Gå til innhold

Oslo - Gjøvik

Anbefalte innlegg

Gjest oslo-gjøvik
Skrevet

Ser på kartet at det er to veier fra Oslo til Gjøvik, E6 og en mindre vei.. Har dere noen råd om hvem jeg bør ta når jeg skal kjøre ca kl.11 på dagen imorgen? Med tanke på trafikk, veistandard, tid det tar å kjøre osv..

Skrevet

Jeg vet ikke om det er noe interessant å se på den mindre veien, men ellers er det vel bare å kjøre E6.

Det er jo ikke noe trafikk å snakke om nå, med fellesferie (og ikke feriestart/-avslutning).

Skrevet

De jeg kjenner som kjører den vegen, velger vanligvis veien om Hadeland/ Gran.

Riksvei 33 fra Minnesund til Gjøvik (der du forlater E6) er smal og svingete og mange 60-soner, og ikke spesielt spennende

Gjest oslo-gjøvik
Skrevet

De jeg kjenner som kjører den vegen, velger vanligvis veien om Hadeland/ Gran.

Riksvei 33 fra Minnesund til Gjøvik (der du forlater E6) er smal og svingete og mange 60-soner, og ikke spesielt spennende

Mulig jeg misforstår innlegget ditt, men jeg forstår det slik at de du kjenner kjører den "lille" veien (ikke E6) mens du syns jeg heller bør da E6 fordi den veien er kjedelig?

Skrevet

Mulig jeg misforstår innlegget ditt, men jeg forstår det slik at de du kjenner kjører den "lille" veien (ikke E6) mens du syns jeg heller bør da E6 fordi den veien er kjedelig?

Da misforstår du.

E6 helt til Moelven, brua over og så tilbake er definitivt lengst, ville aldri kjørt den vegen selv. Skulle jeg kjørt E6 ville jeg tatt av mot Gjøvik ved Minnesund, og kjørt riksveg 33 langs vestsiden av Mjøsa - men den er kronglete og ikke spesielt spennende - vi kjører likevel ofte der fordi målet vårt er syd for Gjøvik..

Den korteste til Gjøvik (og beste, tror jeg) er over Hadeland, husker ikke vegnummeret - riksveg 4, kanskje (ble oppgradert veldig til OL).

Skrevet

Kjører oppover i de traktene relativt ofte selv, og synes at den gode gamle firern gjennom Nittedal og videre gjennom Gran, Hadeland osv. er den beste veien å kjøre.

Om det er den kjappeste kan muligens diskuteres, men vi synes ihvertfall at det er en ok vei ;-)

Gjest oslo-gjøvik
Skrevet

Da misforstår du.

E6 helt til Moelven, brua over og så tilbake er definitivt lengst, ville aldri kjørt den vegen selv. Skulle jeg kjørt E6 ville jeg tatt av mot Gjøvik ved Minnesund, og kjørt riksveg 33 langs vestsiden av Mjøsa - men den er kronglete og ikke spesielt spennende - vi kjører likevel ofte der fordi målet vårt er syd for Gjøvik..

Den korteste til Gjøvik (og beste, tror jeg) er over Hadeland, husker ikke vegnummeret - riksveg 4, kanskje (ble oppgradert veldig til OL).

Ok, takk for en grundig beskrivelse :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...