Gå til innhold

Bytte av fastlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved bytting av fastlege, får en svar i posten på hvilken lege en har blitt tildelt?(mått skrive opp tre navn) Noen som vet hvor lang tid det tar?

Skrevet

Ja, man får brev i posten. Tror de oppdaterer listene en gang i mnd bare. Så det kan jo ta noen uker før du får svar.

Skrevet

Ja, man får brev i posten. Tror de oppdaterer listene en gang i mnd bare. Så det kan jo ta noen uker før du får svar.

Ok. Thank u=)

Skrevet

Det kommer an på om den legen du vil ha har ledig kapasitet. Hos meg tok det 2-3 uker i fjor sommer. Men da hadde jeg ringt og ringt og ringt fastlegekontoret ørten ganger på forhånd ettersom de ikke opererer med ventelister! Den snille damen der satte meg til slutt opp på venting alikevel ettersom det var bare en pasients avgang som måtte til før jeg fikk innpass. :o)

Skrevet

Det kommer an på om den legen du vil ha har ledig kapasitet. Hos meg tok det 2-3 uker i fjor sommer. Men da hadde jeg ringt og ringt og ringt fastlegekontoret ørten ganger på forhånd ettersom de ikke opererer med ventelister! Den snille damen der satte meg til slutt opp på venting alikevel ettersom det var bare en pasients avgang som måtte til før jeg fikk innpass. :o)

Det er bra det finnes noen slike snille "uregelbundne" mnskr. fortsatt:) Viktig å få en lege en kan kommunisere godt med og ha tillit til.

Jeg fikk forresten brev ifra fastlegekontoret i dag med beskjed om at jeg kan ikke få fastlege, fordi jeg er bosatt i utlandet for tiden. Burde jo tenkt så langt. Dumme meg :o/ Jeg får bare unngå å bli syk de 4 mnd jeg befinner meg i Norge hvert år da.

Skrevet

Fikk svar i dag allerede. Men ingen fastlege på meg, for jeg er registrert med adr. i utlandet.Burde jo tenkt på det :-/ *klaske seg i hodet* Får holde meg frisk når jeg er hjemme da. Ehh..

Skrevet

Fikk svar i dag allerede. Men ingen fastlege på meg, for jeg er registrert med adr. i utlandet.Burde jo tenkt på det :-/ *klaske seg i hodet* Får holde meg frisk når jeg er hjemme da. Ehh..

Hvis du skal være hjemme i Norge i en periode, så er det vel bare å melde adresseendring, og så evt. flytte ut igjen når det blir aktuelt? Eller?

Skrevet

Det er bra det finnes noen slike snille "uregelbundne" mnskr. fortsatt:) Viktig å få en lege en kan kommunisere godt med og ha tillit til.

Jeg fikk forresten brev ifra fastlegekontoret i dag med beskjed om at jeg kan ikke få fastlege, fordi jeg er bosatt i utlandet for tiden. Burde jo tenkt så langt. Dumme meg :o/ Jeg får bare unngå å bli syk de 4 mnd jeg befinner meg i Norge hvert år da.

Legene har plikt til å ta imot deg uansett om det er fastlegen din eller ikke. :o)

Skrevet

Hvis du skal være hjemme i Norge i en periode, så er det vel bare å melde adresseendring, og så evt. flytte ut igjen når det blir aktuelt? Eller?

Takk for tipset, men det blir litt for mye stress. Har vært hjemme en stund, men har bare 1,5 mnd igjen.

Skrevet

Legene har plikt til å ta imot deg uansett om det er fastlegen din eller ikke. :o)

Jo, hvis jeg blir dødssyk, så kommer jeg vel til:) Men å få vanlig legetime er vel ikke så enkelt..? Det er likevel bare til pass for meg når jeg utsatt det så lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...