Gå til innhold

Ros til lege


Gjest Lotus

Anbefalte innlegg

Som dere kanskje husker ble jeg operert for ikke så lenge siden. i den forbindelse hadde jeg store angstproblemer. Legen som opererte meg har også behandlet meg tidligere. Han har hele tiden tatt anggstproblemene mine på alvor, men uten å behandle meg som en idiot. Han har ikke en eneste gang servert ting som "det er til ditt eget beste" eller prøvd å skremme meg med avskrekkende alternativer (begge deler har jeg opplevd fra andre leger og sykepleiere). Han har vært mye av grunnen til at jeg har klart å gjennomføre behandlingen, han har kort sagt vært enestående. Nå vil jeg gjerne fortelle ham hvor mye han har betydd for meg. Er det noen som har noen gode idéer?

Og til Nils Håvard Dahl: Hvor mye betyr egentlig ros fra fornøyde pasienter for dere leger? Er det kanskje bare ros fra kolleger som betyr noe (de har jo forutsetninger for å vurdere deres faglige dyktighet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Lotus. Du skal vite at vi er til for pasientene, og at hyggelige tilbakemeldinger tas som bevis for at vi har vært til hjelp. Det gir en mer energi og lyst til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotus. Du skal vite at vi er til for pasientene, og at hyggelige tilbakemeldinger tas som bevis for at vi har vært til hjelp. Det gir en mer energi og lyst til å fortsette.

Takk for at du svarte. Jeg skal definitvt fortelle ham hvor stor pris jeg har satt på det han har gjort, det gjelder bare å finne ut hvordan. Han fortjener litt oppmuntring når han har vært nødt til å slite med meg, jeg har ikke vært noen enkel pasient.

Når jeg er inne på ros til leger vil jeg si at jeg har stor respekt for deg. Jeg har fått inntrykk av at du er en person som står inne for dine meninger, også når det kan gjøre deg upopulær. Det virker også som om du klarer å kombinere denne egenskapen med evne til å lytte til, vurdere og kanskje la deg overbevise av andres argumenter. Dette er egenskaper jeg har stor respekt. Og hadde du kjent meg, ville du visst at min respekt kanskje er det største kompliment jeg kan gi.

Smiske, smiske... Nei, men ett av mine prinsipper er at den som forbeholder seg retten til å si fra når hun er misfornøyd med noe, også skal si fra når hun er fornøyd. Og jeg sier klart ifra hvis jeg er misfornøyd. Dessverre er jeg ikke like flink til å si fra når jeg er fornøyd, men jeg prøver å leve etter mine prinsipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...