Gå til innhold

ser litt dystert på framtiden akkurat nå-


Gjest vioola

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

jeg bare kjenner meg som verdens mest ubrukelige person. Som om det står stemplet i panna "defekt modell" .

Er på attføring men får ikke noe å gjøre. Skole er vist ikke aktuelt. Og aetat greier jo ikke å finne på noe annet til meg. Praksisplasser og sånt har jeg måttet skaffe meg selv. Men de er begge avsluttet nå.

Så får jeg beskjed om at broren min er kommet inn på journalisthøyskolen. Verden er jammen rettferdig. eller ikke sånnt da..har da hatt sjansen jeg og men aldri vært frisk nok til å greie å fullføre en utdanning. Så Med 3 årig utdanning er tydeligvis fremtiden min. Hvordan skal jeg kunne konkurrere på arbeidsmarkedet med såpass lav utdanning. har allmenne fag også.. ikke noen fagutdanning.

dessuten blir jeg psyk av å bare gå hjemme og ikke har noe å gjøre. Samtidig klarer jeg liksom ikke å fungere i arbeidslivet fult ut heller. Så jeg faller igjenom to stoler liksom. ikke er jeg syk nok til å permanent være hjemme. men heller ikke frisk nok ser det ut til at jeg kan jobbe fullt.

noen som har noe tips til hva jeg skal gjøre videre.

pga en fysisk sykdom kan jeg ikke drive med hardt fysisk jobbing. med mye løfting og gåing og bæring og sånt.. en lett kontorjobb er det jeg kunne tenke meg. Må jeg ha utdanning for å få det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør kunne få noen vikariater gjennom Manpower og andre vikarbyråer. Fx resepsjonstjeneste og enklere sekretær-oppgaver. Du har jo litt erfaring fra praksisplassene dine nå. Og så får du litt mer erfaring i vikar-oppdragene, og før eller senere så får du kanskje fast ansettelse i et firma der du har oppdrag.

Jeg har ikke vært på attføring sjøl, men har bare 3-årig vgs. (handel & kontor) som fullført utdanning. Og arbeidserfaring, gjennom div. vikaroppdrag og faste ansettelser. Man kan fint jobbe seg opp innen et firma på den måten, og evt. ta tilleggsutdanning ved siden av senere, når helsen tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi-jente21

Tror ikke du må ha utdannelse for å jobbe på et kontor som kontordame. Jeg vet om flere som har sommerjobb (som er 17-18 år ca) på kontorer og driver med data og sånn. Kanskje det er jobben for deg siden du ikke kan jobbe med andre ting (sånn du beskriver det).

Vet hvordan det er å gå rundt hjemme og gjøre ingenting. Er der selv og har vært der en stund. Det tærer på psykisk, og man blir ikke mindre psyk av det liksom.

Selv skulle jeg liksom ha sommerjobb i 3 uker, men ble 2 dager, så ble jeg innlagt på psyk (en uke), og ellers har jeg ikke orka noe. Men kanskje jeg skal en tur i morgen......få se.

Lykke til videre. Stå på til du finner noe du kanskje kan trives med.

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi-jente21

Tror ikke du må ha utdannelse for å jobbe på et kontor som kontordame. Jeg vet om flere som har sommerjobb (som er 17-18 år ca) på kontorer og driver med data og sånn. Kanskje det er jobben for deg siden du ikke kan jobbe med andre ting (sånn du beskriver det).

Vet hvordan det er å gå rundt hjemme og gjøre ingenting. Er der selv og har vært der en stund. Det tærer på psykisk, og man blir ikke mindre psyk av det liksom.

Selv skulle jeg liksom ha sommerjobb i 3 uker, men ble 2 dager, så ble jeg innlagt på psyk (en uke), og ellers har jeg ikke orka noe. Men kanskje jeg skal en tur i morgen......få se.

Lykke til videre. Stå på til du finner noe du kanskje kan trives med.

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte min "karriere" i et vikarbyrå. Hadde ikke høyere utdannelse enn studiekompetanse (de 6 obligatoriske fagene fra videregående).

Får du først foten innenfor i en større bedrift, er det ofte muligheter for å klatre internt. I private bedrifter kan du også øke lønnen i store jafs av gangen, dersom du er dyktig.

Jeg tjener mer enn mange med lange universitetsutdannelser i en jobb som er fysisk enkel. Men psykisk krever den (for) mye. I hvert fall av meg :-)

Ikke mist motet. Ta kontakt med et vikarbyrå og skaff deg praksis. Det er ofte mer verdsatt enn skoleutdannelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...