Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Prøver å starte opp forholdet med min ekskone, og fikk greie på at hun har herpes 2. Før det ble slutt mellom oss for 2 år siden, hadde vi vært sammen i 10 år.

Hun sier at hun må ha fått sykdomen før vi ble sammen for 12 år siden.

Mitt spørsmål er da: Er det virkelig mulig at vi har vært sammen i alle disse årene, uten at jeg har blitt smittet ?

eller må hun ha fått det nå i løpet av de 2 årene det har vært slutt mellom oss ?

Håper på et snarlig svar.

Mvh HDH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191309-herpes-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er meget mulig at hun har hatt herpes 2 i mange år uten at hun har smittet deg. Det forholder seg slik at alle som blir infisert med herpes (1 eller 2) blir bærere av dette virus for resten av livet. Dette viruset ligger sovende i nervecellene i den regionen hvor førstegangs infeksjonen intraff. I den tilstanden blir de ikke overført. Men de kan reaktiveres senere. Og da kan de overføres f. eks. til en sexpartner. Det er meget forskjellig hos forskjellige personer hvor ofte slik reaktivering skjer. Hos noen er det aldri, hos andre er en gang i livet, mens hos noen er det ofte, kanskje regelmessig hver mnd. Jeg kan ikke si hvor ofte din ex har slike reaktiveringer. Hyppigheten kan også forandre seg med tiden. Poenget er at det er ikke smittefarlig utenom reaktiveringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191309-herpes-2/#findComment-1326131
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...