Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3com basestasjon, to laptoper med 3com trådløse kort.

Går inn på web management på basestasjonen, og gjør det jeg tror er å aktivere kryptering på et vis. Skriver inn et passord og greier, restarter basestasjonen og mister connection. Finner nettverket, kobler til, skriver inn passordet jeg laget meg, og alt er ok. Jeg er på nett!

Pc nr 2 forsøker først å koble seg til naboens nettverk, da det er det eneste han finner først (fikk opp boksen før basen var restarta) og han trodde det var vårt. Får selvfølgelig ikke koblet til med vårt passord. Han oppdaterer lista, prøver så vårt nett, trykker koble til, og får feilmelding.

"This network password needs to be 40 bits or 104 bits depending on your network configuration. This can be entered as 5 or 13 ascii characters or 10 or 26 hexadecimal characters."

Nå har vi styra og prøvd ørten ting her, men om noen vet hva som er løsningen er det jo selvfølgelig mye greiere.

Bruksanvisningen er ryddet/kastet/mistet.

Skrevet

Det var med WPA-PSK dette vi prøvde først.

Så fant vi ut at vi skulle prøve noe annet, og bytta til WEP-kryptering. Festlig, da får sambo koblet seg til, og ikke jeg!

Nå har vi deaktivert alt sammen igjen og begge får koblet til, men jeg får beskjed om at jeg ikke er koblet til. Men jeg sitter jo på nettet, så noe connection må jeg jo ha... ;)

Står ikke dette her lett forklart på norsk et eller annet sted?

Skrevet

Det var med WPA-PSK dette vi prøvde først.

Så fant vi ut at vi skulle prøve noe annet, og bytta til WEP-kryptering. Festlig, da får sambo koblet seg til, og ikke jeg!

Nå har vi deaktivert alt sammen igjen og begge får koblet til, men jeg får beskjed om at jeg ikke er koblet til. Men jeg sitter jo på nettet, så noe connection må jeg jo ha... ;)

Står ikke dette her lett forklart på norsk et eller annet sted?

Kanskje noe her:

http://itpro.no/art/4269.html

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...