Gå til innhold

Hvilken by/sted ville dere IKKE bodd?

Anbefalte innlegg

Gjest sally minetta
Skrevet

Ville absolutt ikke bodd på Berkåk, i Østerdalen, på Rjukan eller Dovre/Dombås-området!

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

7

• Prozak

6

• flisa

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville ikke bodd i Hønefoss, og på neste vil-ikke-bo-på-plass ligger Drammen.

Sorry dere som kanskje bor der :-/

*snurt*

Hehe - bor ikke i Drammen, men ikke så langt unna. Og har akkurat kommet hjem fra en veldig koselig bytur med ei venninne, satt på et par koselige uterestauranter ved Bragernes Torg, og gikk tur langs elva.

Drammen har faktisk blitt VELDIG mye bedre de senere årene, de har gjort mye med byutvikling, strandpromenade, bystrand osv der. Og lagt størstedelen av trafikken til tunneler på begge sider av Drammenselva, så byen er ikke lenger en flaskehals eller grusomt forurenset.

Men for all del, det finnes sikkert bedre og verre steder i landet...! :-)

Skrevet

Den gir meg ingenting - den er flat og trist og har dårlig Chi :)

Hele den degenererte, overdrevent innavlede delen der av landet er det :-)

"......................................"

Skrevet

Jeg vil igrunnen ikke bo mer usentralt enn jeg gjør nå, dvs. innen en times kjøretur fra Oslo. Eller max et par-tre timer fra hovedstaden, om stedet er veldig ålreit. Kanskje mest aktuelt i retning sørlandet. Vestlandet, og nord for Trondheim er i alle fall totalt uaktuelt... (og ja, jeg har vært i nord...)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ville ikke bodd i Hønefoss, og på neste vil-ikke-bo-på-plass ligger Drammen.

Sorry dere som kanskje bor der :-/

Enig, jeg kommer opprinnelig fra Hønefoss og flytter IKKE tilbake..

Flyttet derfra i 92.

:-)

Gjest Mom33
Skrevet

Henger meg på den "alt nord for Trondheim" blir litt lang vinter der i nord:)

He-he, jeg bor nord for Trondheim, og vi har vinter fra ca. desember (av og til ikke før helt mot slutten av måneden eller i begynnelsen av januar) til mars. Synes ikke det er så veldig lenge, jeg...

Gjest Mom33
Skrevet

Helt på "ikke-bo"-lista kommer helt klart Rjukan.

Hele stedet er jo ei diger gryte, sola er borte i laaaang tid, om sommeren er det så hett at det gjør vondt mens vinteren er helt tragisk.

På 2. plass kommer Oslo. Ikke fordi det er så forferdelig stygt, men jeg liker ikke det hjerterå samfunnet der ingen ser noen annen enn seg sjøl.

Jeg er sikkert snål, for jeg har helt frivillig valgt å bosette meg nord for Trondheim... Og stortrives!

Skrevet

Helt på "ikke-bo"-lista kommer helt klart Rjukan.

Hele stedet er jo ei diger gryte, sola er borte i laaaang tid, om sommeren er det så hett at det gjør vondt mens vinteren er helt tragisk.

På 2. plass kommer Oslo. Ikke fordi det er så forferdelig stygt, men jeg liker ikke det hjerterå samfunnet der ingen ser noen annen enn seg sjøl.

Jeg er sikkert snål, for jeg har helt frivillig valgt å bosette meg nord for Trondheim... Og stortrives!

Jammen er jeg enig med deg ang Rjukan. Tristere, mørkere og mer dystert sted skal en lete lenge etter.

Litt sånn - dalen gud glemte og fanden forlot-sted!

Gjest Mom33
Skrevet

Jammen er jeg enig med deg ang Rjukan. Tristere, mørkere og mer dystert sted skal en lete lenge etter.

Litt sånn - dalen gud glemte og fanden forlot-sted!

Nesten riktig - fanden forlot ikke stedet! Det er jeg rimelig sikker på!

Men de har en veldig, veldig bra sportsforretning der, det skal de ha! Og badeland er knallbra!

Skrevet

Nesten riktig - fanden forlot ikke stedet! Det er jeg rimelig sikker på!

Men de har en veldig, veldig bra sportsforretning der, det skal de ha! Og badeland er knallbra!

...vi bare kjørte fort gjennom for å komme oss opp til Skinnarbu vi.

Jeg ba sjåføren trå gassen i bånn, dette er verre enn Twin Peaks-bygda.....:-)

Gjest Mom33
Skrevet

Skinnarbu er bra, men personlig foretrekker jeg en annen vei. Eller foretrekker og foretrekker, fru Blom, det er vel mer som tvang.

Jo, det er det.

Skrevet

I Twin Peaks bodde det faktisk rundt 50 000, så vidt jeg husker... Men i USA er det jo for bygd å regne.

Skrevet

Skinnarbu er bra, men personlig foretrekker jeg en annen vei. Eller foretrekker og foretrekker, fru Blom, det er vel mer som tvang.

Jo, det er det.

Hehe....vi ble bare forklart en vei opp dit, så da kjørte vi den. Fant ut at det var sikreste måten å komme oss ned igjen på også, all den tid vi mangler totalt stedsans både søster og meg...!

Jentungen1365380808
Skrevet

Haugesund! Har bodd der i over 20 år og er definitivt ferdig med den byen. Reiser ikke dit hvis jeg ikke må. Vil ikke gå inn på grunnen her. Vennesla ligger på en god 2. plass, tett fulgt av Florø.

Gjest Sarpingen
Skrevet

Jeg bodde der i 18 år og merket ingen stank. Det er Moss som er kjent for lukt...

Hver gang jeg kjører over brua over glomma på vei til og fra sverige så kjenner jeg en sånn lukt av noe røkt.

Skrevet

He-he, jeg bor nord for Trondheim, og vi har vinter fra ca. desember (av og til ikke før helt mot slutten av måneden eller i begynnelsen av januar) til mars. Synes ikke det er så veldig lenge, jeg...

Neida, skal være enig i det, men det er ofte kaldere der enn på østlandet:) Har vel vært litt klimaforandringer de siste årene og.

Skrevet

Hver gang jeg kjører over brua over glomma på vei til og fra sverige så kjenner jeg en sånn lukt av noe røkt.

Så er det nok fordi du kjører rett forbi en fabrikk... :-) Få fabrikker som ikke lukter litt. Men det er jo ikke en lukt som sprer seg over hele byen som i Moss.

Gjest Mom33
Skrevet

Neida, skal være enig i det, men det er ofte kaldere der enn på østlandet:) Har vel vært litt klimaforandringer de siste årene og.

Jeg tror du må nord for Polarsirkelen for å kunne snakke om lange strenge vintre. Og det er ganske langt nord for Trondheim; i mye av Nord-Trøndelag er det kystklima med milde, korte vintre i hovedsak.

Østlandet, derimot, forbinder jeg med lange kalde vintre (har bodd der i 26 år).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...