Gå til innhold

Edderkopp igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne gangen sto jeg og skulle lukke verandadøra da nok et digert beist plutselig senket seg ned midt i synsfeltet mitt...! På innsiden av døra!

Som den tøffe kvinnen jeg er spurtet jeg hyperventilerende ut på kjøkkenet for å hente litt tørkepapir og kvele den i - aldri i verdenom jeg tar den i hendene! Da jeg kom tilbake var den borte. Gone. Lost. Far far away.

Jeg gikk forsiktig ut for å hente en bok som lå ute og da jeg snudde meg var den nok en gang på vei ned i døråpningen. Da den stoppet ved et blad på en gummiplante benyttet jeg sjansen - holdt boka under bladet og klasket tørkepapiret oppå.

Den forsvant igjen! Rene Houdini! Men jeg fant den - sammenkrøllet på golvet! Hah! Skviset den litt ekstra i tørkepapiret og skylte den ned i do! *Rå latter*

Men kom nå ikke og si at den vokser seg stooor og skummel nede i kloakken og kommer igjen for å hevne seg? Sammen med kompisen fra støvsugeren? *Grøss*

Skrevet

*pekefinger* man dreper ikke vennene sine, Lillemus!!! Edderkopper er nyttedyr som holder eklere ting unna - og de betyr lykke. Du kan bare ta et glass voer dem - snike under et papir og bære de forsiktig ut. FY FY FY!!!

Skrevet

*pekefinger* man dreper ikke vennene sine, Lillemus!!! Edderkopper er nyttedyr som holder eklere ting unna - og de betyr lykke. Du kan bare ta et glass voer dem - snike under et papir og bære de forsiktig ut. FY FY FY!!!

Så du mener jeg skal gå tre trapper ned med et beist av en edderkopp bare et ark unne hånden min? Aldri!!!

Skrevet

Så du mener jeg skal gå tre trapper ned med et beist av en edderkopp bare et ark unne hånden min? Aldri!!!

Du snur glasset så den ligger ned i glasset og du har arket oppå når du bærer (*himler med øya*)

Skrevet

Bravo Lillemus!

Jeg vet alt om å overvinne frykten for edderkopper hvis jeg er alene med et beist på badet...og ingen å rope på. ...

Jeg har en fluesmekke liggende i hver etasje i huset, som jeg bruker til å slå de fæle beistene med hvis jeg blir truet ;)

Hvis jeg ikke har det, pleier jeg å slenge en stor sko eller en bok etter edderkoppen. Men det er vanskeligere å treffe da, så fluesmekken er bedre.

Skrevet

Bravo Lillemus!

Jeg vet alt om å overvinne frykten for edderkopper hvis jeg er alene med et beist på badet...og ingen å rope på. ...

Jeg har en fluesmekke liggende i hver etasje i huset, som jeg bruker til å slå de fæle beistene med hvis jeg blir truet ;)

Hvis jeg ikke har det, pleier jeg å slenge en stor sko eller en bok etter edderkoppen. Men det er vanskeligere å treffe da, så fluesmekken er bedre.

Må man så må man. Men kjæresten er alt informert om at innendørs så er det å fjerne edderkopper mannfolkarbeid. Uten diskusjon.

Noe må man jo gjøre for å få disse mannfolka til å føle seg store, sterke og beskyttende, sant?

Skrevet

Må man så må man. Men kjæresten er alt informert om at innendørs så er det å fjerne edderkopper mannfolkarbeid. Uten diskusjon.

Noe må man jo gjøre for å få disse mannfolka til å føle seg store, sterke og beskyttende, sant?

Klart det, ;)

Jeg sender alltid mannen på jakt dersom han er hjemme og edderkoppen er så dum å vise seg, jeg *s*

Skrevet

Du har min dypeste medfølelse.

I går kveld tuslet jeg som vanlig på toalettet for å gjøre det uunværlige etter tre liter vann. Akkurat i det jeg skulle til å tisse ser jeg en helvetes møll stå på vasken og kikke morskt på meg, mens den kvesser klørne og hveser stygt. Fort som faen var jeg ute i stua på et blunk, med rumpa langt utenfor buksa. Får kjeft fordi jeg bråker, og i en hysterisk nervøs latterkrampe får jeg sagt at det er et dyr på badet. Tøffingen min tar fluesmekkeren og går, hører han dasker løs der inne. Kommer ut igjen, jeg spør om den er død, og får til svar: "Jada, men er ikke sikker på hvor den landa". (jada, litt for mye klesvask på gulvet) Vel, jeg måtte tisse, så jeg gjør det, og når jeg vasker hendene så ser jeg den på gulvet, ligger på ryggen og spreller rundt. Flyr inn i stua igjen til tøffingen min, og får streng beskjed om at jeg klarer å ordne opp i det selv. Tar fluesmekkeren, får lirka den under den bzzz-ende skumle hårete møllen, hiver den i do og trekker ned. Men vet du hva, etter nedspyling ligger den fortsatt i dass og spreller!!!! Jeg grøsser på ryggen nok en gang, hiver over litt papir, litt vann, enda litt papir, og skyller ned enda en gang. Da forsvant den. Håper virkelig ikke den er personlig fornærma på meg, for da er det vel en grusom hevn ivente. Tror forresten jeg så broren hans her i stad, men den fikk jeg daska bort ganske kjapt.

Skrevet

I går kveld tuslet jeg som vanlig på toalettet for å gjøre det uunværlige etter tre liter vann. Akkurat i det jeg skulle til å tisse ser jeg en helvetes møll stå på vasken og kikke morskt på meg, mens den kvesser klørne og hveser stygt. Fort som faen var jeg ute i stua på et blunk, med rumpa langt utenfor buksa. Får kjeft fordi jeg bråker, og i en hysterisk nervøs latterkrampe får jeg sagt at det er et dyr på badet. Tøffingen min tar fluesmekkeren og går, hører han dasker løs der inne. Kommer ut igjen, jeg spør om den er død, og får til svar: "Jada, men er ikke sikker på hvor den landa". (jada, litt for mye klesvask på gulvet) Vel, jeg måtte tisse, så jeg gjør det, og når jeg vasker hendene så ser jeg den på gulvet, ligger på ryggen og spreller rundt. Flyr inn i stua igjen til tøffingen min, og får streng beskjed om at jeg klarer å ordne opp i det selv. Tar fluesmekkeren, får lirka den under den bzzz-ende skumle hårete møllen, hiver den i do og trekker ned. Men vet du hva, etter nedspyling ligger den fortsatt i dass og spreller!!!! Jeg grøsser på ryggen nok en gang, hiver over litt papir, litt vann, enda litt papir, og skyller ned enda en gang. Da forsvant den. Håper virkelig ikke den er personlig fornærma på meg, for da er det vel en grusom hevn ivente. Tror forresten jeg så broren hans her i stad, men den fikk jeg daska bort ganske kjapt.

De er noen harde nøtter sånne beist.. :-)

Skrevet

*ler så jeg rister*

Skrevet

Hjemme hos oss er det kvinnfolkarbeid å fjerne edderkopper. Jeg tar forsiktig et papir, skyver det under kosedyret, legger et glass oppå, og bærer ut kameraten min.

Jeg dreper ikke dyr. Men ikke kom i nærheten av meg med en huggorm!

Gjest blame
Skrevet

Jeg minns en gang jeg ble sittende LENGE på do hos søstra mi fordi lysta til å rope på svogeren min med buksa på knærne var mindre enn redselen for det krypet som satt og glodde på meg fra dørstokken.. hehe.

For ikke å snakke om det BEISTET jeg fant på veggen når jeg bodde i Oslo.. Og den utspekulerte jævelen tok seg alltid en luftetur når jeg hadde besøk av f.eks broren min som sikkert hadde turt å nærme seg den (og smekke den flat), og kom tilbake igjen omtrent så fort bilen hans forsvant ned bakken..

Ekle dyr!

Skrevet

han har sikkert en storebror:-)

(liker ikke kryp selv jeg)

Skrevet

Drepte du den? Men de er ikke farlige, de er nyttige jo.

Skrevet

Neida - drept er drept.

Men storebrødrene, sønnene og døtrene derimot...

Skrevet

Hm - føler meg litt stolt som ikke fikk noia da jeg var inne i dette badet i ferien:

http://www.eftalouhotel.gr/eftalou-iamatika.jpg

Døren er så lav at alle (ja selv du!) måtte krype for å komme inn der. Og bassenget ca 2,5 x 5 meter elns. Og rommet ikke så mye større... Så litt klaustrofobisk når det dukket opp den ene edderkoppen etter den andre på murveggen der, var vel i alle fall 3 stk. på et tidspunkt.

Og ca 46 grader i vannet, og den nevnte lave døra som eneste vei ut derfra. Og man hadde ingenting med seg inn der som kunne være egnet som edderkoppdrapsvåpen...

Men til vanlig er jeg ganske anti-de-fleste insekter altså!

Og de vanvittig store "kjempevepsene" som av og til dukket opp der i Hellas, de kunne jeg også styre meg for. De var vel i alle fall 3-4 ganger så store som en vanlig veps...

mariaflyfly
Skrevet

Å fy f***! Jeg hadde definitivt gjort meg til kompis med naboen dersom jeg var deg! ;)

Men nå har jeg vannstøvsuger. Det er en fryd å se edderkoppene drukne. *MUAAHAHA*

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg føøøøøler med deg :o

Den aller største edderkoppen jeg har sett noen gang i et hus ....var selvsakt i mitt eget hus *geipen på knea*

Vi hadde fjernet listverk på stua slik at det var en ganske så stor sprekke inn under veggen.

Skulle dra ut en kontakt til et lys og der sitter det mest horrible beist du kan tenke deg...

Xn kom med papir og skulle fjerne den, men den skvatt unna...den klarte nesten ikke presse kroppen sin inn i sprekken en gang. Den hadde stoooor kropp, og tykke hårete bein...

Dette horrible dyret satt over en slik kabeltv boks på veggen og den målte like stor som denne fra bein til bein...vet du Lillemus...

Målebåndet dagen etterpå viste ca 7 - SYV - cm !!!!!!

Er du klar over hvor stort det er ???

Det var på randen til at jeg flyttet ut...den edderkoppfobi jeg har :(

Nå ble det slutt mellom x og meg ikke så lenge etterpå da, så jeg flytta - heldigvis - fra dette huset.

Det var veldig mange edderkopper der, alt fra - ja, andre vil nok kalle det - små, til et skikkelig hakk større, til et enda større hakk til denne "kongen på haugen".

Fyyyyyy flate.

Nå bor jeg heldigvis i edderkoppfritt hus, vel, jeg ser iallefall ikke noen.

Har megamedlidenhet med dere som er pingler i forhold til dette og som må hilse på disse krypa sånn i ny og ne.

Du var flink :)

Skrevet

Jeg føøøøøler med deg :o

Den aller største edderkoppen jeg har sett noen gang i et hus ....var selvsakt i mitt eget hus *geipen på knea*

Vi hadde fjernet listverk på stua slik at det var en ganske så stor sprekke inn under veggen.

Skulle dra ut en kontakt til et lys og der sitter det mest horrible beist du kan tenke deg...

Xn kom med papir og skulle fjerne den, men den skvatt unna...den klarte nesten ikke presse kroppen sin inn i sprekken en gang. Den hadde stoooor kropp, og tykke hårete bein...

Dette horrible dyret satt over en slik kabeltv boks på veggen og den målte like stor som denne fra bein til bein...vet du Lillemus...

Målebåndet dagen etterpå viste ca 7 - SYV - cm !!!!!!

Er du klar over hvor stort det er ???

Det var på randen til at jeg flyttet ut...den edderkoppfobi jeg har :(

Nå ble det slutt mellom x og meg ikke så lenge etterpå da, så jeg flytta - heldigvis - fra dette huset.

Det var veldig mange edderkopper der, alt fra - ja, andre vil nok kalle det - små, til et skikkelig hakk større, til et enda større hakk til denne "kongen på haugen".

Fyyyyyy flate.

Nå bor jeg heldigvis i edderkoppfritt hus, vel, jeg ser iallefall ikke noen.

Har megamedlidenhet med dere som er pingler i forhold til dette og som må hilse på disse krypa sånn i ny og ne.

Du var flink :)

Får frysninger og gåsehud og hjerteklapp... Stakkar deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...