

"..................................."

Skrevet

Vet ikke om det går an å svare på det du påstår er tilfellet. Og når du kaller all motstand mot israels politikk for "jødehat", så blir det jo like meningsløst som når sør kaller all kritikk av muslimer og arabere for "rasisme".

Jeg forsømmer enhver krigshandling mot sivile. Jeg frodømmer israels angrep på palestinske boligområder, og jeg fordømmer palestinske selvmordsbombere som sprenger busser. Jeg hater ingen - hat er et tegn på svakhet, og har aldri noensinne ført noe bra med seg.

Du skriver: " like meningsløst som når sør kaller all kritikk av muslimer og arabere for "rasisme"."

Hvor gjør jeg det?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Jeg er enig med deg i andre avsnitt.

Jøder i Norge ser det ganske annerledes enn nordmenn.

At media f eks bevisst og over mange tilfeller kaller jihad-drap drap på sivile israelere for "aktivisme", da støtter de direkte de som hater jøder som livsstil.

Når media og intellektuelle støtter en hijab-demonstrasjon, da støtter de et politisk tegn som representerer jødehat for jødene, akkurat som hakekors, hijaben stammer fra Iran og iransk politikk. Mange som støttet det ante ikke hva den representerer og er vel litt forskrekkket over hva de egentlig ble lurt til.

Jødiske ledere i Norge ble ganske forskrekket da 5000 demonstranter ropte drapstrusler på åpen gate etter Rushdies blasfemi. Dette setter jøder i direkte forbindelse med de som hater jøder; islamistene. Fatwaen kom fra den mest jødehatende grupperingen i verden, der de daglig tramper på det israelske flagget på åpen gate.

De føler at jødehatet har økt og rykket kraftig nærmere, og er bekymret, eller er de bare pyser som skal slutte å syte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...