Gå til innhold

Studere på universitetet

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje kommende studine
Skrevet

Hvor vanskelig er det? Hvor mye kreves av en? Jeg tenker på å ta psykologi grunnfag, men er avhengig av å jobbe litt ved siden av...

Skrevet

Jeg synes i hvert fall det var for slitsomt med to unger og ingen mann og ikke barnevakt. Så det kommer nok litt an på hvilke sivilstatus du har.

Gjest Marese
Skrevet

Hvis du har gode stuidevaner, er villig til å lese på kveldene og ellers, så tror jeg du kan klare dette greit. Jeg tror ikke jobbing ved siden av studiene er til hinder for å gjøre det bra, tvert i mot. Men det kommer jo an på hvor mye du skal jobbe da. Skal du jobbe doble skift eller har en så slitsom jobb at du bare må legge deg når du kommer hjem så kan det jo bli vanskelig å kombinere det

men jeg tror det skal gå greit jeg:)

lykke til

Skrevet

Jeg synes i hvert fall det var for slitsomt med to unger og ingen mann og ikke barnevakt. Så det kommer nok litt an på hvilke sivilstatus du har.

Jeg har ingen barn ennå (og et mannfolk som har tatt oppvasken når jeg kommer sliten hjem). Jeg tenker mest på om det er mulig å komme igjennom det hvis jeg f.eks. jobber 50% ved siden av, eller jobber fullt og studerer halvt.

Skrevet

Hvis du har gode stuidevaner, er villig til å lese på kveldene og ellers, så tror jeg du kan klare dette greit. Jeg tror ikke jobbing ved siden av studiene er til hinder for å gjøre det bra, tvert i mot. Men det kommer jo an på hvor mye du skal jobbe da. Skal du jobbe doble skift eller har en så slitsom jobb at du bare må legge deg når du kommer hjem så kan det jo bli vanskelig å kombinere det

men jeg tror det skal gå greit jeg:)

lykke til

Takk for oppmuntrende ord:-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis du skal ta heltidsstudie så er det mye obligatorisk undervisning nå. Jobbing må skje på kveldstid og i helger.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis du skal ta heltidsstudie så er det mye obligatorisk undervisning nå. Jobbing må skje på kveldstid og i helger.

Angående vanskelighetsgrad.. Vel, det er ikke så vanskelig. Men hvis du vil ha gode karakterer, så må du være strukturert og jobbe mye med pensum. Studering er en heltidsjobb.

Skrevet

Venninna mi har nettopp blitt ferdig med å studere på UIO-hun gikk på et selv-studie-studie, og det var ikke noe obligatorisk.

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord:-)

obs.. der outet jeg vist meg selv på det.. :-)

Gjest kommer an på
Skrevet

Hvis du har tenkt å ta psykologi for å gå videre på embedsstudiet, så kreves det svært god karakter på grunnfaget. Dette er vanskelig nok å få til når man konsentrerer seg helt og fullt om studiet UTEN jobb! Så da vil jeg absolutt anbefale deg å være heltidsstudent.

Hvis du derimot bare vil ta grunnfaget og det ikke er så farlig med karakteren, kan du alltids jobbe ved siden av.

Når det gjelder andre fag, kommer det selvsagt an på faget, de har ulik vanskelighetsgrad.

Skrevet

Hvis du har tenkt å ta psykologi for å gå videre på embedsstudiet, så kreves det svært god karakter på grunnfaget. Dette er vanskelig nok å få til når man konsentrerer seg helt og fullt om studiet UTEN jobb! Så da vil jeg absolutt anbefale deg å være heltidsstudent.

Hvis du derimot bare vil ta grunnfaget og det ikke er så farlig med karakteren, kan du alltids jobbe ved siden av.

Når det gjelder andre fag, kommer det selvsagt an på faget, de har ulik vanskelighetsgrad.

Jeg har ikke tenkt til å ta embedsstudiet, men er intressert i å ta psykologi på deltid da det kan være nyttig i bransjen jeg er i.

Gjest papirtiger
Skrevet

Venninna mi har nettopp blitt ferdig med å studere på UIO-hun gikk på et selv-studie-studie, og det var ikke noe obligatorisk.

På profesjonsstudiet i psykologi er det masse selvstudium og lite obligaotorisk.

Men på grunnfag er det mye :) Spesielt nå etter kvalitetsreformen. Det er ikke bare å ta fag som privatist heller, koster flesk.

Skrevet

På profesjonsstudiet i psykologi er det masse selvstudium og lite obligaotorisk.

Men på grunnfag er det mye :) Spesielt nå etter kvalitetsreformen. Det er ikke bare å ta fag som privatist heller, koster flesk.

OK, takk for opplysningen. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...