Ollu Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Heisann, jeg er en gutt på 23 år som tror jeg har fått en hemoroide. Jeg merket det først for ca et år siden da jeg vasket meg bak. Det var en liten klump på størrelse med en stor ert ved siden av endetarmsåpningen. Den var ikke spesielt hard. Det eneste jeg gjorde da va å presse den tilbake og den forsvant av seg selv. De siste gangene jeg har vært ute på byen i løpet av de siste to månedene har jeg hatt litt vondt der bak dagen derpå, og den siste gangen oppdaget jeg en liten klump på samme måte som i fjor. Alkohol utvider blodkar mener jeg å ha hørt. Kan da et forholdsvis stort alkoholkonsum framprovosere en hemoroide? Den dukket opp på samme måte som i fjor og er også blitt presset tilbake, men det virker som om den ikke vil forsvinne så lett denne gangen. Jeg bruker alcos anal som anvist på pakken. Jeg er ikke plaget med verken blod, slim eller smerter, men kjenner at det er noe i endetarmen hele tiden. Med fingrene kjenner jeg at det er mye vev til overs som blokkerer mellom ytre og indre endetarmsåpning, likevel ikke så mye at jeg har avføringsproblemer. Når jeg ligger (på magen) eller sitter kjenner jeg en slags kribling på det aktuelle stedet uten at det gjør noe vondt. Høres dette ut som en hemoroide? Jeg pleide å presse veldig mye på når jeg var på do før, men sluttet med det etter jeg oppdaget den første klumpen for ca et år siden. Skal det forresten lukte noe av en nyvasket rumpe? Jeg er i min andre uke med alcos anal-kuren, men merker ingen store forbedringer. Om problemet ikke forsvinner etter to nye uker drar jeg til legen. Noen andre reseptfrie legemidler som det er gode erfaringer med? Andre gode råd? Jeg har lest at en hemoroide aldri forsvinner helt og kanskje må opereres bort, enten med strikk eller ved at noe skjæres bort. Må dette skje på sykehus eller kan det gjøres på legekontoret? Hvis det ikke er hemoroide, hva kan det da være? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/191234-hemoroide/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.