Gå til innhold

Feber og sår..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Etter som jeg har falt og skadet meg har jeg selvfølgelig et hypokonder spørsmål til dere..(jeg er SÅ hypokonder..:-o)

Jeg har ikke vært til lege med skadene, men sett "halvlærde";-) og vært på apotek og vist frem og fått remedier.

Nå er det ikke kneet eller ankelen som bekymrer meg, men derimot ett av skrubbsårene jeg pådro meg..

Under armen og på skulderen var jeg helt kjøttkake, men mest overfladiske skrubbsår, tett i tett.

Men det lengste av disse,(ca 15 cm) nekter å gjøre tegn tilå lukke seg eller lage arr, derimot lekker det lysegrønn verk,(blærgh..) er puffy og hovent.

I tillegg har jeg nå fått feber (har hatt fra i går) tett nese og halseting.

Jeg REGNER jo med at feberen har med vanlig sommerforkjølelse å gjøre,men er litt redd såret kan være infisert og forårsake? Nei?

det er nøye vasket, renset og plukket, først med vodka og noe sånne amerikanske vidundersalver, deretter daglig med klorhexidin&brulidine og jeg går med svære kompresser på, men sørger også for å prøve å tørke og gi luft innimellom.

Er dette bekymringfult?

Hvor lenge skal sår forbli veskende og mintgrønne?

hypokondersk hilsen fra

Skrevet

Er dette en slags forvarsel om invitasjon til gravøl?

;-)

Med vennlig hilsen

laguna1365380434
Skrevet

Er dette en slags forvarsel om invitasjon til gravøl?

;-)

Med vennlig hilsen

:-o

Kanskje det?!

*løper haltende og fektende på legevakta* ;-)

Kjekt å se deg igjen her forresten! :-)

Skrevet

Jeg syns du skulle gått til legen, ikke minst for å dokumentere de skadene som kommunen har påført deg.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg syns du skulle gått til legen, ikke minst for å dokumentere de skadene som kommunen har påført deg.

Ja, det er kanskje sant..

Jeg har bilder,men det holder vel ikke som dokumentasjon, og jeg SKAL klage..

Men der og da, var jeg mere interessert i NACHSPIEL enn å gå på legevakta, full&blid.-o

Det var først dagene etter jeg fikk telt hvor innst inne granskaun hvor herpa jeg var..Selv om andre sa det til meg..;-)

Skrevet

Er såret hissigere nå enn i starten? Mer vondt og varmt? Høres ut som du har fått en sårinfeksjon. For å gjøre det beste ut av det innen du kommer deg til legen, gjør følgende: Vask grundig med Klorhexidin, du må gni litt hardt for å komme ned i såret. Forsøk å klemme rundt sårkantene for å få ut evt. puss som gjemmer seg dypere i huden. Smør med Bruludine (eller kanskje du har noe antibakteriellt liggende?) og dekk til såret for at ikke infeksjonen skal spre seg til flere sår.

laguna1365380434
Skrevet

Er såret hissigere nå enn i starten? Mer vondt og varmt? Høres ut som du har fått en sårinfeksjon. For å gjøre det beste ut av det innen du kommer deg til legen, gjør følgende: Vask grundig med Klorhexidin, du må gni litt hardt for å komme ned i såret. Forsøk å klemme rundt sårkantene for å få ut evt. puss som gjemmer seg dypere i huden. Smør med Bruludine (eller kanskje du har noe antibakteriellt liggende?) og dekk til såret for at ikke infeksjonen skal spre seg til flere sår.

Takk, da gjør jeg det:-)

(selvom å klemme på såret..auauau! :-o)

Jeg har både brulidine og enn annen antibaktriellsalve,av amerikansk opprinnelse..

Kjøre på med begge?

:-)

Skrevet

Takk, da gjør jeg det:-)

(selvom å klemme på såret..auauau! :-o)

Jeg har både brulidine og enn annen antibaktriellsalve,av amerikansk opprinnelse..

Kjøre på med begge?

Jeg kan selvfølgelig ikke gå god for den amerikanske sorten, men hvorfor ikke? Du skaffet den vel til liknenede bruk? Vet det gjør jæ#%& vondt å rense sår ned til "rent kjøtt"......Bit tennene sammen! Lykke til!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kan selvfølgelig ikke gå god for den amerikanske sorten, men hvorfor ikke? Du skaffet den vel til liknenede bruk? Vet det gjør jæ#%& vondt å rense sår ned til "rent kjøtt"......Bit tennene sammen! Lykke til!

Jepp, jeg fikk den av han duden jeg var sammen med da jeg falt i kummen.

Da kjøre jeg begge:-)

Og kjøtt?! Wow..Det må jeg si! (selvom vodkaen på fersk skade var vondt nok..;-))

Tusen takk for gode råd!

hare1365380455
Skrevet

Ja, det er kanskje sant..

Jeg har bilder,men det holder vel ikke som dokumentasjon, og jeg SKAL klage..

Men der og da, var jeg mere interessert i NACHSPIEL enn å gå på legevakta, full&blid.-o

Det var først dagene etter jeg fikk telt hvor innst inne granskaun hvor herpa jeg var..Selv om andre sa det til meg..;-)

Hvordan skadet du deg? God bedring:)

laguna1365380434
Skrevet

Hvordan skadet du deg? God bedring:)

Takk! :-)

Teit historie..;-)

Var på byen med noen venner, og var ute for å røyke..Trodde jeg så ei veninne litt borti gata, skulle løpe etter..Og svusj! Der falt jeg ned i et dypt hull/kumanordning! (umulig å se, på mørk gansst uten antydning til lokk!)

Det var sabla vondt, men også ganske flaut..

Ble heldigvis fort reddet, en av gutta hørte at jeg ropte sånn litt etterhvert..;-)

Skrevet

Jeg falt på sykkelen i fjor og ble skrubbet helt opp-det tok over en uke før de sluttet og veske og begynte å gro.

Skrevet

Teit historie..;-)

Var på byen med noen venner, og var ute for å røyke..Trodde jeg så ei veninne litt borti gata, skulle løpe etter..Og svusj! Der falt jeg ned i et dypt hull/kumanordning! (umulig å se, på mørk gansst uten antydning til lokk!)

Ble heldigvis fort reddet, en av gutta hørte at jeg ropte sånn litt etterhvert..;-)

Hvor langt ned falt du?

hare1365380455
Skrevet

Teit historie..;-)

Det høres vondt ut! Skal si du var uheldig.

laguna1365380434
Skrevet

Hvor langt ned falt du?

Det var bare litt av luggen som stakk opp..Og jeg er ca 1.70 høy..

dypt hull!

laguna1365380434
Skrevet

Det høres vondt ut! Skal si du var uheldig.

Og litt heldig og..:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg falt på sykkelen i fjor og ble skrubbet helt opp-det tok over en uke før de sluttet og veske og begynte å gro.

Ah, da er jeg i rute..:-)

Jeg falt i hullet på mandag.

Skrevet

Det var bare litt av luggen som stakk opp..Og jeg er ca 1.70 høy..

dypt hull!

Du skulle bodd i USA, så hadde det ventet en kjempeerstatning.

laguna1365380434
Skrevet

Du skulle bodd i USA, så hadde det ventet en kjempeerstatning.

Jeg VET!:-I

Mens jeg sikkert får en kulepenn fra Oslokommune..;-)

Skrevet

Jeg VET!:-I

Mens jeg sikkert får en kulepenn fra Oslokommune..;-)

Alle monner drar vettu... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...