Gjest hunde mann Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Min sier klart ifra, og har størrelse og kraft nok til å holde igjen de fleste. Vi hadde en håndverker på besøk en gang. Mannen min holdt på å jobbe ute i garasjen, og hunden sto bundet ute. Den fulgte nøye med når mannen gikk inn, men bjeffet ikke, idet mannen min og håndtverkeren hadde snakket sammen først. Dermed så hunden at dette var "godkjent". Men når håndtverkeren kom UT av huset, og bar på en gjenstand (noe som han skulle bytte ut), DA satte hunden igang med å varsle... Hadde den ikke stått bundet (eller holdt) da, så hadde den nok ikke latt mannen få bevege seg langt fra huset med en av våre ting altså! hehe Den ga seg imidlertid etter hvert, når mannen min fikk roet hunden og gjort oppmerksom på at dette faktisk også var greit... :-) Uf, må være slitsomt å ha en såpass stor uoppdragen hund? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Det koster sikkert en hel del,ja. Uten at jeg vet nøyaktig størrelsesorden. Dyr vin. Mellom 900 og 1000 kroner kostet det oss (Falken) da en håndverker (som vi hadde bestilt til å gjøre noe mens vi var borte) glemte alarmen, ble forskrekket da han hørte det ulte og låste døra igjen og gikk (!!!). Han burde jo ha ventet, i alle fall. Så Falken rykket ut og søkte gjennom huset, fant ikke noe mistenkelig, og rapporterte skriftlig til oss da vi kom hjem. Nå var håndverkeren en ung mann et stykke ut i familien og vi har ingen grunn til å tro at han lurte oss, men dum, det var han! Og dyrt ble det. Kom ikke noen og sjekket hos dere, da? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Mellom 900 og 1000 kroner kostet det oss (Falken) da en håndverker (som vi hadde bestilt til å gjøre noe mens vi var borte) glemte alarmen, ble forskrekket da han hørte det ulte og låste døra igjen og gikk (!!!). Han burde jo ha ventet, i alle fall. Så Falken rykket ut og søkte gjennom huset, fant ikke noe mistenkelig, og rapporterte skriftlig til oss da vi kom hjem. Nå var håndverkeren en ung mann et stykke ut i familien og vi har ingen grunn til å tro at han lurte oss, men dum, det var han! Og dyrt ble det. Kom ikke noen og sjekket hos dere, da? Har ikke alarm, jeg... 0 Siter
petter smart Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Hvem sa at de visste at de kom til å være så fulle når de kom hjem at de ikke ville rekke å skru av alarmen i rett tid? Du må kjede deg fælt i dag? :-) For en idiotisk ting å henge seg opp i. Det blir spurt om et ganske enkelt spørsmål her. Kjeder meg noe jævlig. Er feriestemning på jobb, og noen må jeg ta ut frustrasjonen på :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Har ikke alarm, jeg... Alarmer er for pyser :-) "..............................." 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Alarmer er for pyser :-) "..............................." Jepp En edderkopp-alarm, derimot, den kunne fristet meg... 0 Siter
Gjest blame Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Uf, må være slitsomt å ha en såpass stor uoppdragen hund? Det trenger ikke å ha noe med oppdragelse å gjøre, det er faktisk en rase - jeg husker ikke hvilken - som har dette i gemyttet sitt; det er "greit" at folk kommer inn, det blir verre når de skal ut igjen (med noe). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.