Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  flisa skrev (På 18.7.2005 den 13.35):

8 uker - ?? ikke her i bøgda.....tror jeg - - hehe

CD-brenner er tingen! :-)

Eller så finnes det jo nettbokhandlere som har språkkurs på CD-rom da, fransk tror jeg de fleste har, det er jo et forholdsvis utbredt språk.

Se fx haugenbok.no - bokkilden.no og mao.no (jeg går ikke god for at alle har, men temmelig sikker på førstnevnte)

Fortsetter under...

Skrevet
  flisa skrev (På 18.7.2005 den 13.22):

Ja, skriftlig får vi til å knote oss frem til - det er liksom noen sammenhenger man ser når man leter :)

men det er mulig altså - for folk over 40 å lære seg språket såpass at de skjønner hva vi sier? hehe

Har du ADSL fra Telenor, så har de visst noe gratis språkkurs-greier der. Jeg har ikke Telenor (det med de kursene er eneste jeg kunne tenkt meg, ellers er jeg sjeleglad jeg slipper det firmaet...).

Og så har du noen enkle fraser å starte med her:

http://www.travlang.com/languages/cgi-bin/langchoice.cgi?page=main&lang1=norwegian&lang2=french (klikk deg inn på de ulike kategoriene, som "handle/spise ute" osv. Når du klikker på frasene så får du også høre uttalen. Og så er det oppgaver et sted der, så du kan finne ut hvor mye du lærer.

Litt lenger ned på siden jeg linket til, så finner du dessuten div. linker til andre fransk-kurs på nettet. Har ikke sett nærmere på disse, men vil tro at det finnes NOE brukbart der i alle fall.

Men - det er jo smak & behag, kanskje tradisjonelle kurs i klasseromsmiljø passer deg bedre?

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet

Helst uten å pugge gloser da tenker jeg.

Pugge gloser og gramatikk er ssssååååå kjedelig, men uten det blir det bare ingenting som helst, i hvert fall ikke fransk.

Skrevet
  Pausefiskebolla skrev (På 18.7.2005 den 14.41):

Helst uten å pugge gloser da tenker jeg.

Pugge gloser og gramatikk er ssssååååå kjedelig, men uten det blir det bare ingenting som helst, i hvert fall ikke fransk.

Neida - skal ha med hel greia - tenkte på å flytte til Frankrike når jeg blir pensjonist -så jeg har noen år enda på meg til å gjøre det skikkelig :o)

Gjest Pausefiskebolla
Skrevet
  flisa skrev (På 18.7.2005 den 17.14):

Neida - skal ha med hel greia - tenkte på å flytte til Frankrike når jeg blir pensjonist -så jeg har noen år enda på meg til å gjøre det skikkelig :o)

prfrf haha!

Du kommer ikke til å lære en d s før du er der og blir nødt. Inntil da kommer du til å drøye.... og drøyyyye... og dr..

Gjest litt og litt om gangen
Skrevet

Jeg anbefaler et språkkurs på CD-rom, da kan du ta det når du vil. Et morsomt ett (og lett å lære) er Eurotalk Talk Now -serien. Den finns i utallige språk og flere nivåer. Selv holder jeg på å lære meg italiensk gjennom den.

En CD rom er lett å lære av fordi du lærer visuelt i tillegg. Men det kan også være lurt å kjøpe et kassettkurs, som du kan høre på i bilen, eller ihvertfall franske sanger.

Fordelen med å gå på Friundervisningen etc, er likevel at du da blir "tvunget" til å lese minst en gang i uken, og du møter andre i samme situasjon, og det er inspirerende med en lærer.

Du kan selvsagt også med fordel kombinere flere metoder.

Hvis du lærer deg litt og litt fransk, jevnt og trutt, bør du ihvertfall kunne nok til sommeren til at du kan gjøre deg forstått på et enkelt nivå.

Min erfaring er at for å lære et språk virkelig godt, må en bo i det landet en stund.

Annonse

Skrevet
  Pausefiskebolla skrev (På 18.7.2005 den 17.48):

prfrf haha!

Du kommer ikke til å lære en d s før du er der og blir nødt. Inntil da kommer du til å drøye.... og drøyyyye... og dr..

Søstra mi? hva gjør du her????? hehe

Vi bor i et hus der på sommeren så vi får jo øvd oss da da :)

Skrevet
  litt og litt om gangen skrev (På 18.7.2005 den 18.03):

Jeg anbefaler et språkkurs på CD-rom, da kan du ta det når du vil. Et morsomt ett (og lett å lære) er Eurotalk Talk Now -serien. Den finns i utallige språk og flere nivåer. Selv holder jeg på å lære meg italiensk gjennom den.

En CD rom er lett å lære av fordi du lærer visuelt i tillegg. Men det kan også være lurt å kjøpe et kassettkurs, som du kan høre på i bilen, eller ihvertfall franske sanger.

Fordelen med å gå på Friundervisningen etc, er likevel at du da blir "tvunget" til å lese minst en gang i uken, og du møter andre i samme situasjon, og det er inspirerende med en lærer.

Du kan selvsagt også med fordel kombinere flere metoder.

Hvis du lærer deg litt og litt fransk, jevnt og trutt, bør du ihvertfall kunne nok til sommeren til at du kan gjøre deg forstått på et enkelt nivå.

Min erfaring er at for å lære et språk virkelig godt, må en bo i det landet en stund.

Det hørtes fornuftig ut - dessuten har min beste venninne en husbond som er fransk - og det hadde vært artig å hørt hva de sa når de tror vi ikke skjønner -hihi

Skrevet
  flisa skrev (På 18.7.2005 den 21.17):

Det hørtes fornuftig ut - dessuten har min beste venninne en husbond som er fransk - og det hadde vært artig å hørt hva de sa når de tror vi ikke skjønner -hihi

Ååå, da må du ikke røpe at du øver! Tenk på alle de pikante avsløringene du kan snappe opp! *gnir seg i hendene* >:)

Skrevet
  Freya skrev (På 18.7.2005 den 22.00):

Ååå, da må du ikke røpe at du øver! Tenk på alle de pikante avsløringene du kan snappe opp! *gnir seg i hendene* >:)

det er mest når de kjefter på unga - hehe

Skrevet
  flisa skrev (På 18.7.2005 den 22.04):

Hehe, kjedelig da. :)

Skrevet
  flisa skrev (På 18.7.2005 den 22.04):

Jeg har noen slektninger i Australia-det eneste ungene deres kan på norsk er "gå og legg deg".. hehe...

Skrevet
  flisa skrev (På 18.7.2005 den 13.35):

8 uker - ?? ikke her i bøgda.....tror jeg - - hehe

Du låner det i fire uker, og forlenger lånetiden.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...