Gå til innhold

Hva kan gjøres?


Gjest hjelphenne

Anbefalte innlegg

Gjest hjelphenne

Hun er 17 år, og har mistet sin far for et år siden. Hun føler ingen mening i livet, har lav selvtillitt, og føler hun vil bare bli borte vekk. Humøret er i bølgedaler og er plutselig glad, så plutselig trist.

I kveld skrev hun en setning som skremte meg veldig. Dette er kanskje litt alvorlig tenkte jeg.

Hun skrev sitat:

"Hver en samtale.. hver en følelse.. hver en tanke.. Alt føles som tidsfordriv mens jeg egentlig bare lengter etter å slutte med alt."

Jeg har foreslått pyskolog, men hun nekter og vil ikke. Stoler ikke på noen og vil ikke åpne seg for en hun ikke kjenner.

Noen som har råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Vær ærlig, både mot deg selv og henne. Er du redd for at hun skal gjøre seg noe/ er du redd for å miste henne ..si det til henne. Og er du en god venn -så sier du hva dette gjør med deg..hvordan du opplever dette.

Som en venn kan du være der for henne, lytte, ta henne med ut, ..Nå vet ikke jeg hvor godt dere kjenner hverandre, ei heller om dere kjenner hverandre i RL.

Det kan hende hun kan trenge mer profesjonell hjelp. Skulle det være tilfelle bør hun starte hos sin primærlege først og deretter få en henvisining til en behandler. (Et annet alternativ er å finne en behandler man kan tenke seg å gå til, og deretter be primærlege sende henvisning).

Som venn kan du gå ved side av henne, men du kan ikke gå for henne. Jobben er det hun selv som må gjøre. hun må ta det første skrittet selv og ville bli hjulpet.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...