Gå til innhold

Endelig en straff som passer Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk
Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/19/437861.html

Sitat:

"Floridakvinnen risikerer opptil 15 års fengsel for overgrepene."

Selv en USA-hater som Sør må vel bare gi seg over å juble når han leser dette, for der borte vet de å bruke straffeloven fullt ut.

---------------------

Noe helt annet er at hvis det var jeg som hadde fått pult noe så deilig når jeg var på det mest steinkåte i den alderen ville jeg antagelig hatt ett salig smil om munnen den dag i dag *LOL*

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

14

• ShitDiddelyDo

11

• Sør

6

• flisa

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, må si meg enig med deg der. Hadde jeg fått pult noe sånt som 14-åring hadde jeg løpt rundt med et fårete smil om kjeften ennå. :)

Skrevet

Men hva var egentlig poenget her? Er straffen for hard, eller for mild? Det er jo ikke akkurat noe voldtekts-tilfelle, selv om det i følge loven om lavalder er et overgrep.

"...................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men hva var egentlig poenget her? Er straffen for hard, eller for mild? Det er jo ikke akkurat noe voldtekts-tilfelle, selv om det i følge loven om lavalder er et overgrep.

Synes dommen høres vannvittig tøff ut.

Jeg aner jo ikke noe om denne saken utover det jeg leser i linken over, men fyren har sikkert hatt det rått med denne dama, de i overkant puritanske foreldre hans har funnet ut hva som har foregått, og har så gått løs på kvinnfolket.

15 år for det her høres sykt ut.

Skrevet

Synes dommen høres vannvittig tøff ut.

Jeg aner jo ikke noe om denne saken utover det jeg leser i linken over, men fyren har sikkert hatt det rått med denne dama, de i overkant puritanske foreldre hans har funnet ut hva som har foregått, og har så gått løs på kvinnfolket.

15 år for det her høres sykt ut.

Enig i det.

"............................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig i det.

"............................."

Hehe, men jeg finner det uansett litt spesielt at de forsøker å unngå fengselsstraff fordi dama er pen.

Jeg lurer litt på hvordan man skal bedømme noe sånt, og om det samme kanskje burde gjelde mannfolk. En skikkelig babe av en voldsmann slipper straff fordi han jobber som modell når han ikke skyter på folk. :)

Skrevet

Hehe, må si meg enig med deg der. Hadde jeg fått pult noe sånt som 14-åring hadde jeg løpt rundt med et fårete smil om kjeften ennå. :)

..eh... Jeg trodde du løp rundt slik????

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hehe, men jeg finner det uansett litt spesielt at de forsøker å unngå fengselsstraff fordi dama er pen.

Jeg lurer litt på hvordan man skal bedømme noe sånt, og om det samme kanskje burde gjelde mannfolk. En skikkelig babe av en voldsmann slipper straff fordi han jobber som modell når han ikke skyter på folk. :)

Heh-heh...ja, for å svare på Kahns gnål om "USA-hat": only in America :-)

Skrevet

Rart det der - - om det hadde vært en knakende kjekk mannlig lærer så hadde saken vært helt anderledes å tenke på....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nja, det kan sikkert diskuteres. Men det finnes i hvert fall ikke mange normale 14 år gamle hormonbomber som ikke hadde fått noe ut av å bli forført av en 24 år gammel sexbombe. :)

Men dama er nok ikke så lur. Ikke bare burde hun vite at det hun gjorde var ulovlig, men hun burde i hvert fall forstått at det heller ikke finnes mange 14 år gamle gutter som ville holdt en slik erfaring for seg selv. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Heh-heh...ja, for å svare på Kahns gnål om "USA-hat": only in America :-)

Hehe, ja. De har mye rart for seg der nede. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

..eh... Jeg trodde du løp rundt slik????

;-)

Med vennlig hilsen

Nja, det kan sikkert diskuteres. Men det finnes i hvert fall ikke mange normale 14 år gamle hormonbomber som ikke hadde fått noe ut av å bli forført av en 24 år gammel sexbombe. :)

Men dama er nok ikke så lur. Ikke bare burde hun vite at det hun gjorde var ulovlig, men hun burde i hvert fall forstått at det heller ikke finnes mange 14 år gamle gutter som ville holdt en slik erfaring for seg selv. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Rart det der - - om det hadde vært en knakende kjekk mannlig lærer så hadde saken vært helt anderledes å tenke på....

Hehe, jeg vet.

Vi innbiller oss kanskje at 14 år gamle jenter er mindre i stand til å ta vare på seg selv enn 14 år gamle gutter.

Det eneste jeg vet er at jeg har vært en 14 år gammel gutt med voldsomme mengder hormoner selv, og at langt mindre snæksi lærerinner enn det der har vært gjenstand for tvilsomme fantasier. :)

Gjest Morsk
Skrevet

Loven, hverken i USA eller i Norge tar noe hensyn til om offeret opplever det som har skjedd som et overgrep. Det er samfunnet som bestemmer det.

Et annet eksempel er jo dette hvor offeret fikk barn og giftet seg med overgriperen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=266763

Skrevet

Loven, hverken i USA eller i Norge tar noe hensyn til om offeret opplever det som har skjedd som et overgrep. Det er samfunnet som bestemmer det.

Et annet eksempel er jo dette hvor offeret fikk barn og giftet seg med overgriperen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=266763

Men så svar på spørsmålet mitt da, din gjøk! :-)

Er det en idiotisk straff, og i såfall - for slapp eller for streng?

"..................................."

Skrevet

Hehe, jeg vet.

Vi innbiller oss kanskje at 14 år gamle jenter er mindre i stand til å ta vare på seg selv enn 14 år gamle gutter.

Det eneste jeg vet er at jeg har vært en 14 år gammel gutt med voldsomme mengder hormoner selv, og at langt mindre snæksi lærerinner enn det der har vært gjenstand for tvilsomme fantasier. :)

"Vi innbiller oss kanskje at 14 år gamle jenter er mindre i stand til å ta vare på seg selv enn 14 år gamle gutter."

Jeg er ikke helt sikker på om det er feil på alle måter. For å si det sånn: Hadde jeg hatt en 14-årig datter, så hadde jeg bekymret meg mye mer enn med en sønn på samme alder - når det gjelder akkurat dette.

"....................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Vi innbiller oss kanskje at 14 år gamle jenter er mindre i stand til å ta vare på seg selv enn 14 år gamle gutter."

Jeg er ikke helt sikker på om det er feil på alle måter. For å si det sånn: Hadde jeg hatt en 14-årig datter, så hadde jeg bekymret meg mye mer enn med en sønn på samme alder - når det gjelder akkurat dette.

"....................................."

Du har nok rett. Det må være ganske grusomt for en far som engang selv var en homonbombe av dimensjoner, altså snakker vi om alle menn, når hans datter kommer hjem med en kjæreste for første gang.

Spørs om ikke den fyren fort kunne blitt gjenstand for et seriøst avhør etterfulgt av velmenende drapstrusler. :)

Skrevet

Du har nok rett. Det må være ganske grusomt for en far som engang selv var en homonbombe av dimensjoner, altså snakker vi om alle menn, når hans datter kommer hjem med en kjæreste for første gang.

Spørs om ikke den fyren fort kunne blitt gjenstand for et seriøst avhør etterfulgt av velmenende drapstrusler. :)

Kan bare tenke hvordan jeg hadde vært som far i den situasjonen ja, vel vitende om hvordan jeg selv var på den alderen. Ikke det at jeg var slem, men likevel :-)

Skrevet

Kan bare tenke hvordan jeg hadde vært som far i den situasjonen ja, vel vitende om hvordan jeg selv var på den alderen. Ikke det at jeg var slem, men likevel :-)

Min eks og flere andre menn jeg kjenner som har små døtre sier (og jeg tviler ikke på at de delvis mener det!) at når jenta kommer i tenårene så skal han ligge i buskene med hagla klar når guttene dukker opp... ;o)

Og det sier litt - min eks er skikkelig pasifist.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg var snill jeg også, men tankene mine var ikke snille. I hvert fall ville ikke far til en potensiell jente omtalt tankene mine som "snille". :)

Handlingene mine var dog ytters snille, men det var ikke min skyld. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...