Gå til innhold

Ny start

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator
Skrevet

Mesteparten av trådene med og om forumtrollene er nå slettet.

Vi har de siste ukene hatt to store plageånder på doktoronline, den ene pleier å bli omtalt som "maiken" (da dette var det første nicket hun benyttet), og den andre er en bruker som har produsert en mengde mer eller mindre falske/fiktive problemstillinger i løpet av kort tid. Det er disse to brukerne vi i helgen omtalte som "troll".

I tillegg til dette har vi som vanlig en del brukere som benytter seg av retten til å bruke flere nick. Dette er i utgangspunktet greit, men når det kombineres med en lite ok tone i forhold til andre brukere, så virker det ødeleggende i forhold til muligheten av å få meningsfylte diskusjoner og et godt "miljø" på våre nettsider.

Vi ønsker fortsatt at doktoronline sine nettsider skal være et sted hvor mennesker kan diskutere genuine problemstillinger med andre mennesker og forvente å få svar som både viser rimelig hensyn til den som stiller spørsmålet, og som kan bidra til ny innsikt for de som ønsker det. "Falske innlegg" og unødvendig krasse bemerkninger virker i såmåte ødeleggende.

• Svar 174
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• flisa

13

• Goliath

13

• Prozak

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For det første virker det nærmest uansvarlig av dere å IKKE logge ip-adresser ettersom dette kan være et utrolig nyttig verktøy i forbindelse med mer alvorlige hendelser som kan skje her inne.

For det andre synes jeg dere bør vurdere å koble ett nick pr epost-adresse slik at det er mye lettere å utestenge brukere. Hvis noen ønsker å veksle mellom to nick for anonymiteten sin del er det bare å bruke en ekstra epost-adresse til sitt alternative nick.

Gjest Moderator
Skrevet

For det første virker det nærmest uansvarlig av dere å IKKE logge ip-adresser ettersom dette kan være et utrolig nyttig verktøy i forbindelse med mer alvorlige hendelser som kan skje her inne.

For det andre synes jeg dere bør vurdere å koble ett nick pr epost-adresse slik at det er mye lettere å utestenge brukere. Hvis noen ønsker å veksle mellom to nick for anonymiteten sin del er det bare å bruke en ekstra epost-adresse til sitt alternative nick.

Av hensyn til de som ønsker å være mest mulig anonyme har vi sålangt valgt andre løsninger for å ivareta personvernhensyn i størst mulig grad. Siden doktoronlines hovedintensjon er å være et medisinsk nettsted, anser vi personvernhensyn å være svært vesentlig å ivareta. Men dette gjør det utvilsomt vanskeligere for oss å håndtere de som ønsker å ødelegge.

laguna1365380434
Skrevet

Lykke til da! :-)

Håper folk holder seg i skinnet.

Men hvorfor kan du ikke poste de forskjellige nickene til "trollene" slik at folk vet hvem de er og således kan ungå å svare dem?

Er ikke det enkelt og greit&punktum finale?

Jeg skjønner ikke helt at det kan være problematisk i forhold til verken personvern eller etikk å si fra om (rent fiktivt) at f.eks "gualna" var "laguna" og ferdig med det om jeg brukte ørten forskjellige nick tilå plage andre med, og "laguna" når jeg ville være skikkelig&grei.

Det hadde da vært kun tilpass!

Noe annet hadde det jo vært om du oppga persponlig navn og adresse, eller gjorde det om noe spurte om noe personlig og intimt?

Er det ikke bare å kjøre på og "oute" dem som driver på på åpent på pur F? Hva beskytter man egentlig med å verne brukeres rett til å ha ørten forskjellige nick å kverulere med i et forum?

Bare nysgjerrig!

Ellers, lykke til med ny start!

:-)

Skrevet

Lykke til da! :-)

Håper folk holder seg i skinnet.

Men hvorfor kan du ikke poste de forskjellige nickene til "trollene" slik at folk vet hvem de er og således kan ungå å svare dem?

Er ikke det enkelt og greit&punktum finale?

Jeg skjønner ikke helt at det kan være problematisk i forhold til verken personvern eller etikk å si fra om (rent fiktivt) at f.eks "gualna" var "laguna" og ferdig med det om jeg brukte ørten forskjellige nick tilå plage andre med, og "laguna" når jeg ville være skikkelig&grei.

Det hadde da vært kun tilpass!

Noe annet hadde det jo vært om du oppga persponlig navn og adresse, eller gjorde det om noe spurte om noe personlig og intimt?

Er det ikke bare å kjøre på og "oute" dem som driver på på åpent på pur F? Hva beskytter man egentlig med å verne brukeres rett til å ha ørten forskjellige nick å kverulere med i et forum?

Bare nysgjerrig!

Ellers, lykke til med ny start!

:-)

Enig med deg... :-)

Bare frem med alle nickene trollene har brukt!!!

Skrevet

Enig med Sofiline! :)

Gjest karamelle
Skrevet

Da bør det jo være helt greit for alle å oute alle de vi tar i å bruke andre nick og da? Det skjer jo titt og ofte vi kjenner igjenen fast som bruker et annet nick.

Skrevet

Dette er mye morsommere om natten. Er du ikke trøtt du da?

Skrevet

Da bør det jo være helt greit for alle å oute alle de vi tar i å bruke andre nick og da? Det skjer jo titt og ofte vi kjenner igjenen fast som bruker et annet nick.

Det er noe annet når det er folk som ikke er ute på å ødelegge og ikke skriver fiktive innlegg.

Skrevet

Og hvordan skulle man skille mellom gjetninger og det man er "sikker på"? Jeg ønsker ikke at folk skal kunne påstå jeg skrev med falskt nick bare fordi en eller annen ekling hadde en skrivestil som kunne lignet på min. Men hvis man skal ta gjetninger som fakta blir det fort slik...

Gjest karamelle
Skrevet

Det er noe annet når det er folk som ikke er ute på å ødelegge og ikke skriver fiktive innlegg.

Fiktive inlegg? Hva mener du med det? Hypotetisk problemstilling? Hvorfor er ikke det lov?

Skrevet

Og hvordan skulle man skille mellom gjetninger og det man er "sikker på"? Jeg ønsker ikke at folk skal kunne påstå jeg skrev med falskt nick bare fordi en eller annen ekling hadde en skrivestil som kunne lignet på min. Men hvis man skal ta gjetninger som fakta blir det fort slik...

I dette spesielle tilfellet som vi har hatt den siste tiden har jo vedkommende innrømmet at det er hun som står bak de fleste fiktive innleggene.... Eller så må webmaster bruke IP-adresser.

Skrevet

Fiktive inlegg? Hva mener du med det? Hypotetisk problemstilling? Hvorfor er ikke det lov?

Har du i det hele tatt lest de innleggene som har vært skrevet den siste tiden?

Skrevet

Åff tåpic!

Finn to feil:

"I sommer er svarer legene hver helg. Ellers i året får man svar etter 1-2 virkdedager."

Litt dårlig norsk, kanskje?

:o)

Gjest bebba
Skrevet

Jeg benekter disse påstandene dine om å være den som bruker unødvendige krasse innlegg under "andre nick". "Falske nick" eksisterer ikke dersom det er lov å bruke forskjellige nick.

Det må være nøye definert hva som oppleves som krasse svar, og jeg antar at webredaksjonen ikke er helt enig i alle slike saker.

Å trekke dette frem på denne måten var helt unødvendig, spesielt etter at jeg har kritisert sterkt seriøsieten til dol som medisinsk forum. Kan godt gjenta at jeg kommer ikke til å bruke det igjen i noen slike sammenhenger.

Skrevet

Jeg benekter disse påstandene dine om å være den som bruker unødvendige krasse innlegg under "andre nick". "Falske nick" eksisterer ikke dersom det er lov å bruke forskjellige nick.

Det må være nøye definert hva som oppleves som krasse svar, og jeg antar at webredaksjonen ikke er helt enig i alle slike saker.

Å trekke dette frem på denne måten var helt unødvendig, spesielt etter at jeg har kritisert sterkt seriøsieten til dol som medisinsk forum. Kan godt gjenta at jeg kommer ikke til å bruke det igjen i noen slike sammenhenger.

"Å trekke dette frem på denne måten var helt unødvendig, spesielt etter at jeg har kritisert sterkt seriøsieten til dol som medisinsk forum"

Så det at _du_, en ikke-medisinsk person, kristiserer den medisinske tjenesten, skal gjøre at dette ikke kan trekkes frem?

".................................."

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Webmaster ser at to nick kommer fra samme konto (bortsett fra når idioten bruker flere kontoer) - vi kan ikke være så sikre.

Dessuten - det er ikke snakk om å "oute" nick for moro skyld her, det er snakk om å gjøre det når noen skaper så mye rot og uhygge som vedkommende har gjort de siste dagene.

"......................................"

Gjest bebba
Skrevet

"Å trekke dette frem på denne måten var helt unødvendig, spesielt etter at jeg har kritisert sterkt seriøsieten til dol som medisinsk forum"

Så det at _du_, en ikke-medisinsk person, kristiserer den medisinske tjenesten, skal gjøre at dette ikke kan trekkes frem?

".................................."

Ja jeg har vært en bruker av den medisinske tjenesten på dol. I tillegg har jeg skrevet mye om mine private problemer under forskjellige nick. Når webmaster legger ut om det så har jeg god grunn til å kritisere det.

Gjest bebba
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Webmaster ser at to nick kommer fra samme konto (bortsett fra når idioten bruker flere kontoer) - vi kan ikke være så sikre.

Dessuten - det er ikke snakk om å "oute" nick for moro skyld her, det er snakk om å gjøre det når noen skaper så mye rot og uhygge som vedkommende har gjort de siste dagene.

"......................................"

For ordens skyld det er ikke meg som har skapt rot her, og det var det jeg ba webmaster om å bekrefte. Det har såvidt vært gjort, men på en aldeles utrolig klønete måte som tydelig ikke alle fikk med seg.

Gjest min mening om det
Skrevet

Ja jeg har vært en bruker av den medisinske tjenesten på dol. I tillegg har jeg skrevet mye om mine private problemer under forskjellige nick. Når webmaster legger ut om det så har jeg god grunn til å kritisere det.

Jeg synes ikke du skal forsvinne fra forumet selv om det har vært slik det har vært i det siste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...