Gå til innhold

One night stand-Herpes???

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er en jente som, etter mye fokus på Herpes i media den siste tiden, har fått angst. Jeg og min faste partner gjennom 5 år tok pause for et års tid siden. I denne pausen hadde jeg to one night stand uten kondom. Jeg sjekket meg for Klamydia og denne testen var negativ, men for ca 1 måned siden fikk jeg kløe og svie rundt skjedeåpning. Jeg har tidlegere hatt mange soppinfeksjoner pga hyppig pencilinbruk og behandla derfor infeksjonen med Canesten (krem og 500 mg tabelett) Jeg har siden ikke tenkt noe over dette, annet enn at jeg husker at jeg tenkte at det var rart ikke Canesten virket så hurtig som jeg tidlegere husket.Jeg er no redd for at dette utbruddet kan ha vert Herpes. Meg og min ex-partner har begynt å møtes igjen, og jeg er livredd jeg har smittet han. Under utbruddet sjekket jeg ikke hvordan det såg ut, og ved undersøkingar i dag vises ingenting. Jeg vil tippe utbruddet varte ca 1 veke. Er det jeg som er hysterisk eller kan det vere Herpes?? I såfall bør jeg unngå sex uten kondom med min faste partner??? Det skal og leggast til at eg har vert uten å reist og når utbruddet kom, ca 1 måned etter hjemkomst, tenkte jeg at det var fordi jeg brukte trange og lite luftinge klede igjen (gjekk i skjørt i 4 månander). Utbruddet kom og rett etter menstrasjon. vennlig hilsen Bekymra

PS må leggest til at mitt iste one night stand var for 14 månder siden og jeg har ikke hatt noen problem før nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191144-one-night-stand-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

QuriousityKilledTheCat

Hei.

Det kan høres ut som Herpes men samtidig ikke. Jeg er ingen ekspert der, men herpes er små runde sår som vesker etter noen dager, de svir og kan klø. Og utbrudd varer ca 1 uke. Samt at Herpes virus kan ligge i dvale i kroppen lenge før du får et førstegangsutbrudd. Men for å teste deg for herpes så må du ta prøver av de veskende sårene hos legen din som sender prøven til dyrking på laboratorie. Det kan jo også tenkes at du er blitt/kroppen din er blitt resistent mot soppdrepende midler, deriblandt Canesten. Prøv å skifte merke. Ellers vil jeg anbefale deg å bruke kondom uansett, du kunne fått andre sykdommer som hiv, den er skummel den. Jeg ville nok ha testet meg for det som kan testes. Og begynt med blanke ark igjen. Når det gjelder din x-og nytt sexforhold der, så smitter du kun han ved utbrudd, men faren er der uansett da, prat med han om det, veeeldig viktig.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...