Gå til innhold

Jeg er så vimsete

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg burde ha satt igang med og pakke kofferter, 3 stk skal jeg pakke, men hva gjør jeg?

Jo jeg sitter på Dol.

Jeg kommer liksom ikke igang idag.

Har hatt så god tid, og plutselig er dagen før avreise her, og jeg har ikke gjort en shit.

Og så er jeg sikker på at jeg kommer til og glemme noe.

Men pass og billetter er vel det viktigste.

Noen gode pakketips til meg?

Og spark meg gjerne igang ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Hvor skal du da? Og vhordan skal dere bo?

Skal en liten tur til Praha, skal bo på ett leilighetshotell.

Men først skal vi overnatte her i Norge en plass, og når vi kommer tilbake skal vi en liten tur innom familie.

Gjest noen ting
Skrevet

Om du har med pass, billetter og visakort/penger har du vel det viktigste? Så kan du kjøpe det du evt. skulle glemme....;) Hvor skal dere? Du kan jo pakke med solkrem og badedrakt, toalettsaker, fotoapparat, adresse til der dere skal, bok å lese i osv.

Gjest trultemor25
Skrevet

Skriv en liste først, bruk litt tid til å tenke gjennom hva du trenger og sånn, og så setter du på musikk på full guffe også pakker du!

Gjest Shira12
Skrevet

Om du har med pass, billetter og visakort/penger har du vel det viktigste? Så kan du kjøpe det du evt. skulle glemme....;) Hvor skal dere? Du kan jo pakke med solkrem og badedrakt, toalettsaker, fotoapparat, adresse til der dere skal, bok å lese i osv.

Takk for tips.

Skal ha med alt det unntatt badetøy, blir ikke bading.

Jeg satser på at jeg kjøper det jeg eventuelt skulle glemme.

Pass, penger, billetter og kamera er det aller nødvendigste.

Har kommet meg igang nå *stolt* ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Skriv en liste først, bruk litt tid til å tenke gjennom hva du trenger og sånn, og så setter du på musikk på full guffe også pakker du!

God ide!

Skal bare legge sammen litt klær nå, og så fullføre lista jeg har begynt på.

Så blir det på med musikken :-)

Gjest noen ting
Skrevet

Takk for tips.

Skal ha med alt det unntatt badetøy, blir ikke bading.

Jeg satser på at jeg kjøper det jeg eventuelt skulle glemme.

Pass, penger, billetter og kamera er det aller nødvendigste.

Har kommet meg igang nå *stolt* ;-)

Kulepenn (når du skal skrive navn og adr. på merkelapper på flyplassen). Noen mynter er alltid greit å ha. Kart, men det kan du også kjøpe senere.

Gjest Shira12
Skrevet

Kulepenn (når du skal skrive navn og adr. på merkelapper på flyplassen). Noen mynter er alltid greit å ha. Kart, men det kan du også kjøpe senere.

Ah, kulepenn, det var lurt, det hadde ikke jeg tenkt på!

Kart fikk vi visstnok gratis på turistinformasjonen når vi kom frem.

Tenkte jeg skulle få de til og krysse av hvor hotellet lå, så er det litt lettere og finne frem.

Skrevet

I tllegg til pass- penger og kamera som du har listet opp, så er vel gode sko ekstremt viktig på en byferie

Joggesko el andre behagelige sko

sandaler

pensko pluss penklær om dere har planlagt noe hvor slikt er nødvendig.

gnagsårplaster

sokker

shorts

langbukse®

T-skjorter/bluser/skjorter

Jakke

evt medisiner dere bruker

har du kulltabletter eller Imodium så sleng det med, like greit det som å streve seg til et apotek dersom man plutselig skulle få behov.

Har du mulighet er det også alltid smart å ta kopi av billetter og pass, og å oppbevare dette hver for seg. Blir billetter og pass stjålet er det praktisk å ha en kopi med alle numre på. Jeg syns alltid våtservietter og papirlommetørklær er et must.

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med en nitid pakkekonstruksjon.

Regner med at jeg får en internasjonal pris for følgende tips - som jeg for øvrig skal ta patent på:

Pakk tematisk, ikke etter person. På tur bruker man samme type klær, så når alt 'likt' ligger sammen (alt undertøy, alt badetøy, alle gensere osvosv), slipper man å åpne og lete i flere bager/kofferter. Vi kler jo av og på oss noenlunde i takt på tur.

Gjest Shira12
Skrevet

I tllegg til pass- penger og kamera som du har listet opp, så er vel gode sko ekstremt viktig på en byferie

Joggesko el andre behagelige sko

sandaler

pensko pluss penklær om dere har planlagt noe hvor slikt er nødvendig.

gnagsårplaster

sokker

shorts

langbukse®

T-skjorter/bluser/skjorter

Jakke

evt medisiner dere bruker

har du kulltabletter eller Imodium så sleng det med, like greit det som å streve seg til et apotek dersom man plutselig skulle få behov.

Har du mulighet er det også alltid smart å ta kopi av billetter og pass, og å oppbevare dette hver for seg. Blir billetter og pass stjålet er det praktisk å ha en kopi med alle numre på. Jeg syns alltid våtservietter og papirlommetørklær er et must.

Takk for masse gode tips!

Sko har jeg tenkt på, samme med medisiner, de har jeg lagt frem sammen med attesten jeg må ha med pga de.

Imodium skal jeg slenge med.

Gnagsårplaster var lurt, skal legge det frem med en gang!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med en nitid pakkekonstruksjon.

Regner med at jeg får en internasjonal pris for følgende tips - som jeg for øvrig skal ta patent på:

Pakk tematisk, ikke etter person. På tur bruker man samme type klær, så når alt 'likt' ligger sammen (alt undertøy, alt badetøy, alle gensere osvosv), slipper man å åpne og lete i flere bager/kofferter. Vi kler jo av og på oss noenlunde i takt på tur.

Det var lurt!

Takk for at du delte det med meg, det var jo genialt!

Skrevet

har aldri forstått de som fjør så mye hokuspokus ut av å pakke en koffert. Det er jo bare å ta med det en bruker ellers i året.

'

+ en liten reisesykeveske som jeg kaller det, med paracet, plaster og litt bandasjer og nesespray å sånt...

...(",)... ha en fin ferie da!!

Skrevet

Takk takk.

Hva skulle jeg ha gjort uten dere!? :-)

Uten dol i dag, så hadde du vel pakket koffertene...*s*

Gjest Shira12
Skrevet

har aldri forstått de som fjør så mye hokuspokus ut av å pakke en koffert. Det er jo bare å ta med det en bruker ellers i året.

'

+ en liten reisesykeveske som jeg kaller det, med paracet, plaster og litt bandasjer og nesespray å sånt...

...(",)... ha en fin ferie da!!

Mamma er slik, hun stresser ikke, men det gjør jeg! ;-)

Det er alltid håpløst når vi skal reise sammen (skal ikke det nå, nå er det bare meg og samboeren)

Blir alltid så reisesyk.

Og så er jeg så mye syk (har en kronisk sykdom) så det er så mye og passe på. Så både gleder jeg meg, men gruer meg litt og, redd for og bli veldig dårlig.

Men har planer om og dytte vekk sykdommen disse dagene, og bare kose meg!

Gjest Shira12
Skrevet

Uten dol i dag, så hadde du vel pakket koffertene...*s*

He he, det har du nok rett i!

Er vel blir ganske så avhenging, nå gjør jeg jo knapt noe, uten og ha sjekket med dere alle her først ;-)

Skrevet

Mamma er slik, hun stresser ikke, men det gjør jeg! ;-)

Det er alltid håpløst når vi skal reise sammen (skal ikke det nå, nå er det bare meg og samboeren)

Blir alltid så reisesyk.

Og så er jeg så mye syk (har en kronisk sykdom) så det er så mye og passe på. Så både gleder jeg meg, men gruer meg litt og, redd for og bli veldig dårlig.

Men har planer om og dytte vekk sykdommen disse dagene, og bare kose meg!

Det er sikkert forskjell på oss på dette området også...(",)..

Håper du får fyllt kofferten din med noe "vettugt" og at ferien blir kjempefin uten en kranglete sykdom!!

God tur;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...