Kjekkken Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei I forbindelse med MR og Røntgen av høyre kne den 19.4.05 har jeg fått følgende diagnose: Rtg. av høyre kne: Som tidligere beskrevet forkalkning som strekker seg fra patella og caudalt i ligamentum patellae inferior. Forandringen måler 2,5 cm i lengde. Tilspissninger på eminentia tibia og litt reduksjon av mediale leddspalte. D: Lette degenerative forandringer i kneet. MR av høyre kne: Følge etter partiell reseksjon av mediale menisk posteriort. Ingen signalendringer i mediale eller laterale menisk. Bakers cyste på ca. 4 x 2 x 2 cm. Normalt utseende ligamenter. Forkalkning i liamentrum patellae inferior uten at ligamenter har patologisk signar. Hydrops. D: Bakers cyste. Hydrops. Pr. nå fungerer kneet greit. Det er ingen problemer med å gå. Jogge kan jeg også men jeg har sluttet med dette da kneet etter en joggetur hovner opp. Det er veldige knirkelyder i kneet ved bevegelse, men jeg har ingen smerter. I tillegg vil jeg nevne at jeg ble meniskoperert for 1,5 år siden. Etter MR-fotograferingen var jeg i konsultasjon med lege som mente at det var intet å gjøre. Kneet ville smått om senn bli utslitt. Det eneste han gjorde var å skrive ut en kur av Glucosamin tabletter. Er det verkelig ikke noe annet å gjøre f. eks. kosttilskudd som løser opp forkalkningen eller annet kirurgisk. Håpefull. Hilsen Kristian Hodne Bjergsted Terasse 9 4007 Stavanger tlf. 51510634-51521518 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190997-forkalkning-i-kne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.