Gå til innhold

Melantonin NHD


meira

Anbefalte innlegg

Hae vært i utlandet og skaffet meg melantonin 3 mg som sovemedisin.Dette virker bra på meg.Kan dette være avhengighetsdannende/toleranseskapende?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kan denne medisinen kjøpes reseptfritt? I så fall i hvilke land?

Kjøpte den i Tyrkia,reseptfritt. Men tror den kan kjøpes i Sverige,Finland,Danmark,UK, Kan noj også fåes på registreringsfritak i Norge fra legen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei meira! Jeg vet ikke om melatonin kan være vanedannende. Tror ikke den er det.

Søsteren min har to sønner med adhd og hun får resept på melatonin fra familiens fastlege for at sønnene skal sovne om kvelden. De er bare 6 og 10 år gamle, så jeg tror ikke melatonin kan være en veldig skummel medisin. Det er vel bare fordi de vil holde litt kontroll på den at den er reseptbelagt..tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei meira! Jeg vet ikke om melatonin kan være vanedannende. Tror ikke den er det.

Søsteren min har to sønner med adhd og hun får resept på melatonin fra familiens fastlege for at sønnene skal sovne om kvelden. De er bare 6 og 10 år gamle, så jeg tror ikke melatonin kan være en veldig skummel medisin. Det er vel bare fordi de vil holde litt kontroll på den at den er reseptbelagt..tror jeg :)

Har vært avhengig av medisiner som du vet før,men dette er jo et søvnhormon, egentlig.Så lenge jeg bruker dosen som det står på kvelden, satser jeg på at det er greit.En lege sa til meg at grunnen til at man bare får den på uregitrert resept i Norge, er at man er i tvil om at det virker. Det gjør den, men for meg tar det tre timer før virkningen kommer.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...