Gå til innhold

Endelig en straff som passer Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk
Skrevet

Men så svar på spørsmålet mitt da, din gjøk! :-)

Er det en idiotisk straff, og i såfall - for slapp eller for streng?

"..................................."

Oi, sorry! glemte det totalt irrelevante spørsmålet ditt.

Nå har hun ikke blitt dømt ennå, men hvis det skulle bli 15 år er det jo hinsides all fornuft og helt fjernt fra hva vi opererer med i Norge og Europa for øvrig.

Men så pleier vi da heller aldri å sammenligne oss med USA og de staffer som folk der utsettes gjennom avlivning gjennom gass, elekristitet osv.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

14

• ShitDiddelyDo

11

• Sør

6

• flisa

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er det bare jeg som har store problemer med å skjønne hva et kvinnfolk på 24 år ser i en 14-åring guttunge???

Alle de jeg ser rundt med til daglig er bare slamper i verste slyngelalderen - ikke en eneste av dem tenner noe annet enn i beste fall et lett morsinstinkt i meg - i verste fall får jeg lyst til å denge litt vett inn i skolten på dem!

Men å knulle dem??? Aldri i livet!

Skrevet

Oi, sorry! glemte det totalt irrelevante spørsmålet ditt.

Nå har hun ikke blitt dømt ennå, men hvis det skulle bli 15 år er det jo hinsides all fornuft og helt fjernt fra hva vi opererer med i Norge og Europa for øvrig.

Men så pleier vi da heller aldri å sammenligne oss med USA og de staffer som folk der utsettes gjennom avlivning gjennom gass, elekristitet osv.

"Oi, sorry! glemte det totalt irrelevante spørsmålet ditt."

Irrelevant? Hvordan var det det? Det var du som startet med å skrive om den.

Skrevet

Hehe, jeg vet.

Vi innbiller oss kanskje at 14 år gamle jenter er mindre i stand til å ta vare på seg selv enn 14 år gamle gutter.

Det eneste jeg vet er at jeg har vært en 14 år gammel gutt med voldsomme mengder hormoner selv, og at langt mindre snæksi lærerinner enn det der har vært gjenstand for tvilsomme fantasier. :)

Og jeg var forelska i lærern - DØNN forelska :)

Skrevet

Min eks og flere andre menn jeg kjenner som har små døtre sier (og jeg tviler ikke på at de delvis mener det!) at når jenta kommer i tenårene så skal han ligge i buskene med hagla klar når guttene dukker opp... ;o)

Og det sier litt - min eks er skikkelig pasifist.

Det har jeg også sagt, ja - og jeg er også personlig pasifist :-)

"....................................."

Skrevet

Jeg var snill jeg også, men tankene mine var ikke snille. I hvert fall ville ikke far til en potensiell jente omtalt tankene mine som "snille". :)

Handlingene mine var dog ytters snille, men det var ikke min skyld. :)

Var nok sånn, jeg også. Det er få grenser for hva vi ville gjort om vi fikk muligheten :-)

Gjest Morsk
Skrevet

"Oi, sorry! glemte det totalt irrelevante spørsmålet ditt."

Irrelevant? Hvordan var det det? Det var du som startet med å skrive om den.

Det lå vel ganske implesit allerede i overskriften at JEG syns en slik straff er for høy, eller hva?

Sorry at jeg nok engang overvurderte din IQ..oups!..jeg mente sosiale intelligens:-)

Gjest Morsk
Skrevet

Er det bare jeg som har store problemer med å skjønne hva et kvinnfolk på 24 år ser i en 14-åring guttunge???

Alle de jeg ser rundt med til daglig er bare slamper i verste slyngelalderen - ikke en eneste av dem tenner noe annet enn i beste fall et lett morsinstinkt i meg - i verste fall får jeg lyst til å denge litt vett inn i skolten på dem!

Men å knulle dem??? Aldri i livet!

Nei, det er vanskelig å forstå.

Vi må nok si det heldigvis er sjeldne saker dette her.

Skrevet

Det lå vel ganske implesit allerede i overskriften at JEG syns en slik straff er for høy, eller hva?

Sorry at jeg nok engang overvurderte din IQ..oups!..jeg mente sosiale intelligens:-)

Ah - IQ-en min vet du - hva er din? :-)

".................................."

Gjest Morsk
Skrevet

Ah - IQ-en min vet du - hva er din? :-)

".................................."

Min IQ? husker ikke, men den er sikkert høy:-)

I dette tilfelle trengs det jo en blanding av IQ og sosial intelligens. IQ for å kunne kombinere faktorer, og sosial intelligens for å få med seg hva som skjer rundt seg.

Forklaring: Sør skriver stadig vekk om at straffene for seksualforbrytelser er for lave her i landet. Samtidig vet du at jeg aldri er enig med Sør i noe som helst, eller ville skrive en overskrift som gir ham kreditt.

Ergo: Dersom jeg skulle syns at straffen var for lav, eller passe, ville det måtte bety ett brudd på det du BURDE ha lært (etter så lang fartsid her) om forholdet mellom folk på DOL.

Konklusjon: Du strøk!

Skrevet

I dette tilfelle trengs det jo en blanding av IQ og sosial intelligens. IQ for å kunne kombinere faktorer, og sosial intelligens for å få med seg hva som skjer rundt seg.

Forklaring: Sør skriver stadig vekk om at straffene for seksualforbrytelser er for lave her i landet. Samtidig vet du at jeg aldri er enig med Sør i noe som helst, eller ville skrive en overskrift som gir ham kreditt.

Ergo: Dersom jeg skulle syns at straffen var for lav, eller passe, ville det måtte bety ett brudd på det du BURDE ha lært (etter så lang fartsid her) om forholdet mellom folk på DOL.

På ingen måte. Ut fra mye av det andre du skriver, så kunne man gjerne trodd at du var for strenger straffer, dødsstraff etc. Jeg har på langt nær fulgt med i alt du har skrevet her inne.

Og det var da fryktelig så opptatt du var av at du ikke har noe å lære, og at jeg har det? Den som har mest å lære, er stort sett den som tror han har minst å lære.

"................................"

Skrevet

På ingen måte. Ut fra mye av det andre du skriver, så kunne man gjerne trodd at du var for strenger straffer, dødsstraff etc. Jeg har på langt nær fulgt med i alt du har skrevet her inne.

Og det var da fryktelig så opptatt du var av at du ikke har noe å lære, og at jeg har det? Den som har mest å lære, er stort sett den som tror han har minst å lære.

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg har ikke tatt til orde for strengere straffer for noe som helst. Har skrevet mange innlegg mot dødstraff, ønsker å gjøre bruk av narkotika straffefritt etc.

Makan til bås-putter har jeg aldri møtt! Selv Sør greier å holde seg mer edruelig og klar i toppen enn deg når det gjelder folk han diskuterer med her.

Gjest Zyns jeg
Skrevet

En så voksen dame burde vite å holde seg unna unger på 14 år. Ikke bare er det straffbart, men det er sykt også.

Jeg synes det er greit at lovene er like uansett kjønn. Ingen straffer kan bli strenge nok for pedofili,og det er viktig med klare grenser.

Det ville blitt feil og villedende å gi mildere straff fordi overgriperen var en (pen)dame som forgrep seg på en 14 år gammel gutt.

Ingen skal forgripe seg på barn, det er og skal være straffbart!

Tenk om dette var en 24 år gammel mannlig lærer som forgrep seg på en 14 år gamle jente? da ville ingen straff være streng nok. Men det bør slås like hardt ned på pedofili selv om det gjelder en gutt, det er like sykt!

Gjest Morsk
Skrevet

En så voksen dame burde vite å holde seg unna unger på 14 år. Ikke bare er det straffbart, men det er sykt også.

Jeg synes det er greit at lovene er like uansett kjønn. Ingen straffer kan bli strenge nok for pedofili,og det er viktig med klare grenser.

Det ville blitt feil og villedende å gi mildere straff fordi overgriperen var en (pen)dame som forgrep seg på en 14 år gammel gutt.

Tenk om dette var en 24 år gammel mannlig lærer som forgrep seg på en 14 år gamle jente? da ville ingen straff være streng nok. Men det bør slås like hardt ned på pedofili selv om det gjelder en gutt, det er like sykt!

Jada, straffbart er det og bør så være.

Dette griper bare inn i hva lengden på straffen bør være, noe som stadig er gjenstand for diskusjon her.

Skrevet

Jeg har ikke tatt til orde for strengere straffer for noe som helst. Har skrevet mange innlegg mot dødstraff, ønsker å gjøre bruk av narkotika straffefritt etc.

Makan til bås-putter har jeg aldri møtt! Selv Sør greier å holde seg mer edruelig og klar i toppen enn deg når det gjelder folk han diskuterer med her.

Jaja...whatever, morsk. Hvis det er så viktig for deg å tro at du er bedre enn meg, så skal ikke jeg rokke ved illusjonene dine. 'Jada...du har virkelig en overdådig sympatisk holdning når du diskuterer alt du er imot.' Fornøyd nå?

Forøvrig - jeg skrev vel at "man kan få inntrykk av" e.l, gjorde jeg ikke?

Forøvrig - det at jeg forklarte deg at påstanden din om at jeg ikke "oppklarte" nick-blingsingen var feil tar du fortsatt ikke med i din "beregning" for å forsøke å "komme ut øverst", eh?

Gjest Zyns jeg
Skrevet

Jada, straffbart er det og bør så være.

Dette griper bare inn i hva lengden på straffen bør være, noe som stadig er gjenstand for diskusjon her.

Jada, jeg forsto det:) men jeg har rett og slett ingen formening om denne kommende dommen og straffelengden på den, annet enn at jeg synes at lang straff gir riktige signaler om at det skal slås hardt ned på pedofili.

Jeg klarer ikke å si at en pedofilidom er for kort. Jeg synes svina bør sperres inne så lenge som mulig, uavhengig av hvem overgriperen er.

Gjest Morsk
Skrevet

Jaja...whatever, morsk. Hvis det er så viktig for deg å tro at du er bedre enn meg, så skal ikke jeg rokke ved illusjonene dine. 'Jada...du har virkelig en overdådig sympatisk holdning når du diskuterer alt du er imot.' Fornøyd nå?

Forøvrig - jeg skrev vel at "man kan få inntrykk av" e.l, gjorde jeg ikke?

Forøvrig - det at jeg forklarte deg at påstanden din om at jeg ikke "oppklarte" nick-blingsingen var feil tar du fortsatt ikke med i din "beregning" for å forsøke å "komme ut øverst", eh?

Øverst og nederst?

Vet ikke hvilken av dine såre tær jeg har tråkket på som har gjort deg så grinete.

Jeg har prøvd å påvise at du har dummet deg ut, og lyktes med det...men ta nå ikke slik på vei da mann..ellers må jeg snart komme å trøste deg.

Skrevet

Hei,

Bare et lite poeng her:

Det er forskjell mellom "sex med en mindreåring" (på f. eks. 14, 15 år) som er kjønnsmoden, og på pedofili. Pedofili dreier seg om folk som er tiltrukket av ikke-kjønnsmodne unger.

Heldigvis er begge ulovlig, og begge bør straffes langt hardere enn i Norge. Jeg kjenner ikke saken i USA, så jeg kan ikke kommentere straffeutmålingen.

Med vennlig hilsen

Gjest zyns jeg
Skrevet

Hei,

Bare et lite poeng her:

Det er forskjell mellom "sex med en mindreåring" (på f. eks. 14, 15 år) som er kjønnsmoden, og på pedofili. Pedofili dreier seg om folk som er tiltrukket av ikke-kjønnsmodne unger.

Heldigvis er begge ulovlig, og begge bør straffes langt hardere enn i Norge. Jeg kjenner ikke saken i USA, så jeg kan ikke kommentere straffeutmålingen.

Med vennlig hilsen

Så vidt jeg vet er begge deler misbruk av barn,i min verden føles begge deler pedofilt også!

Hva med de tilfellene vi leser om i avisene fra andre land, der 8-9-åringer er tidlig kjønnsmodne og får barn etter overgrep begått av voksne. Kaller du ikke det for pedofili?

Jeg skjønner forklaringen din,men...en 14-åring er da bare et barn sånn mentalt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...