See yah Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 hei! Jeg er en jente som har kjøpt meg bærebar pc på komplett.no. Og nå angrer jeg litt.. Denne nettsiden er den grei med å levere det som bli kjøpt gjennom nettet? Eller tar de pengene og stikker? Er det noen som har posetive erfaringer med komplett.no, så gjerne del de med meg:P Takk for svar:D 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Min første datamaskin kjøpte jeg hos komplett.no. Det som var greit med dem den gang var at man ikke betalte noe før man hentet pakken på posten. Bare for noen måneder siden kjøpte jeg en RAM brikke fra komplett.no Den kom bare etter få dager og jeg har ikke hatt noen problemer med brikken. 0 Siter
Gemini Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 komplett.no er en seriøs nettbutikk. Mannen min har kjøpt div. datautstyr der, har igrunnen aldri vært noe tull med de. 0 Siter
asterix Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Dønn seriøst firma. Har kjøpt masse derfra og aldri hatt noen som helst problemer. 0 Siter
Sør Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Helt greit (og vanligvis billig) sted. Etter det jeg husker har du returrett også. Med vennlig hilsen 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Omtrent ALT vi har av datautstyr er fra Komplett. Det har aldri vært noe tøys. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Jo. Det funker. Men de fikk litt problemer med en maskin som sviktet for meg, det var harddisken. Jeg tok av lokket og noterte serienummeret på harddisken. Sendte maskinen til rep hos dem. De sendte den tilbake med regning for porto og 250 kr pluss moms fordi det ikke var noe galt med harddisken. Men hvorfor var det ikke samme serienummer på harddisken da den kom tilbake? 0 Siter
Sør Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Jo. Det funker. Men de fikk litt problemer med en maskin som sviktet for meg, det var harddisken. Jeg tok av lokket og noterte serienummeret på harddisken. Sendte maskinen til rep hos dem. De sendte den tilbake med regning for porto og 250 kr pluss moms fordi det ikke var noe galt med harddisken. Men hvorfor var det ikke samme serienummer på harddisken da den kom tilbake? Sannsynligvis fordi de har en haug med harddisker, og de satt en ny inn før de fant ut at det ikke var noe gale med din. Da var det vel neppe noen grunn til å bytte tilbake. Så enkelt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Jeg har meget gode erfaringer med Komplett ved feil. De ga meg f.eks. tilbake pengene for en mp3-spiller jeg sendte dem i retur 6 måneder etter at jeg kjøpte den (den streika), og det nærmest på dagen. Jeg har også meget gode erfaringer med dem ved brukerstøtte via telefon. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Sannsynligvis fordi de har en haug med harddisker, og de satt en ny inn før de fant ut at det ikke var noe gale med din. Da var det vel neppe noen grunn til å bytte tilbake. Så enkelt. Nope. De har senere sendt den gamle tilbake til fabrikken og fått en ny, satt inn en ny i min. Lurer meg til tro at ikke noe var galt med den gamle for å kunne sende meg en regning for porto og gebyr. Hvis det var feil på den gamle hadde de ikke fått hverken gebyr eller porto. Så enkelt. 0 Siter
Gjest bare lurer litt jeg Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Nope. De har senere sendt den gamle tilbake til fabrikken og fått en ny, satt inn en ny i min. Lurer meg til tro at ikke noe var galt med den gamle for å kunne sende meg en regning for porto og gebyr. Hvis det var feil på den gamle hadde de ikke fått hverken gebyr eller porto. Så enkelt. hvordan vet du at de sendte inn den gamle til fabrikken 0 Siter
Prozak Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Tar pengene og stikker? Har du noengang opplevd en ordentlig butikk som gjør det? Komplett.no er en av de mest kjente webshoppene, og har lite til felles med ali baba på hjørnet som sier at han skal skaffe en schpaa pc til deg hvis du gir ham en tusenlapp. "Tar penga og stikker"? *rister på hodet* "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Nope. De har senere sendt den gamle tilbake til fabrikken og fått en ny, satt inn en ny i min. Lurer meg til tro at ikke noe var galt med den gamle for å kunne sende meg en regning for porto og gebyr. Hvis det var feil på den gamle hadde de ikke fått hverken gebyr eller porto. Så enkelt. Er dette bare i ditt hode, eller har du noen som helst bevis for det? Hvis det kun er i ditt hode, som er det mest sannsynlige, så foreslår jeg at du legger til ord som "jeg tror", "mistenker" etc. når du skriver slikt. "....................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 18. juli 2005 Skrevet 18. juli 2005 Man har for øvrig ALLTID angrerett jfr. køpsloven ved kjøp over nettet. "..................................." 0 Siter
citoyen Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Tar pengene og stikker? Har du noengang opplevd en ordentlig butikk som gjør det? Komplett.no er en av de mest kjente webshoppene, og har lite til felles med ali baba på hjørnet som sier at han skal skaffe en schpaa pc til deg hvis du gir ham en tusenlapp. "Tar penga og stikker"? *rister på hodet* "..................................." Det er ikke alle som er så vant med å handle på nett som du og jeg. Tvilsomme postordrefirmaer er ikke akkurat mangelvare, og det er vel ikke opplagt at akkurat Komplett er seriøs hvis man ikke kjenner noe særlig til nettbutikkene. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 hvordan vet du at de sendte inn den gamle til fabrikken Mer intressant er hvorfor jeg ikke fikk min egen tilbake. Problemet er også at mange andre firmaer har blitt tatt for å skjule egne garantierstatninger for kunder og tatt betalt. Det er ergelig å måtte gjøre garantiarbeid gratis og betale frakt for reparasjoner. Vi får se. 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Det er ikke alle som er så vant med å handle på nett som du og jeg. Tvilsomme postordrefirmaer er ikke akkurat mangelvare, og det er vel ikke opplagt at akkurat Komplett er seriøs hvis man ikke kjenner noe særlig til nettbutikkene. Vel - selv blant postordrefirmaer så er det rimelig sjeldent at de "tar penga og stikker". "......................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Mer intressant er hvorfor jeg ikke fikk min egen tilbake. Problemet er også at mange andre firmaer har blitt tatt for å skjule egne garantierstatninger for kunder og tatt betalt. Det er ergelig å måtte gjøre garantiarbeid gratis og betale frakt for reparasjoner. Vi får se. Link? Info? ".................................." 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Link? Info? ".................................." Hør nå her: Jeg går ut fra at det nå tviles på at noen driver og før opp ugler i mosen. Du sitter og driver et fuckings lite datafirma, slik som ca 7-800 andre i dette landet, penger er det ikke flusst av. Kunden er inkompetent og det er enkelt å kjøre et lite "stunt" som innbringer en tusenlapp eller to. Er det ikke sannsynlig at noen faller for fristelsen? Et annet stunt er når maskinen ikke vil starte. Du vet det er Windows som må reinstalleres, men du bytter harddisk og sier til kunden at den var defekt. Neste gang bytter du harddisk på samme måte på en annen maskin og bruker den du byttet om forrige gang. Som regel vil ikke kunden ha den gamle. Det skal en utsøkt felle til å ta deg, men en dag skjer det. Bilveksteder (useriøse, små) har drevet dette gamet i snart 100 år, spesielt med kvinnelige kunder, EU-kontrollene har økt aktiviteten hos de useriøse. Advokater har skrevet regninger "med gaffel" i mange hundre år. 500 taxisjåfører har undratt skatt av 500 mill og et hundretall sjåfører er tatt for trygdesvindel i samme sak. Trenger du flere indikasjone på at det fins kjeltinger? Hvorfor tror du jeg noterte serienummeret på harddisken? Å gå rundt å tro at alle er ærlige er temmelig naivt. Et "seriøst" bilverksted prøvde bevisst å lure meg og mistet senere sin lisens til å utføre kontroller. Jeg stolte ikke på dem og fikk utført etterkontroll hos en veistasjon som godkjente bilen uten feil. Det sparte jeg 12000 kr på. Kontrolløren sa det var så opplagt fuckings svindel at han hadde ikke sett maken. 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Hør nå her: Jeg går ut fra at det nå tviles på at noen driver og før opp ugler i mosen. Du sitter og driver et fuckings lite datafirma, slik som ca 7-800 andre i dette landet, penger er det ikke flusst av. Kunden er inkompetent og det er enkelt å kjøre et lite "stunt" som innbringer en tusenlapp eller to. Er det ikke sannsynlig at noen faller for fristelsen? Et annet stunt er når maskinen ikke vil starte. Du vet det er Windows som må reinstalleres, men du bytter harddisk og sier til kunden at den var defekt. Neste gang bytter du harddisk på samme måte på en annen maskin og bruker den du byttet om forrige gang. Som regel vil ikke kunden ha den gamle. Det skal en utsøkt felle til å ta deg, men en dag skjer det. Bilveksteder (useriøse, små) har drevet dette gamet i snart 100 år, spesielt med kvinnelige kunder, EU-kontrollene har økt aktiviteten hos de useriøse. Advokater har skrevet regninger "med gaffel" i mange hundre år. 500 taxisjåfører har undratt skatt av 500 mill og et hundretall sjåfører er tatt for trygdesvindel i samme sak. Trenger du flere indikasjone på at det fins kjeltinger? Hvorfor tror du jeg noterte serienummeret på harddisken? Å gå rundt å tro at alle er ærlige er temmelig naivt. Et "seriøst" bilverksted prøvde bevisst å lure meg og mistet senere sin lisens til å utføre kontroller. Jeg stolte ikke på dem og fikk utført etterkontroll hos en veistasjon som godkjente bilen uten feil. Det sparte jeg 12000 kr på. Kontrolløren sa det var så opplagt fuckings svindel at han hadde ikke sett maken. Nå synes jeg du babler om selvfølgeligheter. Jeg spurte deg om du hadde annet enn mistanker - ikke om en utredning for hvordan det selvfølgelig kan hende at det er fusk med i bildet. "........................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.