Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest håpløst tilfelle det der
Skrevet

Min mann jobber med en som er en ganske god venn av ham. Vi har vært litt med han og hans kjæreste på diverse festligheter. Jeg kjenner dem ikke så veldig godt.

I sommer var jeg og kjæresten på festival, og der var også denne vennen, uten sin dame. Og det eneste han var opptatt av der var mer eller mindre åpenlyst å sjekke opp andre damer, og jeg antok han gikk ganske langt over streken med flere av de.

I følge dem han var med var det her sånn han var, og de ergret seg veldig over det. Min mann prøvde å snakke fornuft i ham, men tror ikke det hjalp.

Nå er mitt problem at jeg ikke vet hva jeg skal si neste gang jeg ser dem. Jeg vet jo da at han ikke er helt bra for henne, og jeg kjenner jo henne nesten bedre enn ham...

Skal jeg bare late som ingenting? Hva om hun nevner festivalen?

skorpionfisken
Skrevet

Du skal ikke blande deg opp i dette.

Spør hun deg direkte om du tror han er utro så skal du selvfølgelig si hva du tror. Men ikke uoppfordret.

Din samboer har tatt det opp med ham, og da skal du ikke bry deg mere med det.

Skrevet

Du skal ikke blande deg opp i dette.

Spør hun deg direkte om du tror han er utro så skal du selvfølgelig si hva du tror. Men ikke uoppfordret.

Din samboer har tatt det opp med ham, og da skal du ikke bry deg mere med det.

Men jeg synes så synd på jenta, som ikke vet hva slags type hun er sammen med (eller kanskje de har en avtale om sånt?). Hun kan jo få masse sykdommer også. Jeg hadde ønsket å få vite hadde jeg vært i hennes situasjon.

Han gjør visst sånt hele tiden...

Skrevet

Men jeg synes så synd på jenta, som ikke vet hva slags type hun er sammen med (eller kanskje de har en avtale om sånt?). Hun kan jo få masse sykdommer også. Jeg hadde ønsket å få vite hadde jeg vært i hennes situasjon.

Jeg ville fortalt det, når han tydeligvis hverken kan holde seg til en eller to.

Skrevet

Jeg ville fortalt det, når han tydeligvis hverken kan holde seg til en eller to.

Ja.. Men da risikerer jeg jo å ødelegge mye da, både deres forhold, og vennskapet mellom min mann og han. Uff... vanskelig, håper nesten vi ikke kommer til å møtes mer, kommer sikkert til å prøve å unngå det nå jeg.

Gjest ville jeg gjort
Skrevet

Prøv å si det litt diskre til henne, for det er jo mulig hun tror han elsker henne over alt og ikke har noen anelse om hvordan han oppfører seg med andre kvinner og da er det ikke lett å få vite sånt.

Skrevet

Prøv å si det litt diskre til henne, for det er jo mulig hun tror han elsker henne over alt og ikke har noen anelse om hvordan han oppfører seg med andre kvinner og da er det ikke lett å få vite sånt.

Ja, han er overhodet ikke noen playboy når vi er sammen alle 4. Men det rare er at han legger ikke skjul på det når jeg og mannen min er sammen med ham heller.. Så han stoler vel på at jeg er kompis og ikke sier noe? Synes det er rart.

Skrevet

Ja.. Men da risikerer jeg jo å ødelegge mye da, både deres forhold, og vennskapet mellom min mann og han. Uff... vanskelig, håper nesten vi ikke kommer til å møtes mer, kommer sikkert til å prøve å unngå det nå jeg.

Det er HAN som har ødelagt forholdet. Alt du gjør er å redde henne fra å leve en løgn.

Skrevet

Det er HAN som har ødelagt forholdet. Alt du gjør er å redde henne fra å leve en løgn.

Ja, er enig i det, men kommer til å mislike å ha ødelagt vennskapet til mannen min og han, for det blir da sikkert uvennskap om jeg bryter inn der...

Skrevet

Nettopp!!!

Lips1365380508
Skrevet

Ja, er enig i det, men kommer til å mislike å ha ødelagt vennskapet til mannen min og han, for det blir da sikkert uvennskap om jeg bryter inn der...

Har du snakket med mannen din om det? Hva syns han? Kanskje DU kan prøve å snakke med kameraten hans, og fortelle at du syns det han gjør er feil, og at dama hans kommer til å få vite det, en eller annen gang, enten av deg, eller av noen andre...Man kan ikke sjule slikt resten av livet...

Skrevet

Har du snakket med mannen din om det? Hva syns han? Kanskje DU kan prøve å snakke med kameraten hans, og fortelle at du syns det han gjør er feil, og at dama hans kommer til å få vite det, en eller annen gang, enten av deg, eller av noen andre...Man kan ikke sjule slikt resten av livet...

... og når hun da endelig får vite - av noen andre - så vil hun nok bli utrolig skuffet over sine venner, som har visst hele tiden, og ikke sagt noe.

Lips1365380508
Skrevet

... og når hun da endelig får vite - av noen andre - så vil hun nok bli utrolig skuffet over sine venner, som har visst hele tiden, og ikke sagt noe.

Jepp, desverre,men sant.

Da mister hun både kjæresten og vennene på en gang, istedentfor å bare miste kjæresten, og takke vennene for at de var så ærlige, selv om sannheten gjør vont, men i lengden lønner den seg =)

Skrevet

Jepp, desverre,men sant.

Da mister hun både kjæresten og vennene på en gang, istedentfor å bare miste kjæresten, og takke vennene for at de var så ærlige, selv om sannheten gjør vont, men i lengden lønner den seg =)

Hvorfor mister hun vennene? Trådstarter sier vel at hun kjenner han bedre enn henne, og hun vil vel kanskje fortsette vennskapet - dersom den forsmådde jenta ønsker det da.

Ingen enkel sak det der, men jeg ville nok ønsket å vite, om det var meg det gjaldt...

Skrevet

Jepp, desverre,men sant.

Men vi er som sagt ikke akkurat nære venner, eller omgangsvenner, treffes bare noen ganger i året, så det er ikke akkurat store tapet...

Åh.. jeg bare håper det blir lenge til neste gang jeg ser henne jeg... for da slipper jeg...

Skrevet

Har vært borti tilsvarende, da var det mannen til kusina mi som var ram til å legge seg etter damer når kona var borte (passet barna). Det jeg gjorde var at jeg sa til ham, mens hun hørte på, at jeg synes han var rå til å flørte med damene når han var ute alene. Sa det med litt latter, men meldingen kom frem. Han bablet noe uforståelig.

Dette fikk sitt etterspill i at hun slanket seg masse, og han går nå rundt med sin slanke vakre kone og er så stolt som en hane. Han er serdeles opptatt av hvor pen hun er. Synes synd på henne dersom hun legger på seg igjen eller noe annet forringer skjønnheten, men så lenge går det bra.

Skrevet

Har vært borti tilsvarende, da var det mannen til kusina mi som var ram til å legge seg etter damer når kona var borte (passet barna). Det jeg gjorde var at jeg sa til ham, mens hun hørte på, at jeg synes han var rå til å flørte med damene når han var ute alene. Sa det med litt latter, men meldingen kom frem. Han bablet noe uforståelig.

Dette fikk sitt etterspill i at hun slanket seg masse, og han går nå rundt med sin slanke vakre kone og er så stolt som en hane. Han er serdeles opptatt av hvor pen hun er. Synes synd på henne dersom hun legger på seg igjen eller noe annet forringer skjønnheten, men så lenge går det bra.

Stakkars kusina di..

Skrevet

Det som er så rart, er at denne jenta er knallfin, fotomodell pen er hun, men etter de damene han sjekker opp ellers, er hun kanskje for gammel. Han liker dem ned i 14-15 års alderen tydeligvis...

Lips1365380508
Skrevet

Hvorfor mister hun vennene? Trådstarter sier vel at hun kjenner han bedre enn henne, og hun vil vel kanskje fortsette vennskapet - dersom den forsmådde jenta ønsker det da.

Ingen enkel sak det der, men jeg ville nok ønsket å vite, om det var meg det gjaldt...

"Jeg vet jo da at han ikke er helt bra for henne, og jeg kjenner jo henne nesten bedre enn ham..."

..skriver trådstarteren. Men så skriver hun at hun treffer henne bare noen få ganger i året. Kanskje like greit å droppe hele saken og ikke si noe?

Nei, ingen enkel sak nei, men jeg mente at dama til kameraten kan miste vennene dersom de ikke er ærlige mot henne....

Jeg ville også ønsket å vite, og ville blitt sur hvis noen av vennene mine visste,men ikke sa ifra til meg. Venner skal da være trofaste.

skorpionfisken
Skrevet

Hvis din kjære hadde holdt på sånn helt uten at du hadde mistanke om det.

Ville du da tro på kona til din manns kollega om hun sa det til deg?

Eller ville du trodd på din kjære som mente at kollegaens kone var spik spenna gæærn og sjalu på deres gode forhold. Han forteller deg selvfølgelig hvor mye hennes mann sliter med henne fordi hun er så sykelig sjalu, og at kollegene ikke skjønner hvordan han holder ut med henne. Han forteller deg også at hun har prøvd flere ganger å spre ufred og intriger og at man aldri måtte tro på hva hun sa.

Ville du trodd på henne da, eller ville du trodd din kjære som er uskyldigheten selv, og som ikke tidligere har gjort noe som har gjort deg mistenksom?

Sånne typer er ofte eksperter i å manipulere sine omgivelser og sånn innblanding kan slå hardt tilbake på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...