Gå til innhold

Hvorfor virker ikke reductilen på meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå gått på Reductil 10 mg i snart en uke. Jeg merker absolutt ingen virkning av de. Jeg er fortsatt like sulten, og selv om jeg har trimmet hver dag, og ikke spist mer enn vanlig har jeg gått opp 0,5 kg. De ble kjøpt uten resept i utlandet. Venninnen min kjøpte de også, og hun spiser nesten ingenting om dagen.

Er det mange som ikke merker virkning, og er det slik at man da bør prøve 15 mg eller 20 mg for å se om det skjer noe da?

Gjest lykke til
Skrevet

Det kan ta flere uker før man opplever virkning. Du bør sørge for å få målt blodtrykket ditt i løpet av de nærmeste ukene, da Reductil unntaksvis kan gi høyt blodtrykk (dette skal være en rutinekontroll når Reductil skrives ut av lege).

Maksdose er 15 mg, det er ikke påvist noen økt effekt som følge av høyere doser enn det.

Skrevet

Uten resept i utlandet = muligens "fake" medisin.

Hvis du har behov for Reductil, så får du det på resept her hjemme.

Reductil er dessuten en medisin som ikke passer for alle, bl.a. pga bivirkninger (deriblant for høyt blodtrykk, og mulighet for blodpropp mm), men også om man har visse sykdommer eller er disponert for å få disse. Man skal heller ikke bruke Reductil om man går på antidepressiva.

Jeg skjønner igrunnen ikke at folk tør ta en medisin som Reductil uten oppfølging av lege.

Gjest lei av alle mulige kurer
Skrevet

Prøvde den for et år siden og hadde absolutt ingen effekt av den. Hadde ingen bivirkninger heller. Så jeg bruker Xenical - men jeg prøver jo å unngå fett så langt som mulig, og da blir ikke effekten av denne særlig stor heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...