Gå til innhold

ect


Gjest Zahara

Anbefalte innlegg

Gjest Zahara

brukes ect bare ved tunge depresjoner?

Eller kan man forsøke selv om man "bare" er moderat deprimert etter mange nedturer ( mange "mindre" depresjoner) ( bipolar..)

Har hatt et utall depresjoner, noen alvorlige, noen moderate, noen bare som en evig slitsom vond sirkel. Men svært mange tilsammen.

Tenkte om det kunne hjelpe.. forkorte tiden. så kunne jeg kanskje med tiden komme meg på fotan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

ECT brukes så vidt jeg veit mest mot dype/tunge depresjoner. Det kommer også an på hvilket psykehus du tilhører. Enklete gir ECT til mange av pasientene mens andre igjen er veldig restriktive med det.

Er du innlagt eller går du poliklinisk?

Snakk med behandlern din om det så vet sikker h*n mer om hvordan det er der du bor!!!

Wish you good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest convulsiv

Det virker sikkert mot aktuell depressiv episode, men det forebygger nok ikke nye episoder.

Ect er ikke så vanlig å bruke med mindre medisiner har liten effekt eller er kontraindisert.

Men mest på grunn av negative holdninger, uvitenhet og dårlig tilgang på anestesipersonel

Hvordan er stemningsstabiliserende medisin for deg da, du bruker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har selv fått 10 behandlinger i mai og juni, og det fungerte utmerket. Jeg har ikke hatt det bedre på mange år. Ingenting og bekymre seg for. Det går veldig greit. Trenger heller ikke nå gå på medisiner noe jeg har gjort i mange år.

Livet er faktiskt helt topp nå, og interessen for ting er kommet tilbake. Livet er ikke ubetydelig lenger.

Det er forsøket verdt. Snakk med fastlegen din eller psykiateren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...