Gjest Pausefiskebolla Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Nå synes jeg du babler om selvfølgeligheter. Jeg spurte deg om du hadde annet enn mistanker - ikke om en utredning for hvordan det selvfølgelig kan hende at det er fusk med i bildet. "........................................" De skal i hvert fall få en stri jobb med å forklare det faktum at de har byttet harddisken. 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 De skal i hvert fall få en stri jobb med å forklare det faktum at de har byttet harddisken. Det er mulig. Men jeg synes du er litt vel rask med å dra konklusjoner før du tydeligvis har gjort noe med saken. "....................................." 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Det er mulig. Men jeg synes du er litt vel rask med å dra konklusjoner før du tydeligvis har gjort noe med saken. "....................................." Jeg kan i hvert fall konkludere med at harddisken er byttet, og det kan umulig ha noen forklaring jeg vil svelge lett. 0 Siter
Kin1365380231 Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Gratulerer med ny pc! Jeg har kjøpt både PC, 2 skjermer og 2 mp3-spillere hos Komplett. Ikke noe problem. Det var noe feil med den ene mp3-spilleren, så den returnerte jeg. De hadde ikke flere på lager, så jeg fikk en annnen (og bedre!) istedenfor i posten etter et par dager. Lykke til! 0 Siter
Excelsion Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Du må nok gjerne ut med ett lite gebyr hvis du har brukt pc'en. De må jo klargjøre den til nytt salg osv. 0 Siter
fuzzy76 Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Jo. Det funker. Men de fikk litt problemer med en maskin som sviktet for meg, det var harddisken. Jeg tok av lokket og noterte serienummeret på harddisken. Sendte maskinen til rep hos dem. De sendte den tilbake med regning for porto og 250 kr pluss moms fordi det ikke var noe galt med harddisken. Men hvorfor var det ikke samme serienummer på harddisken da den kom tilbake? Det som er litt interessant er jo innholdet på harddisken. Var det en blank harddisk eller var filene dine på den? 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Det som er litt interessant er jo innholdet på harddisken. Var det en blank harddisk eller var filene dine på den? Filene mine var på den, men sikkrhetskopiert komplett. 0 Siter
fuzzy76 Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Filene mine var på den, men sikkrhetskopiert komplett. Hvor ødelagt var harddisken når du sendte den inn da? Det å kopiere filer fra en "død" harddisk koster fra 3000 kroner og oppover. 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Hvor ødelagt var harddisken når du sendte den inn da? Det å kopiere filer fra en "død" harddisk koster fra 3000 kroner og oppover. Testprogremmet fra WD fikk kontakt med disken, og SMART parametere, men kunne ikke lese sporene. Jeg nevnte ikke at jeg hadde testet den fysisk. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Hør nå her: Jeg går ut fra at det nå tviles på at noen driver og før opp ugler i mosen. Du sitter og driver et fuckings lite datafirma, slik som ca 7-800 andre i dette landet, penger er det ikke flusst av. Kunden er inkompetent og det er enkelt å kjøre et lite "stunt" som innbringer en tusenlapp eller to. Er det ikke sannsynlig at noen faller for fristelsen? Et annet stunt er når maskinen ikke vil starte. Du vet det er Windows som må reinstalleres, men du bytter harddisk og sier til kunden at den var defekt. Neste gang bytter du harddisk på samme måte på en annen maskin og bruker den du byttet om forrige gang. Som regel vil ikke kunden ha den gamle. Det skal en utsøkt felle til å ta deg, men en dag skjer det. Bilveksteder (useriøse, små) har drevet dette gamet i snart 100 år, spesielt med kvinnelige kunder, EU-kontrollene har økt aktiviteten hos de useriøse. Advokater har skrevet regninger "med gaffel" i mange hundre år. 500 taxisjåfører har undratt skatt av 500 mill og et hundretall sjåfører er tatt for trygdesvindel i samme sak. Trenger du flere indikasjone på at det fins kjeltinger? Hvorfor tror du jeg noterte serienummeret på harddisken? Å gå rundt å tro at alle er ærlige er temmelig naivt. Et "seriøst" bilverksted prøvde bevisst å lure meg og mistet senere sin lisens til å utføre kontroller. Jeg stolte ikke på dem og fikk utført etterkontroll hos en veistasjon som godkjente bilen uten feil. Det sparte jeg 12000 kr på. Kontrolløren sa det var så opplagt fuckings svindel at han hadde ikke sett maken. Er det Komplett du mener er et "lite datafirma"? Sjekk hva disse omsetter for i året. Jeg husker ingen sum men leste det i en eller annen avisartikkel for en stund siden. Komplett er overhodet ikke et "lite datafirma". 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Er det Komplett du mener er et "lite datafirma"? Sjekk hva disse omsetter for i året. Jeg husker ingen sum men leste det i en eller annen avisartikkel for en stund siden. Komplett er overhodet ikke et "lite datafirma". Nei de er ikke et lite datafirma, men likevel skal jeg betale regningen, og for meg spiller det liten rolle hvor store de er. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 Nei de er ikke et lite datafirma, men likevel skal jeg betale regningen, og for meg spiller det liten rolle hvor store de er. JA - det er rart at de byttet harddisk hvis det ikke var noe galt med den gamle. Er det ikke noe galt med den, er det imidlertid normalt at du må betale for sjekken. Har du spurt komplett om dette? Hvis jeg hadde fått byttet en disk som ikke var defekt, så hadde jeg ikke gitt meg før jeg fikk en forklaring. "..................................." 0 Siter
Gjest Pausefiskebolla Skrevet 20. juli 2005 Skrevet 20. juli 2005 JA - det er rart at de byttet harddisk hvis det ikke var noe galt med den gamle. Er det ikke noe galt med den, er det imidlertid normalt at du må betale for sjekken. Har du spurt komplett om dette? Hvis jeg hadde fått byttet en disk som ikke var defekt, så hadde jeg ikke gitt meg før jeg fikk en forklaring. "..................................." De kan ikke forklare, og det er min maskin, siden alle andre serienummere stemmer, og to små riper inni kassa er der. Ikke så mange kunder som noterer serienummer før de sender, men denne kunden er blitt lurt før, både på mål og vekt og penger. 0 Siter
petter smart Skrevet 21. juli 2005 Skrevet 21. juli 2005 Du må nok gjerne ut med ett lite gebyr hvis du har brukt pc'en. De må jo klargjøre den til nytt salg osv. De har ikke lov å kreve det. De kan kun kreve at varen er i samme stand som da kunden fikk den. At en kunde har installert programmer på en pc bryter ikke med dette. 0 Siter
Prozak Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 De har ikke lov å kreve det. De kan kun kreve at varen er i samme stand som da kunden fikk den. At en kunde har installert programmer på en pc bryter ikke med dette. Vi snakker en "ekstra" returrett elns., eller? Hvis det er den vanlige angreretten som gjelder alle kjøp over postordre og internett, så gjelder ikke det hvis varen er åpnet og tatt i bruk (hvis den er pakket og forseglet). "............................................" 0 Siter
petter smart Skrevet 25. juli 2005 Skrevet 25. juli 2005 Vi snakker en "ekstra" returrett elns., eller? Hvis det er den vanlige angreretten som gjelder alle kjøp over postordre og internett, så gjelder ikke det hvis varen er åpnet og tatt i bruk (hvis den er pakket og forseglet). "............................................" Kravet er at varen skal være i tilnærmet samme stand som da den ble overlevert kunden. Det er lov å pakke ut og ta i bruk varen, så lenge denne ikke forringes eller skades på noen måte. Men et annet poeng er dersom denne PC'en var spesiallaget til henne. Da må hun betale et ""gebyr". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.