Gå til innhold

Som den søkeknoten jeg er..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

..lurer jeg på hvordan man best søker opp folk på nett.

jeg skjønner at man plotter inn navn, hos f.eks google, men hvordan får jeg mere eksakte funn og ikke 500 på fornavn og 500 på etternavn og kanskje tre med begge deler, og de er da gjerne plassert midt i..:-I

Jeg prøver å finne noe greier på broren min (som residerer i USA) som jeg positivt VET er på nett et sted, men finner jeg det : nei!

Er det noen steder/søkemotorer med spesialfelt å finne folk?

Tusen takk,om dere har peil!

:-)

Skrevet

Du skriver navnet i anførselstegn - da finner google bare identiske matcher til det du skrev.

"Laguna Lagunasen" og "Lagunasen, Laguna"

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er heller ingen ekspert - men om du skriver navnet i dobbeltfnutter "fornavn etternavn" så søkes det både begge navn samtidig.

laguna1365380434
Skrevet

Du skriver navnet i anførselstegn - da finner google bare identiske matcher til det du skrev.

"Laguna Lagunasen" og "Lagunasen, Laguna"

Med vennlig hilsen

Ah! Genialt!:-)

Takk, sør, du er en knupp!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er heller ingen ekspert - men om du skriver navnet i dobbeltfnutter "fornavn etternavn" så søkes det både begge navn samtidig.

Tusen takk! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Sett navnet i anførselstegn.

Glimrende, takker! :-)

Skrevet

Å søke opp folk er ofte ikke så lett, for google finner ikke alt, som fx ting i databaser. Med andre ord, google finner fx ikke ting som ligger på telefonkatalogen.no. Men det var jo ikke det du var ute etter...

For å snevre inn søk på google, så kan du sette anførselstegn før første navn og etter det siste. Det forteller google at ordene må stå akkurat i den rekkefølgen for å gi treff.

Men om han ikke har registrert seg med sitt fulle navn, så er det ikke sikkert at du finner han der. Men hva er du ute etter, telefonnummer, mailadresse, nettside, eller all of the above?

For nå kom jeg på at jeg tror du finner folks telefonnummer (om de er "listed", altså står i katalogen) på http://www.whitepages.com/

laguna1365380434
Skrevet

Å søke opp folk er ofte ikke så lett, for google finner ikke alt, som fx ting i databaser. Med andre ord, google finner fx ikke ting som ligger på telefonkatalogen.no. Men det var jo ikke det du var ute etter...

For å snevre inn søk på google, så kan du sette anførselstegn før første navn og etter det siste. Det forteller google at ordene må stå akkurat i den rekkefølgen for å gi treff.

Men om han ikke har registrert seg med sitt fulle navn, så er det ikke sikkert at du finner han der. Men hva er du ute etter, telefonnummer, mailadresse, nettside, eller all of the above?

For nå kom jeg på at jeg tror du finner folks telefonnummer (om de er "listed", altså står i katalogen) på http://www.whitepages.com/

tusen takk, gemini! :-)

Du er en knupp, som alltid!

laguna1365380434
Skrevet

Og forøvrig gjelder det all of the above..

Jeg tror det står noe info på en annen person(evt utesteds) nettside, men jeg finner bare artikler og urelevant på begge..:-I

Finnes det et eget sted for kun hjemmesidesøk?

Skrevet

Og forøvrig gjelder det all of the above..

Jeg tror det står noe info på en annen person(evt utesteds) nettside, men jeg finner bare artikler og urelevant på begge..:-I

Finnes det et eget sted for kun hjemmesidesøk?

Du skulle vel ha funnet den på google om han har en vanlig hjemmeside. Men om mye av innholdet ligger i databaser, så er jeg ikke sikker.

Hilsen det absolutt ikke-allvitende orakel ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Du skulle vel ha funnet den på google om han har en vanlig hjemmeside. Men om mye av innholdet ligger i databaser, så er jeg ikke sikker.

Hilsen det absolutt ikke-allvitende orakel ;-)

Men du er nå ganske nære..;-)

Takk igjen! :-)

Skrevet

Men du er nå ganske nære..;-)

Takk igjen! :-)

*LOL*

Er absolutt ikke allvitende, men har vel brukt "litt" mer tid enn hva som strengt tatt er fornuftig på søking og surfing osv. i årenes løp.

Var det noen som sa get a life? ;-)

Men altså - de løkka- og landet-turene våre må bli no' av snart altså!

laguna1365380434
Skrevet

*LOL*

Er absolutt ikke allvitende, men har vel brukt "litt" mer tid enn hva som strengt tatt er fornuftig på søking og surfing osv. i årenes løp.

Var det noen som sa get a life? ;-)

Men altså - de løkka- og landet-turene våre må bli no' av snart altså!

Det må de! :-)

Det blir hyggelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...