Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det studiet lagt opp?

Er SÅ i tvil om jeg får til å takke ja, siden det er et stykke å kjøre til studiestedet...

Hvordan er et deltidsstudie lagt opp?

hare1365380455
Skrevet

Har de ingen informasjon på nettet?

Skrevet

Ofte er det lagt opp med hjemmestudie mye av tida og så er det et visst antall seminar i løpet av semesteret der det er noen dager sammenhengende

Gjest modific
Skrevet

Vet ikke hvordan det er lagt opp, men deltidsstud. i sykepleie er vel på 4 år. Den ordinære utdannelsen er jo på tre år, og travel nok...

Skrevet

Har de ingen informasjon på nettet?

Det står bare generell info om sykepleie, det jeg kan finne.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er lagt opp, men deltidsstud. i sykepleie er vel på 4 år. Den ordinære utdannelsen er jo på tre år, og travel nok...

Ja, fant ut det jeg og. Det står feil på sidene til Samordna Opptak...

Er fireårig ja.

Skrevet

Det er 4 år og man må jobbe minst 50%

Praksis, mener du, eller bare vanlig jobbing?

Jeg kan få så mange vakter jeg bare vil i hjemmesykepleien, så sånn sett er det ikke noe problem.

Men to års praksis?

Skrevet

Praksis, mener du, eller bare vanlig jobbing?

Jeg kan få så mange vakter jeg bare vil i hjemmesykepleien, så sånn sett er det ikke noe problem.

Men to års praksis?

Jeg snakket med ei i fjor som tok det deltid og hun måtte jobbe 50% og sa det var dødsslitsomt og bedre å gå vanlig 3-årig. Vi diskuterte det litt fordi dattera mi er ferdig med første året nå og hun er sliten. Mye lesing, mye jobbing og 40% stilling ved siden av. Men hun går på full tid da.

Kin1365380231
Skrevet

Kjenner ei som går på sykepleie 4 år deltid på Ås. Hun er kjempefornøyd. De har hatt undervisning 3 dager i uka, mye egenlesing og i praksisperiodene har de hatt lengre uker (4 dager tror jeg).

Hun har gjort dette i regi av a-etat. Det kan sikkert la seg kombinere med vakter.

Lykke til!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Det kan være lagt opp forskjellig fra skole til skole, noen har undervisning en, to, dager i uka, mens andre har undervisningen i bolker. Ved mange deltidsstudier er det et krav at man skal ha en viss % stilling vedsiden av.

Men den skolen du har kommet inn på har iallefall bedre rykte enn den i byen:)

Skrevet

Det kan være lagt opp forskjellig fra skole til skole, noen har undervisning en, to, dager i uka, mens andre har undervisningen i bolker. Ved mange deltidsstudier er det et krav at man skal ha en viss % stilling vedsiden av.

Men den skolen du har kommet inn på har iallefall bedre rykte enn den i byen:)

Ja, det har jeg og hoert. En av mine beste venner er ferdig med foerste aaret paa HiST naa, og trives godt. Hun har vaert veldig heldig ogsaa, baade med praksis og Pbl-grupper. En annen kollega av meg er ferdig med andre aaret, og trives ogsaa veldig bra.

Men - tror jeg blir noedt aa hive meg paa naa altsaa, selv om det er et stykke aa kjoere.

Pappa er allerede paa utkikk etter ny bil til meg, for min gaar ikke saa mange flere langturer foer den tar natta. Hehe... blir moro!

Jobbing er ikke noe problem i det hele tatt. Kunne jobbet fullt om jeg ville, og har ogsaa faatt tilbud om en fast stillingsandel i hjemmesykepleien der jeg jobber. Innen helsevesenet er det langt fra problemer med aa faa saa mye jobbing man bare vil...

:o)

Skrevet

Jeg snakket med ei i fjor som tok det deltid og hun måtte jobbe 50% og sa det var dødsslitsomt og bedre å gå vanlig 3-årig. Vi diskuterte det litt fordi dattera mi er ferdig med første året nå og hun er sliten. Mye lesing, mye jobbing og 40% stilling ved siden av. Men hun går på full tid da.

Naa er jeg vant med at det gaar unna rundt meg. Studerte fulltid sist aar og, i tillegg til at det var mye som skulle foelges opp hos ungene. Slitsomt var det, men givende.

Aa komme paa jobb er jo bare et deilig avbrekk fra hverdagens stress... ;)

Dessuten, om jeg faar jobbe nattevakter, er det ikke noe problem i det hele tatt. Da er det stoerste slitet aa holde seg vaaken mellom klokka fire og fem paa natta ;) Trenger ikke saa mange vakter foer det utgjoer 50% heller :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...