Gå til innhold

Farlig insektsbitt??

Anbefalte innlegg

Gjest vet du noe om dette
Skrevet

Jeg er sikkert bare hysterisk, men jeg spør likevel:

I går ble barnet mitt (2,5 år) bitt av et insekt. Jeg fikk ikke sett selve insektet, men bittet var liksom to små bitt rett ved siden av hverandre.

I dag har hun feber (39,5). Kan det ha noen sammenheng??

Skrevet

Kanskje...Jeg ble iallefall skikkelig dårlig av et kleggstikk for mange år siden, men det kan jo være tilfeldig med feber og insektsbitt.Har barnet hovna opp?

Skrevet

Du sier du ikke "så" insektet, var du i nærheten av henne når hun ble stukket?

Hvordan bor dere, landlig eller i byen?

Gjest Se opp for hoggormbitt!
Skrevet

Jeg håper du har forsikret deg om at dette ikke har noe med hoggorm å gjøre? du sier du ikke har sett "insektet"...

Da ville kansje reaksjonen kommet raskere, men jeg husker at dyrlegen advarte oss om at hoggormbitt ville se ut som to små bitt inntil hverandre(ganske tett), og at dyret ville bli sykt en god stund etterpå(gradvis forgiftet).

Jeg synes uansett at du bør kontakte legen og forhøre deg!

Skrevet

Jeg håper du har forsikret deg om at dette ikke har noe med hoggorm å gjøre? du sier du ikke har sett "insektet"...

Da ville kansje reaksjonen kommet raskere, men jeg husker at dyrlegen advarte oss om at hoggormbitt ville se ut som to små bitt inntil hverandre(ganske tett), og at dyret ville bli sykt en god stund etterpå(gradvis forgiftet).

Jeg synes uansett at du bør kontakte legen og forhøre deg!

Vi var rett i nærheten, i en liten hage, to meter fra ungene, så vi ville nok helt sikkert sett om det var en hoggorm.

Gjest bareb
Skrevet

Vi var rett i nærheten, i en liten hage, to meter fra ungene, så vi ville nok helt sikkert sett om det var en hoggorm.

Virus kan faktisk smitte via forskjellige insektbitt leser jeg ved søking på nettet, ikke bare via flått.

Om hun er syk enda er det vel bare å kontakte lege i morra for å få tatt en blodprøve for å sjekke ut ting for sikkerhets skyld.

Skrevet

Virus kan faktisk smitte via forskjellige insektbitt leser jeg ved søking på nettet, ikke bare via flått.

Om hun er syk enda er det vel bare å kontakte lege i morra for å få tatt en blodprøve for å sjekke ut ting for sikkerhets skyld.

Men er det noe insekt som biter på den måten da? Og så tok det jo omtrent 24 timer før reaksjonen kom?

Vi var hos legevakten i natt, og de fant ikke noe alvorlig, så vi ble sendt hjem igjen. Men det med dobbelt insektsbitt hadde ikke den legen hørt om, så det sjekket han ikke noe på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...