isbe Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Jeg og en rullestolbruker skal til London i en langhelg om en måned. Nå har jeg jobbet hardt og har bestillt hotell (og det er ingen lett sak med rullestol!), 2 teaterforestillinger (som også er en utfordring å bestille med rullestol - kan ikke benytte alle gode tilbud på nettet...), busstur, cruise med lunch samt Heathrow expressen (kommer så seint på kvelden at alt som tar tid er greit å ha gjort på forhånd - å ha billettene i hånda er utrolig greit da). Så nå tror jeg snart vi er klare - VISA kortet blir vel tomt før vi reiser, men pytt,pytt.. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Høres kjempespennende ut, og som om du har gjort mye god planlegging på forhånd:) Vi hadde faktisk en slik oppgave på studiet hvor jeg går, å planlegge sydentur for rullestolbruker. Mye å tenke på ja! Håper dere får en god tur og at alt går som planlagt*s* 0 Siter
isbe Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Skrevet 18. juli 2005 Høres kjempespennende ut, og som om du har gjort mye god planlegging på forhånd:) Vi hadde faktisk en slik oppgave på studiet hvor jeg går, å planlegge sydentur for rullestolbruker. Mye å tenke på ja! Håper dere får en god tur og at alt går som planlagt*s* Alt går nok ikke som planlagt, men alt skal koste minst mulig energi i forhold til forflytning, og da er det masse ting å tenke på - derfor er alt man gjør på forhånd så utrolig viktig... Å stå i kø f.eks. for å få billetter på teater er ikke noe sjakk-trekk... Mye bedre å ha billettene , komme litt seinere enn de som må stå i kø, og bruke overskuddet til å se og nyte forestillingen. 0 Siter
org Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Bare lov meg å passe godt på visakortet ditt! Jeg er nylig hjemkommet fra Mallorca, der kortet mitt ble stjålet. Ikke en koselig opplevelse å stå i utlandet med to sultne unger og akkurat nok penger til taxi tilbake til hotellet! God tur! 0 Siter
isbe Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Skrevet 18. juli 2005 Bare lov meg å passe godt på visakortet ditt! Jeg er nylig hjemkommet fra Mallorca, der kortet mitt ble stjålet. Ikke en koselig opplevelse å stå i utlandet med to sultne unger og akkurat nok penger til taxi tilbake til hotellet! God tur! Her reises da aldri med kun 1 kort... Av dyrekjøpt erfaring... Man får jo alltids sperret kortet m.m., men alt tar tid, og da ser man hvor avhengig man er av det i utlandet! 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Vi var en gjeng damer som var i London på april og vi ordna så og si alt på forhånd - utrolig greit! Da vi kom av flyet på Stanstead sto sjåføren til maxitacien der med navnekort og plukket oss opp. Billettene til kveldens musical var kjøpt og betalt lang tid i forveien og de hadde vi i veska. Hotellrommene sto selvsagt klare og maxitacien tilbake til flyplassen kom som bestillt da vi skulle hjem igjen. Så vi kunne bruke all energi (og de pengene vi hadde) til shopping og kos! ) 0 Siter
isbe Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Skrevet 18. juli 2005 Vi var en gjeng damer som var i London på april og vi ordna så og si alt på forhånd - utrolig greit! Da vi kom av flyet på Stanstead sto sjåføren til maxitacien der med navnekort og plukket oss opp. Billettene til kveldens musical var kjøpt og betalt lang tid i forveien og de hadde vi i veska. Hotellrommene sto selvsagt klare og maxitacien tilbake til flyplassen kom som bestillt da vi skulle hjem igjen. Så vi kunne bruke all energi (og de pengene vi hadde) til shopping og kos! ) Var det dyrt med den maxi taxien? Hvilket teater var dere på? Noen tips til hva gjøre/ikke gjøre? 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Var det dyrt med den maxi taxien? Hvilket teater var dere på? Noen tips til hva gjøre/ikke gjøre? Vi var 6 stykker og da ble det billigere med maxitaxi enn med toget! Men akkurat hva det kostet husker jeg ikke. Dessuten fikk vi sett mer og vi kom rett til hotellet. ) Vi så "Mama Mia!" og det var kjempeartig! Anbefales! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Var det dyrt med den maxi taxien? Hvilket teater var dere på? Noen tips til hva gjøre/ikke gjøre? Nasjonalgalleriet og teater (Agatha Christies "Mousetrap"). Jeg vet ikke hvordan det er for rullestoler der. 0 Siter
org Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Her reises da aldri med kun 1 kort... Av dyrekjøpt erfaring... Man får jo alltids sperret kortet m.m., men alt tar tid, og da ser man hvor avhengig man er av det i utlandet! Avhengig, ja! Uff, helt forferdelig. Alt ordner seg jo naturligvis, men det tar gjerne tid, som du skriver. Den tida har man som regel ikke. 0 Siter
Gemini Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Litt sent ute, men her er en link som kanskje er interessant: http://www.alondonguide.com/london_disabled.htm 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.