Gjest M.Angelica Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Kan man bruke sølvpuss på gull også? Hvis ikke, hva bør jeg bruke? *Blånn* =) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 zalo Det skal jeg prøve. Takk =) 0 Siter
flisa Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Det skal jeg prøve. Takk =) Legg det i uutynnet zalo en stund - og skyll skikkelig etterpå. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Legg det i uutynnet zalo en stund - og skyll skikkelig etterpå. Jeg fikk et tips om grønnsåpe en gang.. Tror jeg legger noe i grønnsåpe og vann og noe i zalo og vann, så ser jeg hva som gjør best nytte Ikke det at jeg har så sinnsykt med gull da Kun denne: http://www.mesterlys.no/produkter/b_interior/03_krystall/bilder/14_m555112_empirex5.jpg 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Ikke. Lever det til gullsmeden for oppussing. Det blir ofte som nytt igjen. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Ikke. Lever det til gullsmeden for oppussing. Det blir ofte som nytt igjen. Er det dyrt? Det gjelder bare et par øredobber og et smykke.. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Er det dyrt? Det gjelder bare et par øredobber og et smykke.. Vel... Det tar bare et par minutter, men gullsmeder skal også leve :-) Mange gjør det gratis hvis de vet du har handlet det i den butikken. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Vel... Det tar bare et par minutter, men gullsmeder skal også leve :-) Mange gjør det gratis hvis de vet du har handlet det i den butikken. Okei..har fått dem i gave, så jeg vet ikke hvor de er kjøpt. Får prøve zalotrikset til Flisa først =) 0 Siter
flisa Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Jeg fikk et tips om grønnsåpe en gang.. Tror jeg legger noe i grønnsåpe og vann og noe i zalo og vann, så ser jeg hva som gjør best nytte Ikke det at jeg har så sinnsykt med gull da Kun denne: http://www.mesterlys.no/produkter/b_interior/03_krystall/bilder/14_m555112_empirex5.jpg Ikke vann... 0 Siter
flisa Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Okei..har fått dem i gave, så jeg vet ikke hvor de er kjøpt. Får prøve zalotrikset til Flisa først =) Du får også kjøpt sånt som du dypper gull i -det får du hos gullsmeden 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Du får også kjøpt sånt som du dypper gull i -det får du hos gullsmeden Det må jeg sjekke ut! =) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Ikke vann... Hva tynner du zaloen ut med da? 0 Siter
flisa Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Hva tynner du zaloen ut med da? ikkenoe - tar bare litt i en kaffekopp og legger smykkene oppi - så skyller jeg alt etterpå i en sil og klapper det tørt i et håndkle. Særlig steiner og sånn blir veldig pene da - alt av froppsfett etc. blir borte og zalo er skånsomt 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Du får også kjøpt sånt som du dypper gull i -det får du hos gullsmeden Det eter porer i metallet etter noen ganger, da blir det fortere stygt. Gullsmeden vil gjerne selge deg nytt etterhvert :-) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 ikkenoe - tar bare litt i en kaffekopp og legger smykkene oppi - så skyller jeg alt etterpå i en sil og klapper det tørt i et håndkle. Særlig steiner og sånn blir veldig pene da - alt av froppsfett etc. blir borte og zalo er skånsomt Åhh...så ikke de u-ene dine jeg.. Det er på øynene en først blir blind 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Legg det i uutynnet zalo en stund - og skyll skikkelig etterpå. Det blir rent, men ikke blankt. 0 Siter
flisa Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Det blir rent, men ikke blankt. Man polerer jo med håndkle da.... 0 Siter
Gemini Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Det eter porer i metallet etter noen ganger, da blir det fortere stygt. Gullsmeden vil gjerne selge deg nytt etterhvert :-) Ja, gullsmeden er nok ute etter å ødelegge folks arvesmykker, det får man så fornøyde kunder av... 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 17. juli 2005 Skrevet 17. juli 2005 Man polerer jo med håndkle da.... Hvis du har en rask drill, kan du kjøpe en s k "filleskive" det jeg kaller en "sauefitte". Det funker ganske bra med litt polerpasta. Ikke for mye og ikke for hardt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.