Sør Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Jeg er enig med deg i andre avsnitt. Jøder i Norge ser det ganske annerledes enn nordmenn. At media f eks bevisst og over mange tilfeller kaller jihad-drap drap på sivile israelere for "aktivisme", da støtter de direkte de som hater jøder som livsstil. Når media og intellektuelle støtter en hijab-demonstrasjon, da støtter de et politisk tegn som representerer jødehat for jødene, akkurat som hakekors, hijaben stammer fra Iran og iransk politikk. Mange som støttet det ante ikke hva den representerer og er vel litt forskrekkket over hva de egentlig ble lurt til. Jødiske ledere i Norge ble ganske forskrekket da 5000 demonstranter ropte drapstrusler på åpen gate etter Rushdies blasfemi. Dette setter jøder i direkte forbindelse med de som hater jøder; islamistene. Fatwaen kom fra den mest jødehatende grupperingen i verden, der de daglig tramper på det israelske flagget på åpen gate. De føler at jødehatet har økt og rykket kraftig nærmere, og er bekymret, eller er de bare pyser som skal slutte å syte? Igjen "glemmer" du å nevne det langt større antallet med israelske drap av sivile palestinere. Men det passer nok ikke inn i fantasi-verdenen din. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Jeg er enig med deg i andre avsnitt. Jøder i Norge ser det ganske annerledes enn nordmenn. At media f eks bevisst og over mange tilfeller kaller jihad-drap drap på sivile israelere for "aktivisme", da støtter de direkte de som hater jøder som livsstil. Når media og intellektuelle støtter en hijab-demonstrasjon, da støtter de et politisk tegn som representerer jødehat for jødene, akkurat som hakekors, hijaben stammer fra Iran og iransk politikk. Mange som støttet det ante ikke hva den representerer og er vel litt forskrekkket over hva de egentlig ble lurt til. Jødiske ledere i Norge ble ganske forskrekket da 5000 demonstranter ropte drapstrusler på åpen gate etter Rushdies blasfemi. Dette setter jøder i direkte forbindelse med de som hater jøder; islamistene. Fatwaen kom fra den mest jødehatende grupperingen i verden, der de daglig tramper på det israelske flagget på åpen gate. De føler at jødehatet har økt og rykket kraftig nærmere, og er bekymret, eller er de bare pyser som skal slutte å syte? Jeg nekter ikke på jødehat i deler av den arabiske verdenen - dette strekker seg tusenvis av år tilbake i tid, og er en dyptliggende ondskap. Men det er forskjell på det og å være kritisk til israels politikk. Hvis du f.eks kaller meg jødehater, så er det så latterlig at jeg gidder neppe å kommentere det. Men kritisk til israels politikk - som jeg er til mange andre land - det er jeg. Jeg er også kritisk til palestina, og det som virker som en generell motvilje til å virkelig ta et internt oppgjør med de mest ekstremistiske grupperingene. Og - jeg er også kritisk til usa og englands krigføring i irak (det er de som er drivkreftene bak det, selv om bl.a norge er med på det). Det betyr imidlertid ikke at jeg mener at det nødvendigvis er feil på alle punkter, og jeg demonstrerer ikke hverken for eller mot noe som er for komplekst og fullt av ukjente faktorer til at det er mulig å få et realistisk overblikk. "..................................." 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Jeg nekter ikke på jødehat i deler av den arabiske verdenen - dette strekker seg tusenvis av år tilbake i tid, og er en dyptliggende ondskap. Men det er forskjell på det og å være kritisk til israels politikk. Hvis du f.eks kaller meg jødehater, så er det så latterlig at jeg gidder neppe å kommentere det. Men kritisk til israels politikk - som jeg er til mange andre land - det er jeg. Jeg er også kritisk til palestina, og det som virker som en generell motvilje til å virkelig ta et internt oppgjør med de mest ekstremistiske grupperingene. Og - jeg er også kritisk til usa og englands krigføring i irak (det er de som er drivkreftene bak det, selv om bl.a norge er med på det). Det betyr imidlertid ikke at jeg mener at det nødvendigvis er feil på alle punkter, og jeg demonstrerer ikke hverken for eller mot noe som er for komplekst og fullt av ukjente faktorer til at det er mulig å få et realistisk overblikk. "..................................." Det er ikke lenge siden jeg leste om "jødiske" stridsvogner og "jødiske soldater" Ellers tror jeg også at det er primært et dyptliggende gammelt hat som driver det hele, noe som gjør det mye mer usympatisk og uakseptabelt primitivt. Koranen inneholder også en del hatske tekster mot jøder. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Det er ikke lenge siden jeg leste om "jødiske" stridsvogner og "jødiske soldater" Ellers tror jeg også at det er primært et dyptliggende gammelt hat som driver det hele, noe som gjør det mye mer usympatisk og uakseptabelt primitivt. Koranen inneholder også en del hatske tekster mot jøder. Ja ja - men dette er midtøsten etc. Jeg snakker om at enhver europeer som er kritisk til israel nødvendigvis _må_ være jødehater, marxxist o.l. "..................................." 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Ja ja - men dette er midtøsten etc. Jeg snakker om at enhver europeer som er kritisk til israel nødvendigvis _må_ være jødehater, marxxist o.l. "..................................." Ikke nødvendigvis, som med alle andre varianter og kombinasjoner av meninger innen dette. Danskene har "Blågårdspalestinenserne" en gruppe på 300 palestinaarabiske "flyktninger" som har fått frie hender og utartet seg til et skrekkens eksempel. De er blitt et verktøy i innvandringsmotstandernes hender. Jeg misunner ikke danskene nei. Slike konflikter håper jeg det blir lenge til vi får her på berget. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Ja ja - men dette er midtøsten etc. Jeg snakker om at enhver europeer som er kritisk til israel nødvendigvis _må_ være jødehater, marxxist o.l. "..................................." Blågårdspalæstinenserne skrives det selvsagt. For søking. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.