Gå til innhold

Kan man bo i en hytte?

Anbefalte innlegg

Gjest god sommer2
Skrevet

Altså at man har hjemstedet sitt i en hytte? Eller må det hete "hus" for at man kan ha fast adresse der?

Skrevet

En hytte er normalt ikke godkjent som helårsbolig, og man kan dermed ikke fa fast bostedsadresse der.

"......................................"

Skrevet

Nei, det er ikke lov, men du kan jo bare ha adressa di et annet sted og bo på hytta.

Skrevet

Nei, det er ikke lov, men du kan jo bare ha adressa di et annet sted og bo på hytta.

Ja, inntil det evt. blir oppdaget. Vet ikke helt hva som skjer da, men...

Skrevet

Ja, inntil det evt. blir oppdaget. Vet ikke helt hva som skjer da, men...

Så må man jo bare si man har flyttet ut. Jeg kjenner også noen som bor på båten hele året unntatt om vinteren.

Moren min har jobbet på byggesak i kommunen og har med slike ting å gjøre. Hun pleide å være grei hvis hun oppdaget at noen bodde på hytta mens de f.eks. bygde hus eller pusset opp hjemme.

Skrevet

Så må man jo bare si man har flyttet ut. Jeg kjenner også noen som bor på båten hele året unntatt om vinteren.

Moren min har jobbet på byggesak i kommunen og har med slike ting å gjøre. Hun pleide å være grei hvis hun oppdaget at noen bodde på hytta mens de f.eks. bygde hus eller pusset opp hjemme.

Det er jo noe annet, og mer kortvarig, enn om man bor i en hytte året rundt i flere år.

Men jeg ville nok ikke angitt noen altså! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...