Gå til innhold

Hei


u100098498

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en mor som lider av angst. Vi var hos legen og legen ga oss Remeron. Nå har hun tatt Remeron i 5 dager og alt har bare blitt verre. Legen sa at hun ville få mer matlyst og sove bedre men hun har mistet alt matlyst og sover ikke om nettene. Vil det blir bedre etterhvert? Etter hvor lang tid?

Hun bor helt alene. Kan hun fortsatt være alene eller må det være en person som kan passe på henne?

Jeg har flere ganger sagt til henne at jeg kan være hos henne men hun vil ikke ha meg der. Virker som hun er redd for at jeg ser hun gjør rare ting. Jeg har fortalt henne at jeg er klar over alt og vet hvordan man er når man lider av angst. Hun forstår fortsatt ikke det og vil ikke ha meg der. Har prøvd det flere ganger og får samme svaret at hun vil være alene. Kan jo ikke tvinge henne? Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest policy

Hei

Det kan ta en stund før remeron vil virke. Når det gjelder om du bør være hos henne eller ikke blir det nesten umulig og svare på uten og vite mer om hennes situasjon.

Sånn generelt, forutsatt at det er en ren angstdiagnose, vil egenmestring ofte være beste medisin.

Misforstå meg ikke, "men å sy puter under armene på angstpasienter" gi såkalt sekundærgevinst er som oftest ikke særlig lurt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...